• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E38 740i m60b40

Flap

Użytkownik
Lokalizacja
Wielkopolska
Strona www
https://taniesmurfy.pl
YOUTUBE
FlapPL
Samochód
BMW 740i M60B40, E39 M52B30, E36 M42B18
Marka samochodu
BMW 740i
Budżet/ile litrów
9/10l lepiej mieć na zapas
Styl jazdy
Silnik
M60b40
Data produkcji
1994
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem dopiero kupiłem od tygodnia stan maks i się nie zmienia
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10w40
Jaki olej masz obecnie
10w40 nieznanej mi marki
Witam serdecznie, mam m60b40 w 740740i z roku 94 wrzesien
Przymierzam się do zmiany oleju myślałem o shelix 10w60, valvo 10w60, meguin 5w40 w połączeniu z meguinem 10w60
W innym temacie chciał spytać się kolegi @DarekBB
Ale admin nie był tak miły i usunął.posta..

Napisane tam było w owym temacie, że na 0w40 koledzy jeździli wieeeeele km, i chciałem by ktoś rozwinął mi ten temat
Zawsze słyszałem że do vki starej tym bardziej podwójny lancuch tylko 10w60 tak samo jak do upalarek, ale teraz jestem mocno zmieszany tym co przeczytałem

Czy chodzi tu o suchy start ? Czy są jeszcze jakieś argumenty dlaczego dac 0w40?
Jest to moje 3 auto, typowo na spoty, weekend i żeby się pokazać także nie dużo km, a jak już to jakaś trasy na imprezy BMW i troche miasto
M60b40 na szczęście ma.stary termostat na 88C otwierany więc temperatura płynów 95C maks

Wiem że jesteście prpfesionailistami, więc na pewno mi.pomozwcie :)
Pozdrawiam!
 
Na 0W40 będzie zdecydowanie lepiej pracował. Miałem ten silnik w E32 i po przetestowaniu różnych lepkości jak w końcu zalałem 0W40 Mobila to od razu zauważyłem, że silnik dużo ładniej pracuje. Zresztą 0W40 to jedna z lepkości zalecanych przez BMW do M60.
 
Naprawdę? To teraz jestem w lekkim szoku... czyli szykuje się płukanka:)
A możesz mi powiedzieć co powoduje, że 0w40 jest lepszy dla rozrządu i tego grubego łańcucha?
Jeśli 0w40 nie straci w korku w upale filmu olejowego, To może być mega dobrze.
Ale mając 446kkm, silnik nie jest w super kondycji :)
Dlatego zastanawiam się, czy przejście z wcześniejszego (poprzednik lal 10w60 valvo, teraz mechanik10w40) na 0w40 tak nowy olej nie poniesie za sobą skutków, których bym nie chciał;)
Pozdrawiam i dzięki za szybką odpowiedzieć
Patrząc na te 0w40 która wartością się kierować? Tzn wartościami przy -40c w indeksie czy może 100c czy może jest coś innego ważniejszego;)


Meguin odkąd go poznałem każdemu polecam, olej klasy LQ Ale cena normalna :)

Silnik.i rozrząd niby ciche, Ale z prawego koła coś słychać( czytałem że to norma nawet w idealnych silnikach) Ale jestem przewrazliwiony, Więc olej musi być si
 
Ludzie nie mają pojęcia o olejach i chcą być mądrzejsi od producenta i dlatego leją 10W60 albo o zgrozo minerała 10W40. Rób płukankę i parametry szczególowe się nie zagłebiaj. Możesz spokojnie brać jeden z olejów poleconych przez kolegę wyżej. Osobiście z tych 3 brałbym Arala 0W40. To świetny olej na bazach PAO. Na forum jest analiza tego oleju.
 
Mam bliźniaczy silnik, m60b30 , przetestowalalem sporo olejow. Elf 5w50, total 5w40, shell 5w40, jakies syfy z kauflandu 5w40, orlwn pro 0w40 (aktualnie w silniku) , i lotos 5w40. Z pośród tych olejow najlepiej chodził na shell 5w40, a ja polecam Ci Shell helix ultra 0w40 - sam w zeszłym tygodniu kupilem zapas tego oleju. Ma on normę mb229.5 - która jest równoważna z bmw LL01. Jest do kupienia na portalu znanym na literę A. Od autoryzowanego dostawcy - w tej chwili jest b. dobra cena na ten olej warto kupic zapas. Te silniki na zimno nie lubią się z lepkimi olejami, graja wtedy dłużej hydroregulatory, a instrukcja podaje 0w30 - 0w40 - 5w30 - 5w40. 5w50 to max, i to raczej tylko w okresie letnim , co ciekawe na tym oleju silnik chodzil najgłośniej
 
Last edited:
Naprawdę w 94 roku producent zalecał 0w40? Jestem w szoku, bo nigdy na żadnym forum bwm czy od jakiegokolwiek naprawdę dobrego hobbysty profesjonalisty nie słyszałem żeby lać 0w, co najwyżej 5w40.

Oczywiście nie podwazam waszej opinii broń boże, najzwyczajniej w swiecie zachęcam do dyskusji, jestem ciekawyjakiś faktów, plusow 0w względem 5w, np jak wspomniałeś o bazie PAO, takie ciekawostki bardzo lubię.

Jestem taki, ze ciekawi mnie wszystko co związane z moimi hobby czy pasjami, zawsze lepiej wiedzieć jak nie wiedzieć, nauka to do potęgi klucz.



Owi ludzie wspominali o zrywającym się filmie olejowym w korkach w lato (tutaj tak łopatologicznie myśląc nie ma chłodnicy oleju jak w turbodoładowanych 🙄)



I o tym, że te silniki są z takich czasów, że są przystosowane do gęsciejszych olejów.



Oczywiście nie wiem jak jest naprawdę, zawsze lalem do BMW r4/r6 5w40 meguina na Daily i 10w60 ewentualnie 5w50 do Gruza kiedy służy w sumie tylko do latania bokiem, bo jest dyfrer spaw ( I do sklepu heh) jest tam m42b18 92 rok i śmiga pięknie

A 520 i 528 na meguinie 5w50 też nie ma zastrzeżeń, a nie ukrywam każde auto u mnie lubi minimum parę razy dziennie zobaczyc czerwone pole na paru biegach, więc lekko nie mają

Tylko 740i nie będzie dostawała czesto ogien na tłoki , bo te auto za dużo pali żeby często dostać heh
 
Szczerze to pierwsze słyszę żeby film olejowy zerwał się w korku kiedy silnik nie jest pod dużym obciążeniem. Rozumiem jeszcze, że podczas jakiegoś upalania na torze ale nie w korku. Wierz mi, że silniki w nowych BMW grzeją się bardziej niż w starych modelach. W takim N62 z 2 turbinami pod maską jest po prostu piekło, a jeżdżą na olejach 0W30, a nawet 0W20 i nie zrywają filmu. Podstawa to częsta wymiana oleju. Do 520 i 528 spróbuj sobie Millers Trident Profesional 5W40. Uważam, że to najlepszy olej jaki lałem do mojej 728. Najmniejszy pobór i super kultura pracy.;)
Tak na marginesie to M60 był w latach 90' super nowoczesną jednostką. Całkowicie aluminiowy z tulejami cylindrów pokrytymi nikasilem. Wyprzedzał silniki zwykłych aut o 10 lat. To już zupełnie co innego niż stare dobre M30;)
 
Beemki zawsze były gorące. Na szczęscie miały też zawsze sporo oleju w silniku;)
 
E38 ma chłodniczke oleju. Poza tym termostat na 85°C, nie jest tak gorący jak M62. Co do N62 to nie.ma tam turb, pomyliłeś @DeMeoz N63. Tamte silniki akurat nie słyną z jakości, mnóstwo nie wytrzymało nawet 60-100tys km, i wymiana jeszcze na gwarancji. Powód - poza temperatura podlewajace wtryski
 
Last edited:
Dzięki za sprostowanie faktycznie N63;) Czasami gubię się już w tej nomenklaturze oznaczeń. Zgadza się to chyba najbardziej nieudany silnik BMW.
 
Jadnak 5W50 tez dopuszcza ale to max wg instrukcji. Niemniej z moich doświadczeń wynika ze najlepiej ten silnik chodzil na shellu, w tej chwili mam orlena 0W40, mozesz spróbować tez dodatek do oleju mannol 9929, ja jestem zadwolony. Wszystko zalezy ile jezdzisz ja caly rok dlatego 0W40 ew 5W40. 5W50 ewentualnie na lato - na tym oleju silnik pracował najgłośniej, konkretnie góra
 

Attachments

  • Screenshot_20220422-143253_PDF Reader.jpg
    Screenshot_20220422-143253_PDF Reader.jpg
    224,8 KB · Odwiedzin: 160
Last edited:
Jeśli autem będziesz jeździł zimą, będą zimne rozruchy w niskich temperaturach, to zdecydowanie NIE 10W60.
0W40 z racji łańcuchów rozrządu wg mnie będzie najoptymalniejszym wyborem. Szybko dotrze przy zimnym rozruchu w zakamarki silnika i na pewno nie zerwie filmu olejowego w korku. W codziennej jeździe nie osiągniesz raczej takich temperatur oleju, jak np. po jednej sesji na torze, a tam raczej to auto nie zawita jako stały bywalec.
 
Podsumowując jeśli auto całoroczne to Shell Helix Ultra 0W40 lub 5W40.

Jeżeli natomiast auto tylko na okres wiosna - lato - jesień (bez zimy), bedziesz dużo deptać i upierasz się przy 5W50 to mam 4 propozycje:
- elf 5W50 - był to pierwszy olej jaki miałem zalany jak kupiłem swoją E38 i na nim silnik chodził imho najgłosniej, zwłaszcza hydraulika zaworów
-mobil 5W50 - nie używałem ale dobry olej
- jeżeli masz wysoki budżet i nie szkoda Ci ~500 zł na interwał - Eneo Sustina 0W50 (sam bym go wlewał gdyby nie cena)
- moja propozycja autorska : 4l Shell 5w40 + 3l Shell 10w60 + 500ml mannol 9929 - lepkość tego mixu w 100°C to 16,08 cSt - wychodzi grube 5W40, blisko dolnej granicy 5W50 (16,3 cSt) - rozważałem taki mix ale wymiana oleju wypada lipiec - sierpień wiec narazie odłożyłem go na później, i wlewam 0W40. Niemcy robią takie mixy w ramach serii olejów Shell Helix Ultra

narzędzie to mixu olejów:
 
Last edited:
Przepraszam pomyliłem.sie haha jutro poprawię

Przypominam że mam niski budżet;/ 250 jakos
 
Last edited:
1650658583931.png

Instrukcja bentley'a do E38, 0W-40 A3/B3 - pierwszy wybór, przez te ponad 25 lat trochę się w olejach pozmieniało in plus, generalnie oleje 10W i 15W kompletnie sie nie nadają do hydroregulatorów zaworów, nie ma sensu ich lać. Podałem Ci wyżej propozycje, i instrukcje obsługi do e38 z '97 (co prawda wtedy było już M62, ale poza brakiem koła zębatego na dole, degradacją do pojedyńczego łańcucha i wyższą temp. pracy te silniki to ta sama konstukcja), M60 to jest stary silnik na podwójnym łańcuchu jeszcze z końcówek E32, tak naprawdę co wlejesz to będzie dobre. Jedynie warto trzymać olej miedzy 3/4 a max, przy napełnieniu silnika 7,5l oleju poziom na zimno pokaże się max. Jeszcze jeden tip, warto zrzucić miske oleju i sprawdzić czy pompa oleju się nie odkręca - to był częsty problem w tym silniku. Trzeba ja skręcić na klej do śrub. Co do budżetu 250zł - akurat Shell się łapie , to pewny producent i b. często tu polecany
 
Last edited:
Zdjęcia świec szkoda pokazywać panowie 😭
Mój spec stwierdził, że silnik brudas, co wy sądzicie? Dodam ze 10 lat na LPG.
Za to drugi pasjonat, który jest mechanikiem zawodowym od 20 lat, ma E34 m60b30 na blachach klasyk i trzyma pod kocem, zobaczył zdjęcia i powiedział, że jest okej i już sam nie wiem, każdy co innego powie, ale wy Panowie jeśli chodzi o oleje, jesteście nie zastąpieni :))

Rozrząd w porządku na 90%, jest okej w programie delphi, dopiero za tydzien inpe zalatwie (wyprzedzenie zapłonu pokazuje jak dobrze pamiętam stan łancucha) i jest sztywny napinacz na górze i jeden i drugi.

Świeca przy grodzi zalana olejem tak mokro, ze nie miala prawa dzialac, następna świeca tez mocno, za to z prawej strony patrząc na maskę, było lepiej nie były zalane.
Mój spec mówił o membranie za kolektorem, która uszkodzona też powoduje zalewanie olejem ostatnich świec, no i standard jakieś nieszczelności, a cześci do tego silnika z końcówki lat 80, to poezja, albo worek pieniedzy za głupią gume od przepływki do przepustnicy heh


Lany tutaj był przez 2 lata valvo 10w60 vr1 i płukanki jakieś były niby, w te dwa lata ostatni wlaściciel zrobił 60kkm, także olej mógł nie zmieniać tak często jak ja bym to zrobił :))

Łańcuch złoty, to chyba najważniejsze, wiem ze płukanki nie szkodzą, ale jednak są przypadki gdzie pogarszają, bo wyjdą np pierścienie/uszczelniacze kiedy już nagar zejdzie i sie okaze, ze one nieszczelne, a jest to stary silnik z duzym przebiegiem nie wiem jaki tu olej lano i jakie interwały wcześniej od 2013 do 2019
Dlatego sie zastanawiam, bo szczerze sytuacja finansowa z dnia na dzień się strasznie pogorszyło i teraz duzy wydatek na np głupie uszczelniacze czy cokolwiek, może mnie przerosnąć.
Próbuje wam przedstawić mój pryzmat, byście mogli lepiej mi doradzić jak wy byście w takiej sytuacji postąpili.

Naprawdę, każdy z kim rozmawiam i jest hobbysta lub zapaleńcem bmw, kurde jak mowie o 0w40, to nie wierzą i mówią, żę jak chce to mogę ryzykować, ale oni tego nie zrobią do tego silnika 😬

Panowie, uczę dzięki wiedzy nabytej na tym forum wszystkich na fb na grupach BMW, bo dla nich jakby marka oleju nie istniała pytanie o olej i odpowiedzi 3/4 to "5w40", "valvo", "tylko LQ" i tym podobne, ludzie bez pojęcia doradzają...

Dzięki wam kiedyś sie dowiedziałem, że olej nie musi być drogi by być dobry (meguin) dlatego myślę czy nie zrobić 0w40 i 10w60 (meguina lub 5w40 i 10w60) gdzieś ktoś pisał o takiej mieszance podobno zachowuje dobre wartości przy rozruchu i ma dobry indeks w 100C :))

Pozdrawiam!
-----------------------------------------
Aral nawet tanszy jak meguin kurcze felinder, czekam na wasze odpowiedzi z niecierpliwością i dojdziemy do odpowiedniego wyboru!

Tego shella na "A" za chiny ludowe nie wiem, który to ten autoryzowany dostawca.
Prosze jakbyś mógł @DarekBB na pw mi podesłać linka :)
 

Attachments

  • Pod pokrywą rorząd 1.jpg
    Pod pokrywą rorząd 1.jpg
    422,7 KB · Odwiedzin: 164
  • pod pokrywa rorzad 2.jpg
    pod pokrywa rorzad 2.jpg
    417,5 KB · Odwiedzin: 173
Last edited:
Dodam ze 10 lat na LPG.
Spory błąd w rozumowaniu, że jak coś jeździ na LPG, to z automatu musi być czysto w środku. To tak do końca nie działa.

w programie delphi
Ja specjalnie tym wiązkom nie ufam, bo przynajmniej w przypadku Renault pokazują totalne bzdury, ale to Renault... ;)

a cześci do tego silnika z końcówki lat 80, to poezja, albo worek pieniedzy za głupią gume od przepływki do przepustnicy heh
Ja myślę, że nie tylko przypadku tego silnika. Po prostu im starsza konstrukcja, tym będzie ciężej z dostępnością.

co wy sądzicie?
Że jest bardzo brudno i ogrom lakieru - tego inaczej nie pozbędziesz się już jak tylko mechanicznie, bo chemicznie to by było sporo roboty, a efekty i tak mogą być różne.

Lany tutaj był przez 2 lata valvo 10w60 vr1
Nie wydaje mi się to dobrym pomysłem. Takie oleje potrafią zostawić mocne depozyty w silniku.

Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 będzie bardzo dobrym wyborem. Również Arala Supertronic 0W40 mogę polecić.
 
Last edited:
Back
Top