• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E38 740i m60b40

Flap

Użytkownik
Lokalizacja
Wielkopolska
Strona www
https://taniesmurfy.pl
YOUTUBE
FlapPL
Samochód
BMW 740i M60B40, E39 M52B30, E36 M42B18
Marka samochodu
BMW 740i
Budżet/ile litrów
9/10l lepiej mieć na zapas
Styl jazdy
Silnik
M60b40
Data produkcji
1994
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem dopiero kupiłem od tygodnia stan maks i się nie zmienia
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10w40
Jaki olej masz obecnie
10w40 nieznanej mi marki
Witam serdecznie, mam m60b40 w 740740i z roku 94 wrzesien
Przymierzam się do zmiany oleju myślałem o shelix 10w60, valvo 10w60, meguin 5w40 w połączeniu z meguinem 10w60
W innym temacie chciał spytać się kolegi @DarekBB
Ale admin nie był tak miły i usunął.posta..

Napisane tam było w owym temacie, że na 0w40 koledzy jeździli wieeeeele km, i chciałem by ktoś rozwinął mi ten temat
Zawsze słyszałem że do vki starej tym bardziej podwójny lancuch tylko 10w60 tak samo jak do upalarek, ale teraz jestem mocno zmieszany tym co przeczytałem

Czy chodzi tu o suchy start ? Czy są jeszcze jakieś argumenty dlaczego dac 0w40?
Jest to moje 3 auto, typowo na spoty, weekend i żeby się pokazać także nie dużo km, a jak już to jakaś trasy na imprezy BMW i troche miasto
M60b40 na szczęście ma.stary termostat na 88C otwierany więc temperatura płynów 95C maks

Wiem że jesteście prpfesionailistami, więc na pewno mi.pomozwcie :)
Pozdrawiam!
 
No średnio to wygląda. U mnie jak zdejmiesz pokrywę zaworów to wszystko świeci się praktycznie jak w nowym silniku. Ale aż tak bym się tym nie przejmował. Z tego co piszesz to nie ma jakiegoś dużego poboru oleju. Z tą membraną to oczywiście chodzi ci o odmę jak rozumiem. Polecam ją wymienić na start jak w prawie każdym starym BMW. W V8 jest z tym trochę roboty bo dostęp nie jest najlepszy. To kilka stówek także koszt nie zabija, a ma duży wpływ na pracę silnika. Jak to zrobisz to zrób porządną płukankę i zmień olej na właściwy. Zapłony ci nie wypadają, silnikiem nie kolebie?
 
Spory błąd w rozumowaniu, że jak coś jeździ na LPG, to z automatu musi być czysto w środku. To tak do końca nie działa.
W ogole nie o to mi chodziło, bardziej o czerwony kolor, ktory powstał przy ultenianiu bodajże siarki, jak cos pomyliłem poprawcie dopiero wstałem po ciezkiej nocy :)
Że jest bardzo brudno i ogrom lakieru - tego inaczej nie pozbędziesz się już jak tylko mechanicznie, bo chemicznie to by było sporo roboty, a efekty i tak mogą być różne.

Lakier?! Naprawde? Kurde, a chcialem poki kapa sciagnięta cos tam wyczyścić z grubsza, ale 2 w nocy była już i nie było ochoty i weny ;/
Naprawdę inaczej sie nie pozbędę? Myślałem albo o dlugo terminowej ARxxx albo engine flush (jak dobrze nazwe zapamiętałem) z tym ze flush jest mocny, ale nie na dlugi interwał jak AR ktory jest na conajmniej 2kkm
Chce zeby ten motor posłużył dłuugo, ponieważ chce doprowadzić do stanu idealnego te auto, nie bedzie robić dużo km, to jest marzenie i lokata :)
Dlatego mile widziane dodatki do oleju jakie dodać do meguina, a jakie do arala, roznica bedzie 20zł przy 8 litrach, także analizy mi naprostują który olej będzie lepszy, a obecny 10w40 motul (ciul wie jaki nie mowili) posłuży na płukanke

Zaraz sobie zobacze parametry i analizy na forum arala i meguina 0w40, jak widzicie ten silnik sami na wlasne oczy, to juz wiecie, że nie chce oleju który doprowadzi do takiego stanu znów, cos na estrach czyszczących i fajnych dodatkach z LPG zeby to sie zgrywało :)

No średnio to wygląda. U mnie jak zdejmiesz pokrywę zaworów to wszystko świeci się praktycznie jak w nowym silniku. Ale aż tak bym się tym nie przejmował. Z tego co piszesz to nie ma jakiegoś dużego poboru oleju. Z tą membraną to oczywiście chodzi ci o odmę jak rozumiem. Polecam ją wymienić na start jak w prawie każdym starym BMW. W V8 jest z tym trochę roboty bo dostęp nie jest najlepszy. To kilka stówek także koszt nie zabija, a ma duży wpływ na pracę silnika. Jak to zrobisz to zrób porządną płukankę i zmień olej na właściwy. Zapłony ci nie wypadają, silnikiem nie kolebie?
wypadaja wypadaja, nie chodzi rowno jak 80% m60, ale nie rowna praca akurat tutaj wiąże się typowo z wypadaniem zaplonu, bo przez membrane, odme i wezyki od odmy jest JAPA za kolektorem, odlaczylem przeplywke i zaczal swirowac gdzie powinien na awaryjnej dobrze chodzić, wiec obstawiam wlasnie tam za kolektorem gdzie jest mega do dupy dostep zwłaszcza z instalacją gazową....
Przy dolocie powietrza co było to na szybko zrobiłem, ale kupie jak sie uda zamiennik gumy od przeplywki do przepustnicy, dla swietego spokoju.
Mam bład 203, czyli cylindry bodajze z prawej strony jak jestem za kierownicą swirowały pawiana, miały za ubogo itd (okazało sie ze KABEL ktos przytrzasnął pokrywą i tam tez przedmuch był....) zmienione swiece, bo swiece wypalone tak jak nigdy nie widzialem, uszczelka kapy tez, ale nie od srub, nie mialem w zestawie.
Nagle zaczął chodzić idealnie rowno, ale jak sonda zaczeła działać po 15/30sek, to zaczeła świrować, duzo czytalem i wlasnie membrana, wezyki od odmy do miski, potrafią robić takie ceregiele, jeden jegomość z forum miał przypadek, ze ten wężyk był słabo nałożony, po tym "zabiegu" poprawiającym błędu nie ma, a zaplony nie wypadają.

Jak nieszczelności, które bede sprawdzał maszyną dymną u znajomego nie pomogą, to wiadomo kable WN i cewki, bo są tutaj oryginalne, a te 120kkm na jednych swiecach na gazie mogło na prawde dać po dupie układu zapłonowemu.
Pozdrawiam i dzieki za szybkie i fachowe odpowiedzi :)
 
Możesz spróbować Oilsyn LL, ale uwierz... będzie ciężko, tego typu depozyty najtrudniej usunąć, z reguły potrzebujesz wysokiej temperatury, żeby to zmiękło. To jest również silnie polarne.
 
Kurde, a chcialem poki kapa sciagnięta cos tam wyczyścić z grubsza, ale 2 w nocy była już i nie było ochoty i weny ;/
Żeby się tego porządnie pozbyć, to obawiam się, że musiałbyś sporo demontować bo trzeba byłoby użyć mocnej chemii do tego.

Płukanki długodystansowe coś może pomogą, ale na cuda nie licz.

Na analizy, czy parametry nie masz co patrzeć, oba oleje są równie solidne.
 
potrzebujesz wysokiej temperatury, żeby to zmiękło.
no to co, dolac do oleju i w trase nagrzać trochę? Przepalić na 120/140kmh np na 4 biegach? (automat przypominam :D )
Bo jak rozumiem, to nie jest ta lipna 10/15min plukanka, tylko tak godzine i trzeba troche polatac zeby nagrzac?
Żeby się tego porządnie pozbyć, to obawiam się, że musiałbyś sporo demontować bo trzeba byłoby użyć mocnej chemii do tego.

Płukanki długodystansowe coś może pomogą, ale na cuda nie licz.
Nie licze, ze ten silnik bedzie wyglądał, licze ze chociaz troche sie go usprawni czyszczeniem i przedłuży żywotność, nie mam kasy zeby wyciagac silnik dla samego czyszczenia, ze tak powiem, nie poebało mnie aż tak :D
Niestety ja teorie znam, lubie wiedziec wszystko o rzeczach które mam, ale manualnie kuleje, wole ustawiać mapy (stroje gaz sobie) i benzyne, na prostym Stand Alone (miałem EE3+), wiec dla mnie fizyczne czyszczenie w srodku, to będzie koszt nie współmierny do osiągniętych korzyści.
Najpierw podstawy mechaniczne (przekladnia, zawieszenie sprawdzic, tarcze klocki i swiece juz są i filtry)później przed zimą zabezpiecznie i nowy lakier jak sie uda, bo ten juz ktoś nawet szykował do malowania hehe 😅
 
Ja bym dał sobie spokój z dodatkami. Lej po prostu dobry olej. Ja bym wybrał Arala. Tylko musisz pamiętać, że jak wlejesz taki olej to początkowo może zwiększyć się pobór ale powinno się to ustabilizować po 2 wymianie więc żebyś się nie zniechęcał do nowego oleju i nie myślał, że to jego wina. Kabli WN nie ma w V8, są tylko cewki i fajki do świec. Życzę ci powodzenia i cierpliwości w doprowadzaniu auta do ideału. Będzie cię to kosztowało sporo nieprzespanych nocy i jeszcze więcej $$$;) I końca nigdy nie będzie. Zawsze będzie coś jeszcze do zrobienia. To studnia bez dna. Ale mimo wszystko warto;)
 
no to co, dolac do oleju i w trase nagrzać trochę? Przepalić na 120/140kmh np na 4 biegach?
Tak przez 200-300 tysięcy i efekt może będzie. To jest na prawdę bardzo ciężkie do usunięcia i u mnie od ponad 100 tysięcy bez zmian, ale ja się tym nie przejmuje. Żeby to zrobić szybko i porządnie, to tylko mycie mechaniczne.
 
Trzeba by rozebrać motor żeby to wyczyścić. Najważniejsze to żeby pierścienie nie były zapieczone, a jeśli są to płukanka na pewno pomorze.
 
Zobacz sobie czy nie leje się z dekli zaworów, bo to częsty przypadek. Ja w tej chwili mam 0W40 i chodzi bardzo ladnie i cichutko, kiedys tez juz mialem (castrol) i nie ma zadnego problemu. 10W60 leja do M62 zeby wyciszyć zdychajace vanosy, ale to tez poroniony pomysł.
 
Last edited:
@Flap plukanke mialem na mysli LongLife, na caly interwal. Musisz brac pod uwage, ze dol silnika bedzie wygladac niestety podobnie. W tym przypadku polece Ci inny olej, jakis SAE 10W-30, najlepiej z grupa II. Po tym interwale obejrzec...nastepnie sie zdecydowac na Arala lub Meguina, tutaj nie chodzi o cene sama w sobie, lecz gr. I, II ma nieco lepsze wlasciwosci dyspergujace. Stosowane dodatki do gr. IV maja ograniczona rozpuszczalnosc w tej bazie olejowej, ale z reguly swietnie te oleje utrzymuja silnik w czystosci w szczegolnosci jak sie zastosuje odpowiedni mix AOs itd.
 
Ja bym dał sobie spokój z dodatkami. Lej po prostu dobry olej. Ja bym wybrał Arala. Tylko musisz pamiętać, że jak wlejesz taki olej to początkowo może zwiększyć się pobór ale powinno się to ustabilizować po 2 wymianie więc żebyś się nie zniechęcał do nowego oleju i nie myślał, że to jego wina. Kabli WN nie ma w V8, są tylko cewki i fajki do świec. Życzę ci powodzenia i cierpliwości w doprowadzaniu auta do ideału. Będzie cię to kosztowało sporo nieprzespanych nocy i jeszcze więcej $$$;) I końca nigdy nie będzie. Zawsze będzie coś jeszcze do zrobienia. To studnia bez dna. Ale mimo wszystko warto;)
Na szczęście 94 rok mało wyposażenia, nie będzie miało co się psuć hehe
Najpierw porządna płukanka musi być, bo aż mi szkoda jak patrzę na ten syf...
Doszczelnic na sam początek i gaz wyrwgulowac
Tak przez 200-300 tysięcy i efekt może będzie. To jest na prawdę bardzo ciężkie do usunięcia i u mnie od ponad 100 tysięcy bez zmian, ale ja się tym nie przejmuje. Żeby to zrobić szybko i porządnie, to tylko mycie mechaniczne.
Czyli nie przejmować się? Bo tak samo ten co pokrywa że mną zrzucal mówił, byle by tam metal nie wpadł to będzie git, moze po dobrych olejach na estrach etanolowych (dobrze pamiętam?)
Zobacz sobie czy nie leje się z dekli zaworów
Kolego, A zdjęcia to robiłem po co ? Żeby stara uszczelkę dojebac? Hehe zmiana świec i uszczelek była bo leciało że hoho
Jeszvsd membrana za kolektorem i wężyki od odmy
@Flap plukanke mialem na mysli LongLife, na caly interwal. Musisz brac pod uwage, ze dol silnika bedzie wygladac niestety podobnie. W tym przypadku polece Ci inny olej, jakis SAE 10W-30, najlepiej z grupa II. Po tym interwale obejrzec...nastepnie sie zdecydowac na Arala lub Meguina, tutaj nie chodzi o cene sama w sobie, lecz gr. I, II ma nieco lepsze wlasciwosci dyspergujace. Stosowane dodatki do gr. IV maja ograniczona rozpuszczalnosc w tej bazie olejowej, ale z reguly swietnie te oleje utrzymuja silnik w czystosci w szczegolnosci jak sie zastosuje odpowiedni mix AOs itd.
Już mam zalany jakiś szajs 10w40 motulma zrobione 600km może, więc wolałbym dolac do tego i na nim zrobić Long life plukanke
Z prostych przyczyn Panowie, nie mam siana plus, jeden interwał twgo auta mkzd trwac rok lub dwa takze...

A teraz pytanie, bo się zgubiłem
To grupa 1 i 2 jest ta "lepsza " czy 3 i 4? Bo jak coś dobrze pamiętam to 3 i 4 to HC?


Tego kompetentnie nie zrozumiałem
"lecz gr. I, II ma nieco lepsze wlasciwosci dyspergujace. Stosowane dodatki do gr. IV maja ograniczona rozpuszczalnosc w tej bazie olejowej, ale z reguly swietnie te oleje utrzymuja silnik w czystosci w szczegolnosci jak sie zastosuje odpowiedni mix AOs itd."
 
Co do lakieru, to jeśli nie chcesz tego czyścić mechanicznie, to daj sobie spokój.
 
moze po dobrych olejach na estrach
Niektore oleje z gr. V i wysokim KBV (wartosc Kauri-Butanolu) rzeczywiscie moga byc skutecznie, ale....nie ma takich olejow w oficjalnej sprzedazy. I byloby to m. in. grozne dla elastomerow.

Mozesz sprobowac dolac Oilsyn LL do tego Motula.

To grupa 1 i 2 jest ta "lepsza " czy 3 i 4? Bo jak coś dobrze pamiętam to 3 i 4 to HC?
Kazda baza olejowa ma plusy i minusy, powazna wada gr. IV jest niska polarnosc tzn. wysoki punkt anilinowy oraz niska wartosc Kauri-Butanolu. Gr. I czy II z pewnym marginesem przewyzsza gr. IV pod tym wzgledem, bedzie wstanie do pewnego stopnia rozpuszczac/rozpraszac uboczne produkty rozpadu chemicznego w przeciwienstwie do gr. IV, chodz ta charakteryzuje sie nieco lepsza stabilnoscia termiczno-utleniajaca, lecz bez odpowiednich AOs (przeciwulteniaczy) bedzie tak czy owak slaba oraz odpowiednich dyspergatorow.
 
W takim razie na początek dolewam tego Oilsyn LL, zrobie troche ponad 1000km i zlewam i zalewam shella 0w40 (aktualnie brak u autoryzowanego dostawcy) albo arala 0w40 i zobaczymy co dalej :)
Nie wiem czy nie będziemy z kumplem wyciagac tutaj silnika... zrobić doszczelnienie itd poki co sika mi tak plynem ze wspomagania, że ręce opadają, do tego oleju ponad stan sie zrobiło...
Czy to możliwe, zeby podniesc na bagnecie o prawie 3cm przez samą benzyne? (jezdze na gazie takze malo tam benzyny z tych dwoch nie chodzacych cylindrow scieka)
 
Między max a min masz 2l oleju, 3 cm to sporo więcej wiec to jakis grubszy problem :( przewody od wspomagania cieknące to norma niestety, ale mozna je oddac do zakucia - przerabiałem to.
Shell zniknął szybko, nic dziwnego dlatego, że to byla bardzo dobra cena
 
Last edited:
Back
Top