• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E39 M54B30

Korblack

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E39 530i
Marka samochodu
BMW E39
Budżet/ile litrów
300 zł /7l
Styl jazdy
Silnik
M54B30
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30, 5W40
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge 5W40
Cześć,
Jestem świeżo po zakupie E39 z silnikiem M54B30. Ostatnio mechanik wymieniał miskę olejową i po zobaczeniu ile szlamu jest w silniku postanowiłem, że płukanka jest wręcz konieczna (niestety nie zrobiłem zdjęcia, ale bardzo źle to wyglądało). W warsztacie zalali olej Castrol Edge 5W40, poprzedni właściciel twierdził, że również lał Castrola. Nie ukrywam, że chciałbym go zmienić możliwie szybko. Autem jeżdzę na co dzień do pracy 40 km dziennie poza miastem, jazda raczej spokojna. Oleju oczywiście bierze jakieś 0,5l /1500-2000km. Teraz plan mam taki, aby zrobić płukankę Oilem ReleaseTech Power flush następnie zalać Shellem helix ultra 5w40 / eurol super lite 5w40 + AR2300 i zrobić 8-10 tys. Może macie jakieś inne pomysły? Proszę o sugestie.

Pozdrawiam ;)
 

Attachments

  • 20210126_181335.jpg
    20210126_181335.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 254
  • 20210126_181218.jpg
    20210126_181218.jpg
    3,8 MB · Odwiedzin: 255
To się naczyścisz. Kombinacja olejów ok, możesz zamiast AR2300 zalać Oilem LongLife - był tutaj testowany i są raczej pochlebne opinie, chociaż AR2300 też jest bardzo ok. Co do samych olejów to w sumie cokolwiek w sensownej cenie - to olej na okres czyszczenia więc cokolwiek co będzie spełniać wymaganą normę i miało sensowną jakość. Możesz polskiego Lotosa albo Orlena. Dobra jakość, jeszcze lepsza cena. Do płukania będzie jak znalazł.

Zresztą później, po zlaniu długodystansowej płukanki możesz na nich zostać, to dobre oleje. Ale docelowy olej będziemy wybierać jak skończysz czyszczenie ;)
 
@Karopir
u Ciebie bardzo dobrze to wygląda, rozumiem, że to efekt po płukaniu?

Czysta benzyna :)

Rozumiem, że nie ma sensu szaleć z olejami z wyższej półki jak i tak będzie z dodatek czyszczący? Jeszcze zastanawia mnie kwestia czy nie ma szans żeby przytkało smok olejowy przy płukance lub środku czyszczącym?
 
@Korblack chyba nie jest to kwestia płukania tylko interwałów olejowych jakie stosowałem w tym aucie. Wymiana oleju była co roku przy przebiegach po kolei: 6000 km (Elf 900 NF 5w-40), 4600 km (Total 9000 Extreme 5w-40), 6000 km (Total 9000 Extreme 5w-40). Przy ostatniej wymianie była zastosowana płukanka Millers. Coś pewnie dała, ale spuszczany olej bardzo brudny nie był. Wcześniej jeździłem jeszcze na oleju Mannol 10w-40 (ale to krótki dystans, bo nie wiedziałem co było w silniku jak kupiłem auto), a potem Valvoline Synpower 5w-40. Przy następnej wymianie zamierzam zastosować Oilem Release Tech Power Cleaner LL (już mam zakupiony) i do tego olej Orlen Platinum pro 0W-40 2 litry wymieszane z olejem Lotos Synthetic 5w-40. Tak trochę eksperymentuję z tymi olejami. U mnie jest LPG i zdarzało się, że auto jeździło na krótkich dystansach po mieście (przez miesiąc rozwoziłem nim pizzę). Nie powinieneś mieć obaw co do stosowania płukanki. Osobiście mam w planach zastosowanie Oilem Realese Tech Power Flush do tego silnika: https://www.oilclub.pl/index.php?attachments/img_20201215_185508-jpg.5337/ Nagram film jak sobie radzi taka płukanka, ale raczej nie ma co oczekiwać cudów, bo jest to płukanka postojowa, od której powinno się tak naprawdę wymagać porządnego zlania starego oleju, a nie wyczyszczenia poważnych zanieczyszczeń. Power Cleaner LL powinien sobie dużo lepiej poradzić z zanieczyszczeniami. Przytkanie smoka nie powinno wystąpić, ponieważ w tej płukance za czyszczenie odpowiadają dyspergatory, czyli substancje zapobiegające "zlepianiu się" cząstek i jednocześnie je "rozlepiające". Zatem nie powinno się oderwać nic na tyle dużego, żeby mogło to cokolwiek zatkać. Z tymi olejami z wyższej półki to tak naprawdę w większości przypadków nie ma co szaleć, szczególnie jak się zmienia olej co np. 8000 km. Praktycznie każdy olej HC powinien sobie poradzić przez ten dystans, a korzyści z korzystania z olejów np. na PAO według mnie pojawiają się dopiero po przejechaniu powyżej 10 tysięcy kilometrów. Tylko, że problem jest taki, że jak od jazdy miejskiej olej się rozcieńczy paliwem to nawet jak będzie super drogi to i tak się nadaje do wymiany.
 
Czyli poprzedni właściciele musieli wymieniać olej jak się przypomniało lub lać olej z "biedronki" żeby to takiego stanu doprowadzić 😒 U mnie dół silnika nie znacznie, ale jednak lepiej wyglądał ;)

Dzięki za pomoc, wrzucę aktualizacje po płukance long life.
 
Trochę mnie nie było, ale pojawiły się pewne zmiany - silnik. Nie zdążyłem dobrze zalać płukanki, a panewka już się obróciła :D Generalnie wtopa z tym motorem masakryczna, ale to rzeczy. Silnik został wymieniony w czerwcu 2021 o przebiegu 170 tys. Zalany został wtedy Texaco Havoline Energy 5W30. Zrobiłem około 3 tys i zauważyłem, że pobór oleju to jakieś 0,5l. Została zalana płukanka Oilem LongLife, zrobiłem na niej 7 tys km, następnie przy wymianie oleju zalałem Oilem Flush i zmieniłem olej na Shell Helix Ultra 5W40. Aktualnie mam zrobione na tym oleju 3 tys km i ubyło około 0,2l więc moim zdaniem jak na M54B30 to bardzo dobry wynik. Teraz pytanie, czy przy następnej wymianie pozostać przy Shellu czy wybrać jakiś inny docelowy?
 
Też mam m54 to coś polecę :
-total quartz energy 0/5w40
-bmw tpt 0/5w40
-Eurol super lite 5w40
-Shell helix ultra 0/5w40

Ja osobiście testuję trochę i teraz mam zalany 0w30 totala i też na nim chodzi ładnie. Na następną wymianę ładuję mobila 5w50 a3/b4. Wymieniaj co 8-12 tys i będzię gitara nie zależnie co zalejesz. Poooozdro
 
Back
Top