• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E38, M62TU44

mat.adams

Nowy użytkownik
Samochód
BMW, E38, M62TU44
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
8L, ile będzie trzeba
Styl jazdy
Silnik
M62TUB44
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W40, 5W30, 5W40
Jaki olej masz obecnie
10W60 Motul
Szukam czegoś dobrego a nie taniego. Przebiegi roczne grubo poniżej 10 tysięcy, auto typowo weekendowe, czasami dostanie w palnik ale nic specjalnego.
Zastawiałem się nad EE PERFORMANCE 5w40, RAVENOL RCS USVO® SAE 5W-40 lub EE PERFORMANCE 5w50, RAVENOL RRS USVO SAE 5W-50.
Na forum w jednym temacie, wspomniany był tez olej Red Line.
 
Tak na prawde jakikolwiek 0w40/5w40 z normą LL01. Ja bliźniaczy m60b30 traktuje wszystkim co popadnie (trzymając sie jedynie tego by bylo to jedynie 0w40 5w40 i ewentualnie w ciepłym okresie 5w50 oraz norm LL01 lub MB229.5 - jest ona rownoważna ) oleje z nizszej polki cenowej i nic się nie dzieje. Mozesz zastosować jakis tańszy olej np lotos, orlen, total, shell, specol dopakować go dodatkami np archoil, ceratec, mannol 9929 itp
 
Last edited:
Tak jak kolega wyżej pisze. Jeżeli nie gonisz wozu po torze to RedLine czy Ravenol posłużą jedynie do odciążenia portfela, niczego innego. Zwykła oliwa z normą BMW LL-01 i tyle. Lotos, Orlen, Specol.

Z zagranicznych choćby Motul czy Fuchs ze zwykłych serii. Millers też byłby ok, ale ostatnio ceny poszły w górę (cena ropy+brexit) co czyni je mało opłacalnymi, ale jak chcesz to jest to spoko oliwa.
 
Back
Top