• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW e46 320d 150km bez dpf

Kamil_N1985

Nowy użytkownik
Samochód
BMW e46 320d 150KM
Marka samochodu
BMW e46 320d 150km CR
Budżet/ile litrów
220zl/6 litrów
Styl jazdy
Silnik
2.0 M47D20 moc ok 170KM (box)
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL-01
Jaki olej masz obecnie
Millers EE longlife C3 5w30
Witam
Posiadam aktualnie BMW e46 320d M47d20 w serii 150KM ale zakupiłem ją juz z chip boxem podobno ma cos ok 170KM nie byłem na hamowni wiec nie moge tego potwierdzić. Poprzedni właściciel jezdził na Castrolu EDGE 5w30 i taki zalałem jako kolejny ale po ok 8 tys km dolałem ponad 1 litr wiec postanowilem zmienić na Millers ee longlife c3 5w30 (zużycie ok 500ml na 10.000km), kolejna wymiana to samo i teraz przychodzi pora na nastepna. Chciałem znowu Millersa ale aktualna cena tego oleju jest nie do przyjęcia dla mnie (producent zmienił nazwe z premium na performance przy okazji cene i to sporo). Wiec postanowiłem zrobić znowu przesiadke na co sinnego i tu zaczynaja sie schody, początkowo dałem uwieść się marketingowi firmy PMO czy slusznie nie wiem i nastawiłem sie na olej PMO 5w30 Extreme ale przypadkowo szukając opinie o tym oleju trafilem na wasze forum i tutaj totalnie oszalałem z nadmiaru możliwości. Więc prosił bym o pomoc w doborze odpowiedniego oleju. Teraz troche o stylu jazdy: dojazdy do pracy 3x w tyg odcinek 11 km w jedna strone kolejne 2 dni to pełna trasa juz ok 27 km w jedna strone, oprócz tego przez wiekszość dni w miesiącu zawożę syna do przedszkola (trasa ok 3 km w jedna strone). Prawie zawsze wracając z pracy jadę trochę dłuższą trasa wyskakuje na obwodnice i staram sie wykorzystać możliwości tego silnika, preferuje dynamiczny styl jazdy jeśli sa do tego warunki. Po przeczytaniu kilku wątków zastanawiam czy iść w olej tańszy i do tego np jakis dodatek AR9100 czy może droższy olej bez dodatku i kolejna sprawa to lepkość zostać przy 5w30 czy moze 5w40 albo 0w40 (30). moje typy na ta chwile to:
-ORLEN PLATINUM PRO 5W30 + dodatek (nie spodziewalem sie tak dobrych opini o jakimkolwiek oleju ORLEN)
- MEGUIN SUPER LEICHTLAUF 5W40
- SHELL HELIX ULTRA 5W30
Otwarty jestem na wszelkie sugestie pomysły itp
 
Orlena Pro raczej nie kupisz w tych pieniądzach, chyba, że uda Ci się trafić jeszcze jakąś promke na stacji, co nie zmienia faktu, że "zwykłe" maxexperty też są okej i nie mają się czego wstydzić względem zachodnich marek;)
Shell to bardzo spoko olej, w dobrej cenie więc myślę, że jak wlejesz to się nie zawiedziesz - ja też już mam naszykowanego do następnej wymiany ;) Notabene pewnie jak wiesz, w ASO też leją shella ;)
Megiun to stary dobry olej oparty na PAO, też na pewno bedziesz zadowolony ;)
Tylko pytanie czy warto zmieniać z 5w30 na 5w40, znam kilka tych motorów które chodzą na 5w30 i jest git, wiec wg mnie do tego motoru spokojnie wystarczy Ci shell którego podałeś i będzie dobrze ;)
Jest jeszcze jedno ważne pytanie - co ile km wymieniasz olej?
 
Wymiana co 9 max 10 tys mam świadomość że robię krótkie odcinki więc wolę nie przeciągać interwalow, a co z olejami PMO ?
 
Lotos Syntetic Plus 5w40 ma aprobatę LL-01, można go wzbogacić o AR9100 i będziesz miał mocny set.
 
Back
Top