• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW e46, 320d, 2005

Trupek

Użytkownik
Samochód
BMW, e46, 320d
Cześć,

Auto jeździ głównie po mieście ale raz na dwa miesiące robi trasy łączenie do 1000km. Przebieg to niecałe 330 tys. Z lektury forum celuję w dwa oleje:

1. Amsoil European Car Formula 5w40
2. Meguin Super Leichtlauf 5W-40

Przy tym drugim trochę zastanawia mnie wysoki poziom popiołu siarczanowego, który może wpływać na uszczelnienia.
Chcę też zrobić płukankę, której nigdy to auto nie miało. Do wymiany zostało ok 2000km, jak przeprowadzić ją skutecznie zakładając, że w silniku jest sodoma i gomora ?
 
Chcę też zrobić płukankę, której nigdy to auto nie miało. Do wymiany zostało ok 2000km, jak przeprowadzić ją skutecznie zakładając, że w silniku jest sodoma i gomora ?
Wlać do oleju płukankę i potrzymać na uruchomionym silniku, powiedzmy 10 minut.
Przy następnej wymianie oleju zwiększyć czas płukania w zależności, jak silnik jest zasyfiony.
Szczegóły podadzą ci bardziej doświadczeni w plukankach forumowicze.
 
Jeszcze ewentualnie Amsoil Signature 5w40. Jakieś sugestie? Kwestie na które warto zwrócić uwagę w kontekście tego silnika?

Dzięki @SACZI , na ok 2000km przed wymianą wleję też AR 2300.
 
Ja bym tutaj szedł w meguina, a nie Amsoila.
Po prostu, Amsoil pasuje mi do współczesnych silników tgdi, a meguin do konstrukcji z lat 2000-ok2010.

No i nie zapominaj o bdb mobil1, Shell i innych z tzw mainstream.
 
AR2300 na 2000 kilometrów to strata pieniędzy. Wlej już do nowego oleju i trzymaj przez 10 tysięcy. I jeżeli będziesz stosował AR2300, to celuj raczej w oleje oparte o HC, a nie w PAO. Archoil 2300 lepiej działa w HC.

Tam jest chyba LL-01 (albo LL-04) wymagane, lepkość 5W-30 jeżeli wierzyć serwisówce. Skąd taka moda na 5W-40 w BMW? Możesz wlać ostatnio badanego na forum Orlena ME XD 5W-30.
 
Jersey ma rację . Ar2300 wlej do nowego oleju i niech tam krąży do następnej wymiany. Kup dobra markowa płukankę a nie jakiegoś syfa , a już na pewno nie daj się namówić na naftę .
 
Do wymiany pozostało już nie dużo, plan jest taki. Zalać teraz coś tańszego, Orlen, Shell albo jakieś inne podobne cudo i wlać AR 2300 na 10 tys km. W trakcie wymiany wlać płukankę na 10-20 minut, oczywiście najbardziej markową na świecie, a już na pewno nie naftę.
Po drodze pojawiło się jednak nowe pytanie, dlaczego 5w30, a nie 5w40? Ten drugi jak do tej pory wszyscy zalecali ( od sprzedawców po ASO), tym bardziej ciekawi mnie jaki jest przeważający argument za 5w30?
 
Zasadnicze pytanie , czy Twój silnik jest na prawdę zasyfiony , czy mówisz tak dla tego że olej jest czarny. W dieslu olej zawsze będzie czarny , nawet praktycznie po wymianie , bo taka jest specyfika tych silników. Jeśli masz zamiar przejechać pełny interwał 10 tys km z archoilem to po co masz brać olej po taniosci , bierz od razu ten który wybrałeś. Zasadniczo większość ludzi z tego forum którzy uważam że się znają twierdzą, że ar2300 lepiej działa w nagrzanym oleju , więc dłuższe trasy i letnie temperatury lepiej mu służą , oraz lepsze efekty są na olejach hc . Co do wyboru które są te lepsze to ja się nie znam
 
Wymiana oleju za pasem i trzeba wyjaśnić co mi tu napisaliście Dobrzy Koledzy. Padło stwierdzenie, że olej 5w30 jest właściwszy.
Nie mam nic przeciwko ale czy idąc śladem materiałów w necie, cytując jeden z serwisów, 5w30 ma wgl uzasadnienie? Auto ma 16 lat.

"Jeśli używasz samochód do jazdy miejskiej, często stoisz w korkach, jeździsz z wysokimi prędkościami, a Twój samochód jest stary, kup olej o lepkości 5w40. Jednakże jeśli wolisz spokojną jazdę, a istotne jest dla Ciebie niskie spalanie paliwa oraz przyjazność dla środowiska – wybierz olej silnikowy o oznaczeniu 5w30."

Nadal mam chęć spróbować tego Meguin ale jestem otwarty na pomoc.
 
"Jeśli używasz samochód do jazdy miejskiej, często stoisz w korkach, jeździsz z wysokimi prędkościami, a Twój samochód jest stary, kup olej o lepkości 5w40. Jednakże jeśli wolisz spokojną jazdę, a istotne jest dla Ciebie niskie spalanie paliwa oraz przyjazność dla środowiska – wybierz olej silnikowy o oznaczeniu 5w30."
Nie wiem, skąd takie cytaty, ale śmieszne są i mijają się z prawdą. Nie zawracaj sobie głowy takimi głupotami.

Nadal mam chęć spróbować tego Meguin ale jestem otwarty na pomoc.
Możesz zastosować Meguina, możesz zastosować coś 5W30 A3/B4 bo tam chyba DPF nie ma?
 
Ten cytat jest typowym szufladkowaniem silników. Warto mieć zapas na rozcieńczanie paliwem, ale takie cytaty, jak ten wyżej nie mówią niczego istotnego i są zbyt wielkim ogólnikiem.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Nie twierdzę, że to co napisali to święta prawda, bo tu masz rację, że to zbyt ogólnie napisane. Ale też nie wszystko jest tam nieprawdziwe
 
Last edited by a moderator:
Cześć,

Może komuś się to przyda. Jestem po jednym interwale z Meguin i jednym z Shell Helix Ultra 5w40. Samochód nie rozpadł się ani po jednym ani po drugim. Praca silnika się nie zmieniła, a zużycie w normie jak na każdym innym poprzednim oleju, czyli 10k km +1l dolewki. Interwały co 15k.

W najbliższy weekend będę zalewał Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30.
 
Cześć,

W nadchodzącym tygodniu zalewam Orlen Platinum Maxexpert V 5W-30. Po niedługiej lekturze, głównie na tym forum, trochę liczę na mniejsze spalanie oleju. Schodzę na interwały 10k. Może dzięki polskiej technologii i częstym wymianom pęknie pół mln km bez obróconych panewek...
 
Za ok 2 tys km wymieniam olej na ten sam. Zauważalne gołym okiem, zmniejszony nieznacznie pobór oleju, zwłaszcza w odniesieniu do shella i dymi o wiele mniej niż na poprzednich olejach. Być może efekt jest powiązany również z zastosowaniem płukanki "Liqui Moly Pro". W pracy silnika bez zmian.
 
Back
Top