• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw 335xi N54 biturbo

Cubekz

Użytkownik
Samochód
E91335xi
Marka samochodu
Bmw
Budżet/ile litrów
Nie ma ograniczenia
Silnik
N54 biturbo 3000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
  2. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30/5W30 , 0w40/5w40
Witam Wszystkich.
Jak w temacie. Szukam rady w doborze dobrego oleju do N54 w którym też planuje trochę podbić moc 400+.
Mam na uwadze oliwy BMW twin power 0w40 (to chyba to samo co Shell).
Liqui Moly 5w40 molygen
I do tego Ar9200v2
Chętnie bym się dowiedział o czymś może z dużo lepszymi parametrami 🙂🍻
 
Panowie wracając do tematu .. który AR do bezpośredniego wtrysku I 0W30 bm ?
Ar9100 czy 9200v2 ?
ps. czytałem iż niektórzy zauważyli "klepanie" I głosniejszą pracę silnika po zastosowaniu ... Powiedzcie coś Pany od siebie 🙂
 
Na ar9100 jest bajecznie ;-) oba nadają się do bezpośredniego wtrysku, ale ar9100 ma lepsze właściwości myjące. Ja u siebie leję 9100.
 
Wkraczamy w subiektywne odczucia....ale z 0w30 C3 używałem 9100, 9200 i mixu obydwu, ale imho 9200 zawsze było najbardziej smooth, imho po za konkurencją ;) Analiza UOA z 9100 dwa razy z różnych olejów była robiona, z 9200 zbieram się aby wysłać do labu ;)
 
Last edited:
Witam Panowie po dłuższej przerwie ! Postanowiłem pisać tutaj aby nie zakładać osobnego tematu dla posiadaczy N54 bo możliwe iż będzie pomocny. Więc odświeżając temat ! N54 wtrysk bezpośredni ,biturbo. Auto zmodyfikowane 400hp+. Po ostatnich postach padło na oem olej nowy Bmw twinturbo 5W30 ll04 od shell'a +9200v2. Olej jak niektórzy przyznali ma bdb parametry i nawet u piotratester'a wypada najlepiej w labie 😂. I teraz zwracam się o poradę Panowie 🙂🤝 CZY zostać na tym oleju ? Mimo modyfikacji ? Auto nie jest bardzo upalanie ale czasami po wypiciu kawy coś człowieka najdzie😌. Gdzie nie sprawdzisz oliwy to każda marka poleca 5W30 (ciasne spasowanie?) Ostatnio rozbierając dolot znalazłem troche oleju za intercoolerem.(nie wiem jaka ilość jest dopuszczalna) Teraz pytanie czy w trosce o turbiny dać 0w40 i jakiś rewitalizant ? (Który by może zminimalizował na przyszłość ,przedostawanie sie oleju do dolotu z turbin) czy ar9200 też ma właściwości rewitalizanta? Zapraszam do dyskusji i był bym wdzięczny za pomoc 🙂
 
To jest propozycją od M1 . Co sądzicie? Czy może lepiej szukać 0w40 (esp x3 bez aprobaty)
Screenshot_20210402-111439_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20210402-111623_Adobe Acrobat.jpg
 
@Cubekz

ESP x3 0w40 to bardzo mocny zawodnik, myślę że w twoim pomodzonym silniku sprawdzi się bardzo dobrze. W zestawie z ar9100/9200v2 to już będzie niezły overkill ;-)
 
Meguin Super Leichtlauf 5W40\0W40
Mobil 1 FS\NL 0W40
 
Repsol Carrera 0W40 + Archoil Ar9200V2 polecam. Może być też Meguin jw. albo inny PAO-syntetyk najlepiej w lepkości 0W40 -Penrite, Eurol, Ravenol, Amsoil itd.. W przypadku pomodzonego silnika ciut wyższa lepkość od 5W30 na pewno nie zaszkodzi - zwłaszcza latem.
AR9200V2 częściowo działa jak rewitaliant ale ma on przede wszystkim pełnić funkcje prewencyjne.
 
Panowie krótka piłka :D bezpośredni wtrysk biturbo .. który z poniższychi dlaczego :D
amsoil Signature Series 0W40 bez aprobaty czy to duży problem w tym przypadku ? z tego co widze wypada bdb w różnych testach
amsoil european series - czy w ogóle warto ?
Meguin Super Leichtlauf 0w40 - jak się ma do powyższych ? maguin czemu ll98 ? :D
M1 esp x3 0w40 - bez aprobaty ale widzę każdy tutaj chwali
Respol carrera 0w40

Co z powyższych uważacie najlepszym wyborem 🤔
 
Aprobaty OE w Twoim przypadku nie odgrywają praktycznie żadnej roli. To nie wyznacznik jakości z reguły, należy indywidualnie postrzegać każdą formulacje.
 
Co byś Mistrzu mi polecił z tych co wymieniłem ? Olej ma być zalany z ar9200v2 .
Signature series 0W40 + 9200v2 czy to będzie współpracować? 🤔
 
Last edited by a moderator:
Pod kątem stosunku ceny do jakości Meguin, masz 100 % PAO za śmieszne pieniądze. W przeciwnym razie Amsoil.
 
Masz polecanego Meguina, Arala i Amsoila. Myślę, że nie ma sensu szukać czegoś innego na siłę. Nie wiem, co tam w tym Xado ma być wyjątkowego.
 
Redline Euroseries 5W-30 albo 5W-40. Nie chcę polecać oleju bez aprobat, bo o ile moc wzrosła, to konstrukcja silnika raczej się nie zmieniła a oba oleje mają deklarację spełnienia BMW LL-04.

Repsol jak najbardziej, ale raczej nie Carrera tylko Elite Cosmos High Performance 0W-40. Z tego samego względu co w.w. Redline - ma deklarację aprobat BMW.

Jeżeli nie interesują cię aprobaty, to Motul 300V 5W-40, wspomniany wyżej Repsol Carrera 0W-40, Redline 5W-40 (bez marki Euroseries) albo Eneos Sustina 5W-40.
 
Back
Top