• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw 525i 2.5 192km

dawid

Użytkownik
Samochód
bmw e39 2.5 192km
Nie długo zbliża się czas wymiany oleju dlatego zacząłem trochę interesować się olejami i chciałem się zapytać jaki olej wybrać teraz jeżdżę na motulu 5w30 x clean+ ale słyszałem że ten olej jest słaby a że lubię często wysokie obroty to się dowiedziałem że lepiej wybrać olej 5w40 który lepiej chroni silnik wypowie się ktoś na ten temat
 
Olej nie jest o tyle słaby co na pewno źle dobrany do tego silnika. Z Motula odpowiedniejszy byłby X-Cess. Uzupełnij temat zgodnie z zasadami działu i podaj ważne informacje jak np. sposób użytkowania auta czy chociażby przedział cenowy jaki Cię interesuje wtedy postaramy się coś doradzić http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=23&t=8
 
Jak go sprowadzilem taki był zalany także ja też zalałem o takich parametrach jazda raczej normalna tylko lubię kręcić silnikiem jak prawie każdy na tym oleju dolewam około litra na 10k także na m54 to moim zdaniem nie jest źle cena oleju może sięgać do 400zł
 
Z olejów do normalnego codziennego użytku wspomniane Meguin Super/LM Synthoil, Ravenol VST, Extreme Lubricants GTC, z droższych Amsoil AFZ, Penrite 10Tenths, YACCO GALAXIE RS aż po oleje jak Ravenol RCS, Millers CFS czy Motula 300V. Wybór w full sapsach w klasie 0/5W40 jest spory.
 
Ten konkretny wygląda ciekawe i sądząc po parametrach to mieszanina PAO i HC (wg msds minimum 25% PAO choć podają dość enigmatycznie od 25-100%). Jeśli masz go dostępnego w dobrej cenie to w tym silniku również powinien się sprawdzić.
 
Wszystko zależy z czego wynika to branie oleju. Ogólnie oleje 0W40 i 5W40 w temperaturze roboczej ok 100 stopni mają zbliżoną lepkość więc teoretycznie pobór nie powinien się zwiększyć, a może się nawet zmniejszyć skoro teraz masz zalany olej 5W30
 
Te silniki po prostu biorę olej i tak trafiłem na dobry bo jak czytam to niektórym biorą litr ale na 1000km ale to już na pewno silnik do remontu A co myślisz o płukance mi się wydaje że jak jeździł silnik cały czas na syntetyku to nie trzeba
 
Jeździłeś na oleju midsaps o obniżonym TBN nie dedykowanym do tego silnika więc można by użyć płukanki.
 
Do E39 BMW wymagało olejów w klasie C3? Bo coś mi się wydaje, że wymaga oleju w normie BMW LL-01
 
Mam książkę serwisową i cały czas taki był lany A przy doborze oleju też taki polecają A ravenol rcs ile ma pao bo ale zmienię na ten olej albo vst albo zaleje pmo ale zaczekam na kartę zobaczymy jakie będą parametry
 
BMW dla tych silników wymaga albo LL-98 albo LL-01 wiec spokojnie można tam lać oleje full saps ACEA A3/B4, a nie mid saps ACEA C3. Dopiero norma LL-04 o ile pamiętam opiera się na normie ACEA C3

Ja bym zaczekał na niezależną analizę, a nie kartę z parametrami ;)

Z IR wynika, ze RCS ma jeszcze więcej PAO od VST plus oba maja nieco Estrów.
 
Tu nie chodzi o lepkość, bo norma LL-01 dopuszcza obie tylko chodzi o poziom popiołów, niepotrzebnie był tam lany olej midsaps ACEA C3.
 
Zastanawiam się nad zalaniem 5w50 od amsoil lepkość strukturalna 5100 nie jest zła nawet lepsza od niektórych 5w40 co o tym myślicie
 
Back
Top