• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E39 Olej do skrzyni ZF 5HP-18

ortega

Użytkownik
Samochód
Opel Astra J 2012r 1.4 A14XER
Marka motocykla
Suzuki Bandit
Marka samochodu
BMW E39 520i
Budżet/ile litrów
500
Model skrzyni biegów
ZF 5HP-18 (A5S310Z)
Typ skrzyni biegów
Automat klasyczny
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Witam, chciałbym zapytać bardziej doświadczonych użytkowników jaki olej polecacie do skrzyni ZF 5HP-18 ponieważ nie jestem pewny co dokładnie musi być tam zalane. Z tego co udało mi się znaleźć to prawdopodobnie jest to ZF LIFEGUARDFLUID 5.
Jeśli ktoś też dysponuje wiedzą ile konkretnie tego oleju należy wlać do skrzyni to również będę wdzięczny za tę informację.
Dodam jeszcze że jest to skrzynia z zieloną tabliczką znamionową.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
Mam taki sam zestaw napędowy u siebie. Skrzynia i silnik. Wymieniałem w zeszłym roku na Specola Hipospec ATF III , specyfikacja DEXRON III H . Skrzynia chodzi ładnie, nawet przestała podszarpywać na zimno po wymianie. Weszło dokładnie 5,5 l na wymianę statyczną. Także 6 L powinno starczyć bez problemu.
 
Darek BB ma rację, do Twojej skrzyni producent zaleca ATF LT, który jest koloru żółto-zielonego, jednak znam przypadki zamiany oleju LT na czerwonego Dextrona III i żadna z tych skrzyń nie zaczęła wariować, a wręcz przeciwnie - po wymianie na Dextron skrzynie pracują bardziej "miękko"
 
Mam taki sam zestaw napędowy u siebie. Skrzynia i silnik. Wymieniałem w zeszłym roku na Specola Hipospec ATF III , specyfikacja DEXRON III H . Skrzynia chodzi ładnie, nawet przestała podszarpywać na zimno po wymianie. Weszło dokładnie 5,5 l na wymianę statyczną. Także 6 L powinno starczyć bez problemu.
Nie bałeś się Specola ? ;)
 
Nie bałeś się Specola ? ;)
Trzeba być dzielnym , nie ma co się bać. Miałem Specola w trzech samochodach .Wlałem też kilku znajomym podczas serwisu . Wszystko żyje , ma dobrze. Nie ma co ukrywać że głównym argumentem za, jest cena, i akurat z mojej strony chęć wsparcia polskiego producenta. Nawet w motocyklu 4T sprawuje mi się bardzo dobrze. Z tego co wiem , to nie było żadnego przypadku żeby olej tej firmy spowodował jakieś uszkodzenie czy złą pracę w skrzyni, silnika lub innego podzespołu, w którym zostay zastosowany. A że gdzieś tam się komuś w analizie nie zgadza delikatnie lepkość czy ilość pierwiastków, to już moim zdaniem sprawa marginalna... Dla tych co się boją 😉
 
Specola do skrzyń stosują poważne i powszechnie szanowane serwisy skrzyń ASB, np. Krupa, u którego Balkan kręci materiały
 
Jest już analiza pierwiastkowa 75W90 Specola , i wypadł standardowo. Miałem ten olej zalany kiedyś w manualu Mitsubishi. Skrzynia jak najbardziej pracowała poprawnie i auto jeździ do dzisiaj z tego co wiem. Nawet przy 15-stopniowym mrozie nie było żadnych problemów z wrzuceniem biegu. 75W na którego analizę czekamy , też pewnie nie zrobi szału za tą cenę. Przekładnia ma działać na nim poprawnie i tyle. Dobre oleje , za dobrą kasę. Takie jest założenie tej firmy. Gdyby chcieli blendować jakieś oleje o wybitnych parametrach, to pewnie mogliby bez większych przeszkód. Tylko raczej nikt by ich nie kupował ze względu na mało znaną markę, co w konsekwencji byłoby nieopłacalne. Przynajmniej po tylu latach działalności w sektorze budżetowych produktów.
 
U mnie do swifta czeka 75W80 ich synthetic. Zaufałem, w razie czego 2x29 zeta nie majątek :)
 
Back
Top