• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E46 330i sedan (m54b30) nowe LPG

Macias

Użytkownik
Samochód
BMW E46 330i
Marka samochodu
BMW 330i e46
Budżet/ile litrów
200zl
Styl jazdy
Silnik
M54b30
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30 5w30 5w40
Jaki olej masz obecnie
Valvoline maxlife 5w30
Witam wszystkich,
Proszę o pomoc w doborze oleju

Samochód: BMW E46 330I świeżo założyłem gaz KME
Przebieg 201 000
Obecnie olej VALVOLINE MAXLIFE 5W30
Przy poprzedniej wymianie Kupiłem 8l, zalalem olej i z tego co zostało, czyli mniej niż półtorej litra dolalem dwa razy oleju przez cykl niecałych 10k km
Szykuje się kolejna wymiana.
Autko użytkowane głównie w trasie 20KM w jedną stronę do pracy.
Lubię czasem pokręcić pod czerwone pole czy użyć kickdowna. zastanawiam się czy przejść na 5w40 czy jednak nie ma to większego sensu.
Jaki olej wybrać jeśli pozostanę przy 5w30?
Czy jeśli zechce przejść na 5w40 konieczna płukanka?
 
Last edited:
Tak wygląda pod korkiem w 90% silników M54. Mój wyglądał tak samo, jak go kupiłem. Długotrwałe plukanie i częste zmiany oleju wyprowadziły ten stan do bdb. Te silniki mają bardzo zimną górę i zostawiają sporo syfu pod korkiem.
 
patrząc na ten stan, wątpię, że 1 raz wystarczy.
Zrobię płukankę, Zaleje go przy wymianie 5w30 shellem helix ultra bo piszą tu chłopaki że nieźle czyści silnik. i po 5tys powtórzę , czyli skróce cykl o połowę. A kolejna wymianę zrobię już na eurola . Co o tym myślicie?
 
Oilem płukanka koło 59 zł jak dobrze pamiętam. Warto wg mnie i sprawdzi się w mojej opinii lepiej niż LM;-)
 
A kolejna wymianę zrobię już na eurola . Co o tym myślicie?
Z Shella równie dobrze może być Helix Ultra, to bliska bariera 5w30 . Co do plukanki LM vs. Oilem to ta druga jest do na prawdę ciężkich zadań .
Kwestia późniejszego wyboru należy do Ciebie ;)
Śmiało możesz wrócić po poradę spowrotem bądź zostaniesz na dłużej z Shellem
 
Co o tym myślicie?
że takie depozyty nie zniknął od jednej, dwóch, czy nawet trzech wymian oleju i płukania. Ten proces chwile może potrwać. Dobrze byłoby spojrzeć na stan miski olejowej i smoka.
 
No wydaje mi się że u mnie było ciut lepiej przed czyszczeniem ( silnik ten sam) płukanki pomogły ale i tak i tak musiałem to wszystko rozbierać i czyścić. Tak że powodzenia i walcz @Macias ! u mnie teraz jest pod korkiem lusterko :p a swojego odbicia nie będę na forum wrzucał.
 

Attachments

  • ciut lepiej.jpg
    ciut lepiej.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 314
Hej panowie. Odkopie swój stary temat bo zbliża się kolejna (druga od utworzenia postu/ zmieniam olej co pół roku) wymiana oleju. Testuję sobie różne tanie oleje, miałem już Valvoline Maxlife, miałem Eurola super lite, teraz miałem Shella Helix Ultra.
Być może to placebo ale chyba najlepiej wspominam Shella (ale jeździłem na nim latem, mniej zimnych startów więc może oceniam za bardzo po dźwięku silnika).
O co chciałem zapytać :
1. Banalne pytanie, ale czy oleje ogólnie podrozaly ? Shell helix ultra kosztuje o 15zl więcej za 4l butelkę niż pół roku temu. Płaciłem 86zl a teraz bez stówki ani rusz. Wiem- to niewiele ale zawsze coś ;)
2. Czy warto na zimę wrócić do 5w30 jeśli mimo wszystko lubię m54b30 czasem wyżej pokręcić ? Styl jazdy raczej dynamiczny.

Dodam że od ostatnich porad stosuje każdorazowo płukankę przy wymianie a ostatnio był to Oilem Realese (...)

Co wlać teraz ? Zostać przy ciut droższym shellu czy może spróbować Total Quartza ? Czy TQ ma równie stabilny skład co Shell? warto przechodzić na ten 5w30 na zimę czy zostać na 5w40? Zrobi to różnice ?
Pytam jako świeżak i laik, także proszę o dystans
 
Podrożały w ciągu ostatnich dwóch tygodni, średnio o 10 %. I to wszystkie marki....
 
Dokładnie, chociażby Petronas Syntium 3000E, teraz już ofert poniżej 100zł nie ma, a cena średnia podskoczyła w okolice 120zł.
Cena za opisywany olej kształtuje się w okolicy 100 PLN/4L (85-120)
Moim zdaniem spokojnie możesz spróbować totala 9000 lub też elfa 900.
Typowe HC od dużego koncernu.
 
Również mam wrażenie ze na Shell Helix Ultra silnik pracuje najlepiej, spośród tego co miałem. Co do cen to prawda, podrożały, do tego dochodzi rozkręcająca się inflacja. Ja mam jeszcze trochę zapasów olei na szczęście. Jeśli zostawisz Shell to zostaw 5w40. To chuda 40-ka, blisko 30-ki
 
Również mam wrażenie ze na Shell Helix Ultra silnik pracuje najlepiej, spośród tego co miałem. Co do cen to prawda, podrożały, do tego dochodzi rozkręcająca się inflacja. Ja mam jeszcze trochę zapasów olei na szczęście. Jeśli zostawisz Shell to zostaw 5w40. To chuda 40-ka, blisko 30-ki
Ok dzięki wszystkim, mimo wszystko z racji portfela wskoczę chyba na totala. Wolę dołożyć do płukania OILEM , a do Shella zawsze mogę wrócić na lato :)
 
Ktoś wcześniej zapuścił silnik i nie przejmował się wymianami olejów przy odpowiednich przebiegach . Moim zdaniem. Zacznij bitwę o czysty silnik . Ja bym zastosował produkty Oilem krótko dystansowa i LL lub płukankę Yacco .
 
Ktoś wcześniej zapuścił silnik i nie przejmował się wymianami olejów przy odpowiednich przebiegach . Moim zdaniem. Zacznij bitwę o czysty silnik . Ja bym zastosował produkty Oilem krótko dystansowa i LL lub płukankę Yacco .
Dzięki, Oilem release tech już zakupione ;) także stosujemy, ale swoją drogą zobaczę czy to i tak nie skończy się jakimś grubszym rozbieraniem w dalszej perspektywie bo gdzieś zaczyna mi się pocić
 
Back
Top