Kamil_N1985
Nowy użytkownik
- Samochód
- BMW e46 320d 150KM
- Marka samochodu
- BMW e46 320d 150km CR
- Budżet/ile litrów
- 220zl/6 litrów
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0 M47D20 moc ok 170KM (box)
- Data produkcji
- 2004
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- LL-01
- Jaki olej masz obecnie
- Millers EE longlife C3 5w30
Witam
Posiadam aktualnie BMW e46 320d M47d20 w serii 150KM ale zakupiłem ją juz z chip boxem podobno ma cos ok 170KM nie byłem na hamowni wiec nie moge tego potwierdzić. Poprzedni właściciel jezdził na Castrolu EDGE 5w30 i taki zalałem jako kolejny ale po ok 8 tys km dolałem ponad 1 litr wiec postanowilem zmienić na Millers ee longlife c3 5w30 (zużycie ok 500ml na 10.000km), kolejna wymiana to samo i teraz przychodzi pora na nastepna. Chciałem znowu Millersa ale aktualna cena tego oleju jest nie do przyjęcia dla mnie (producent zmienił nazwe z premium na performance przy okazji cene i to sporo). Wiec postanowiłem zrobić znowu przesiadke na co sinnego i tu zaczynaja sie schody, początkowo dałem uwieść się marketingowi firmy PMO czy slusznie nie wiem i nastawiłem sie na olej PMO 5w30 Extreme ale przypadkowo szukając opinie o tym oleju trafilem na wasze forum i tutaj totalnie oszalałem z nadmiaru możliwości. Więc prosił bym o pomoc w doborze odpowiedniego oleju. Teraz troche o stylu jazdy: dojazdy do pracy 3x w tyg odcinek 11 km w jedna strone kolejne 2 dni to pełna trasa juz ok 27 km w jedna strone, oprócz tego przez wiekszość dni w miesiącu zawożę syna do przedszkola (trasa ok 3 km w jedna strone). Prawie zawsze wracając z pracy jadę trochę dłuższą trasa wyskakuje na obwodnice i staram sie wykorzystać możliwości tego silnika, preferuje dynamiczny styl jazdy jeśli sa do tego warunki. Po przeczytaniu kilku wątków zastanawiam czy iść w olej tańszy i do tego np jakis dodatek AR9100 czy może droższy olej bez dodatku i kolejna sprawa to lepkość zostać przy 5w30 czy moze 5w40 albo 0w40 (30). moje typy na ta chwile to:
-ORLEN PLATINUM PRO 5W30 + dodatek (nie spodziewalem sie tak dobrych opini o jakimkolwiek oleju ORLEN)
- MEGUIN SUPER LEICHTLAUF 5W40
- SHELL HELIX ULTRA 5W30
Otwarty jestem na wszelkie sugestie pomysły itp
Posiadam aktualnie BMW e46 320d M47d20 w serii 150KM ale zakupiłem ją juz z chip boxem podobno ma cos ok 170KM nie byłem na hamowni wiec nie moge tego potwierdzić. Poprzedni właściciel jezdził na Castrolu EDGE 5w30 i taki zalałem jako kolejny ale po ok 8 tys km dolałem ponad 1 litr wiec postanowilem zmienić na Millers ee longlife c3 5w30 (zużycie ok 500ml na 10.000km), kolejna wymiana to samo i teraz przychodzi pora na nastepna. Chciałem znowu Millersa ale aktualna cena tego oleju jest nie do przyjęcia dla mnie (producent zmienił nazwe z premium na performance przy okazji cene i to sporo). Wiec postanowiłem zrobić znowu przesiadke na co sinnego i tu zaczynaja sie schody, początkowo dałem uwieść się marketingowi firmy PMO czy slusznie nie wiem i nastawiłem sie na olej PMO 5w30 Extreme ale przypadkowo szukając opinie o tym oleju trafilem na wasze forum i tutaj totalnie oszalałem z nadmiaru możliwości. Więc prosił bym o pomoc w doborze odpowiedniego oleju. Teraz troche o stylu jazdy: dojazdy do pracy 3x w tyg odcinek 11 km w jedna strone kolejne 2 dni to pełna trasa juz ok 27 km w jedna strone, oprócz tego przez wiekszość dni w miesiącu zawożę syna do przedszkola (trasa ok 3 km w jedna strone). Prawie zawsze wracając z pracy jadę trochę dłuższą trasa wyskakuje na obwodnice i staram sie wykorzystać możliwości tego silnika, preferuje dynamiczny styl jazdy jeśli sa do tego warunki. Po przeczytaniu kilku wątków zastanawiam czy iść w olej tańszy i do tego np jakis dodatek AR9100 czy może droższy olej bez dodatku i kolejna sprawa to lepkość zostać przy 5w30 czy moze 5w40 albo 0w40 (30). moje typy na ta chwile to:
-ORLEN PLATINUM PRO 5W30 + dodatek (nie spodziewalem sie tak dobrych opini o jakimkolwiek oleju ORLEN)
- MEGUIN SUPER LEICHTLAUF 5W40
- SHELL HELIX ULTRA 5W30
Otwarty jestem na wszelkie sugestie pomysły itp