• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E90 318d N47

kanonier

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E90 318d N47
Marka samochodu
BMW E90
Budżet/ile litrów
5,5L 200zł
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
  2. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
N47 318d
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
MILLERS EE PERFORMANCE C3 5W40
Witam, proszę o dobranie oleju do auta. Wcześniej przez większość przebiegu auto jeździło dużo więcej w trasach. Aktualnie autem jeżdżę na co dzień, jest to mieszanka jazdy po mieście z trasą, dojazd około 20-30km i parę km po mieście , później powrót. Raz w tygodniu zdarzają się trasy 200km w jedną stronę. Auto zakupione z przebiegiem 189 tyś km , aktualnie jest 376 tyś km. Średni roczny przebieg 20+ tyś km. Jakieś 30tyś km regenerowana turbosprężarka i mechanik zmienił olej z 5w30 na 5w40. Wymiany oleju średnio co 10 tyś , max 12 tyś jeśli auto jeździło same trasy. Aktualnie był zalany millers ee performance c3 5w40, ale jego cena wzrosła i jest trochę drogi. Czy jest sens zmieniać na coś innego? Czy zostać przy 5W40? Jestem otwarty na wszystkie propozycje, zależy mi na stosunku ceny do jakości. Jeśli będzie sens dopłacić to jestem w stanie zwiększyć budżet, planuje z autem zostać jeszcze na dłuższy czas. Z góry dziękuje za podpowiedzi.
 
Z tańszych i sprawdzonych C3 5w40
Neste Pro C3
Eurol Fluence
Eni I-sint MS
Q8 Formula M LL
Texaco Havoline Ultra S
 
Last edited:
W zasadzie dowolne 5W-40 z normą ACEA C3 albo BMW LL-04 będzie ok i w jakości podobnej do tego Millersa.

Jeżeli chcesz tanio dobry olej, to będę nudny i powtarzalny, ale Orlen ME 5W-40 C3 będzie ciężki do przebicia. Z pozostałych zastanowiłbym się nad Eni, Q8 albo Texaco z listy kolegi wyżej.

Albo coś od wielkich bosów olejowaego światka czli Castrol, Shell albo Mobil chociaż tutaj cenowo raczej będzie podobnie do Millersa.
 
Back
Top