• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E46 328i (M52TUB28) daily + ok. 1/mies. track day

deka87

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E46 328i (M52TUB28) + LPG
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
500/7
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
M52TUB28
Data produkcji
1998
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Specol 0W-40 + Archoil 9200 v2
Cześć, samochód jest głównie używany jako daily, służy głównie do dojazdów do pracy 3 razy w tygodniu po ok. 15 km w jedną stronę.
Jest wyposażony w instalację LPG
Jeżdżę dynamicznie, ok. raz na miesiąc chcę jechać na track day na tor Łódź.
Na torze jeżdżę oczywiście na benzynie 98, a nie LPG ;)

Przebieg ok. 310 tys. km., rocznie będzie ok. 6-10 tys. km

Od kilku lat jeżdżę na Specolu 0W-40 + Archoil 9200 v2, przed każdą wymianą oleju robię płukankę K2.
Olej zmieniam co rok lub 10 tys. km
Ogólnie jestem zadowolony z tego oleju, ale pomyślałem że do okazjonalnego upalania na torze przydałby się olej lepiej znoszący wysokie temperatury.
 
Last edited:
Mógłbyś coś więcej napisać o co chodzi z tą pompą?

Ok, znalazłem na tym forum taką wypowiedź użytkownika Kaczorek79:
"Jeszcze w kwestii "grubszych" olejów do tego silnika, trzeba uważać na słabą ośkę pompy oleju, która może się ukręcić przy wysokich obrotach i dużej lepkości oleju."

Czyli pozostać przy Specolu 0W40 + Archoil 9200v2?
 
Last edited:
Specol 0W40 jest w porządku. Jeśli chcesz pozostać na tej lepkości i budżet pozwala, to możesz spróbować Mobil1 FS, Meguin Super Leichtlauf Driver, Neste Pro czy Petronas Syntium 7000. Z tańszych Total Quartz 9000.
 
Moim zdaniem zestaw Specol 0W40 + Archoil to ambrozja dla tego silnika nawet na "track day'u" i w żadnym wypadku nie szedlbym w wyższą lepkość bo możesz osiągnąć efekt odwrotny od oczekiwanego. Poczytaj trochę o zwiększaniu lepkości itd. w wolnej chwili. Ewentualnie jak Cię "swędzi" na zmianę to tak jak wyżej Mobil FS, Meguin, Shell HU. :)
 
Dzięki za odpowiedzi, w takim razie narazie chyba zostanę przy Specolu OW40 + Archoil 9200 v2, tylko przy jakiej temp. oleju Waszym zdaniem odpuścić i zrobić okrążenie chłodzące?
 
Back
Top