• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E46 330i auto na tor

Arivia

Nowy użytkownik
Samochód
E46
Marka samochodu
BMW E46
Budżet/ile litrów
300-450zł 8l (niech zostanie na dolewki)
Styl jazdy
Silnik
M54B30 - 3.0 231km (zmodyfikowany układ dolotowy i wydechowy - 250KM) benzyna
Data produkcji
2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Valvoine 10W40 + molibden
Cześć wszystkim,

Na wiosnę szykuję się do wymiany oleju w BMW E46 3.0 benzyna, 231KM (na wiosnę powinno być coś koło 250KM). Samochód używany wyłącznie na torach, sporadycznie jeździ po ulicy i zimą nawet nie jest odpalany. Obecnie jest zalany jakiś Valvoline 10W40 z molibdenem.
Silnik słynie z poboru oleju ale u mnie na szczęście nie bierze dużo (tym się nie przejmuje ten typ tak ma zawsze sprawdzam stan). Problemem raczej będą temperatury, planuję zamontować dodatkową chłodnicę oleju ale jeszcze nie teraz (chyba, że coś się zmieni).
Co polecacie na wymianę? Jakieś dodatki dawać do oleju?
 
Jak to auto wyłącznie do upalania na torze to poleciłbym ci Millersa CFS Nt+ 5W40 ale nie wiem czy budżet ci pozwoli. Jeśli nie pozwoli to poszedłbym w Mobila 5W50.
 
Mobil 1 5w50 FS.
 
Ta jazda torowa, to taki hardcore, czy raczej pojeżdżawki? Można się zastanowić np nad AR9200V2, nie zaszkodzi, ale czy pomoże, to nie wiem. Powinien zredukować temperaturę oleju. Miałem ten dodatek w normalnie jeżdżonym M54 przez 20 kkm i silnika nie popsuł ;)
 
Auto jest typową torówką, wypruty środek, slick, nie służy mi do jazdy po ulicy. W tamtym roku nie było aż tak hardcorowo jak mogło być a niestety po kilku okrążenia i zjeździe słychać było pracę silnika (klekot jak diesel) (chyba zawory), więc chłodnica będzie obowiązkowa. Auto jest dopiero na wczesnych etapach budowy więc wszystko wychodzi w praniu.
 
No jak miałeś zalanego Valvoline 10W40 to wcale się nie dziwię, że silnik klepał po kilku kołkach. 10W40 nawet do jazdy na co dzień nie nadaje się do tego motoru. Jak nie chcesz mieć problemów z olejem to polecam ci tego CFS-a. Znosi chwilowe temperatury nawet do 150 stopni. Sporo ludzi z Motorsportu na nim lata. Zastanowiłbym się nawet czy nie zalać lepkości 10W50. I przy tym oleju możesz już dać sobie spokój z jakimikolwiek dodatkami. Zrób tylko porządną płukankę przed zmianą.
 
Jakiekolwiek 10W w silnikach M50/M52/M54 jest raczej niemile widziane przez górę silnika. 5W50, moim zdaniem, najbardziej optymalny wybór. Z ciekawszych Repsol Carrera lub Gulf Racing. Taki AR9200V2 na pewno nie zaszkodzi w tym wypadku
 
Dobry wybór. Kup sobie uniwersalną chłodniczkę i adapter pokrywy filtra oleju z wyjściem na chłodnicę.
 
Możesz użyć LM 2662. Dwa razy płukałem nią swoje M54, trzymałem dość długo, 40 i 30 minut.
 
Back
Top