• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw 335xi N54 biturbo

Cubekz

Użytkownik
Samochód
E91335xi
Marka samochodu
Bmw
Budżet/ile litrów
Nie ma ograniczenia
Silnik
N54 biturbo 3000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
  2. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30/5W30 , 0w40/5w40
Witam Wszystkich.
Jak w temacie. Szukam rady w doborze dobrego oleju do N54 w którym też planuje trochę podbić moc 400+.
Mam na uwadze oliwy BMW twin power 0w40 (to chyba to samo co Shell).
Liqui Moly 5w40 molygen
I do tego Ar9200v2
Chętnie bym się dowiedział o czymś może z dużo lepszymi parametrami 🙂🍻
 
moje zdanie znasz :) obok Ravenola SSL i VST jest jeszcze RUP. Jest też bardzo fajny olej Fuchs Titan Race Pro S 5w40. Są to oleje przetestowane w mocnych BMW z bezpośrednim wtryskiem. Zrobisz jak uważasz.
 
Bierz Ravenol, sprawdzony olej. Sam jeżdże na VST i jestem zadowolony, zużycie oleju spadło, a olej spuszczam jaśniejszy niż wcześniej Motula. Poza tym jest dobrze dostępny i na razie nie podrabiany.
 
Brałbym Mobil esp x3 i brakiem aprobaty BMW się nie przejmował. Oficjalnie jest MB 229.52, a ta norma stawia większe wymagania.
 
moje zdanie znasz :) obok Ravenola SSL i VST jest jeszcze RUP. Jest też bardzo fajny olej Fuchs Titan Race Pro S 5w40. Są to oleje przetestowane w mocnych BMW z bezpośrednim wtryskiem. Zrobisz jak uważasz.
Wiem wiem 🙂
Jaka różnica pomiędzy SSL A VST i innymi ?
(aż tak się nie zagłębiałem)😜
 
Czy Ravenol taki sprawdzony...? Tutaj na forum mamy użytkowników zawiedzionych niebezpodstawnie tą marką, włączając mnie.
@Cubekz brak aprobat nie stawowi problemu
Napisz coś więcej czemu zawiedziony/zawiedzeni 🙂
Post automatically merged:

To może ujmę to inaczej 😜
Którą z powyższych oliwy polecacie...
Że tak to ujmę do "synergicznego" działania z AR9200v2 ?
 
Mobil.
A dodatkowo możesz zerknąć na Shella 5w40 na nowym pakiecie, czy to Helix Ultra czy HX8. Są to full sapsy, ale nowocześnie sformułowane i po podniesieniu mocy ten właśnie pakiet API SN PLUS może Ci się przydać.

co do dodatków to najlepiej dobjerze Ci je @wlyszkow. Czy jeden czy drugi czy miks:)
 
Last edited by a moderator:
Nie, jeżeli czegoś nie wiem potrafię się przyznać do tego otwarcie. Poprawiłem Twoją wypowiedź odnośnie lepkości CCS, głównie do tego się odniosłem, a nie do tej konkretnej jednostki napędowej.

Odnośnie Liqui Moly i Meguin. Nie ma dowodów na to (oprócz kart), że to te same formulacje!

Jeżeli będziesz dalej ciągnąć Off-topic, otrzymasz kolejne ostrzeżenie.

Raczej te same. Nieoficjalnie przyznają to nawet ludzie z Liqui Moly. Weźmy to na logikę. Liqui Moly nie chce aby było wiadomo, ze to te same oleje (i to jest fakt niezaprzeczalny) i czy w tej sytuacji przy różnych olejach karty były by identyczne? Jaki sens był by robienia nieco tylko od siebie różniących się olejów o teoretycznie identycznych parametrach? Nie miałoby to sensu ekonomicznego a jeśli już któryś olej miał by być gorszy to raczej Meguin ze względu na niższa cenę. Badałem kiedy Racera 10W60 i wyszedł praktycznie identico z Race Tech 10W60.
 
Castrol Edge Supercar 0w40 - trzeba zapytać swojego dostawcę czy jest dostępny, może w dużych sieciówkach.
Nowoczesny pakiet, bazy IV grupy w dużej ilości, niski popiół. Warto go wziąć pod uwage.


Nie wrzucamy tu linków do sklepów, tego zabrania regulamin.
 
@tomek evo też to w ten sposób interpretowałem, w teorii nie ma sensu znów tworzyć nowe formulacje, w szczególności te ich na PAO, są nietypowe. Nie ma takich na rynku... Mimo wszystko brakuje analiz, aby to potwierdzić. Od dłuższego czasu w ogóle mnie to nie interesuje czy są te same.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top