• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw 335xi N54 biturbo

Cubekz

Użytkownik
Samochód
E91335xi
Marka samochodu
Bmw
Budżet/ile litrów
Nie ma ograniczenia
Silnik
N54 biturbo 3000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
  2. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30/5W30 , 0w40/5w40
Witam Wszystkich.
Jak w temacie. Szukam rady w doborze dobrego oleju do N54 w którym też planuje trochę podbić moc 400+.
Mam na uwadze oliwy BMW twin power 0w40 (to chyba to samo co Shell).
Liqui Moly 5w40 molygen
I do tego Ar9200v2
Chętnie bym się dowiedział o czymś może z dużo lepszymi parametrami 🙂🍻
 
Panowie A co powiecie na ten olej z aprobatą LL4
20200430_112017.jpg
 
ja nie jestem fanem full sapsów i u siebie prawie zawsze leje mid. pewnie ma to swoje minusy ale ja widzę chyba więcej plusów, także LL04 jak najbardziej. Natomiast ten Amsoil paramterami nie powala, nieszczególny flash point, temp. płynięcia -40 wskazuje na zwykłe HC no i ten Noack 10 jak na 5w40 C3 to słabo. Wiem, że to tylko dane producenta ale Amsoil akurat podaje je dość dokładnie.
 
Standardowe Amsoile to normalne oleje jakich wiele, nie wiem czy jest sens je lać. Jest też spora szansa że to HC albo mieszanka HC i PAO bo Amsoil robi trochę olejów opartych właśnie o takie bazy. Czy tak jest w wypadku europejskich to nie wiem, ale raczej tak bo czyste PAO by Amsoil mają problemy z certyfikacją API. Dlatego SS np oficjalnej pieczątki API nie ma.

Czy warto lać oleje w nowoczesnych formulacjach - wg mnie tak. Zwłaszcza w kontekście średniego wpływu typowych pakietów z FullSAPS na elementy z metali lekkich, jeżeli ktoś taki ma rzecz jasna. Czy tego konkretnego Amsoila - raczej nie, co wyjaśnił kolega wyżej.
 
I jest dobry wyborem, ale to nie znaczy że full sapsy nowoczesne są złe...
Absolutnie złe nie są. Taki Shell 5/40 API SN PLUS - pakiet anty LSPI, detergenty wapniowo magnezowe, sporo boru, moli, ZDDP nieprzesadzone (prawie jak w niektórych tłustych mid sapsach). Jedynym minusem może być ilość popiołów, no ale coś za coś, albo bogato albo popioły... ;-)

co do IVD to podobno nowa seria silników BMW modułowa (B38, B48, B58) ma już to inaczej, lepiej rozwiązane i rzadko występują problemy z tym związane. W starszych chyba jest różnie.
 
Last edited by a moderator:
Absolutnie złe nie są. Taki Shell 5/40 API SN PLUS - pakiet anty LSPI, detergenty wapniowo magnezowe, sporo boru, moli, ZDDP nieprzesadzone (prawie jak w niektórych tłustych mid sapsach). Jedynym minusem może być ilość popiołów, no ale coś za coś, albo bogato albo popioły... ;-)

co do IVD to podobno nowa seria silników BMW modułowa (B38, B48, B58) ma już to inaczej, lepiej rozwiązane i rzadko występują problemy z tym związane. W starszych chyba jest różnie.
Adam ale z tego co widzę to twin turbo LL04 5W30
z AR9200v2 nieźle wypada . Co myślisz o takim połączeniu do 335i
 
biorąc pod uwagę, że lubisz odcinkę i masz w planach podniesienie mocy to chyba skłaniałbym sie do Xw40. Aczkolwiek jeżeli chcesz sie naprawdę przekonać to bierz dwa różne oleje, warunki użytkowania maksymalnie podobne, ten sam interwał, te same dodatki jeżeli w ogóle, analiza UOA i już masz jasny obraz co się lepiej spisuje
 
biorąc pod uwagę, że lubisz odcinkę i masz w planach podniesienie mocy to chyba skłaniałbym sie do Xw40. Aczkolwiek jeżeli chcesz sie naprawdę przekonać to bierz dwa różne oleje, warunki użytkowania maksymalnie podobne, ten sam interwał, te same dodatki jeżeli w ogóle, analiza UOA i już masz jasny obraz co się lepiej spisuje
Zaleje 5w30 I zobaczymy jak się zachowuje. Później próbka 🙂
 
Back
Top