• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E90 320i

7maly7

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E90 320i
Marka samochodu
BMW E90 320i
Budżet/ile litrów
Do 200zł 4 lub 5 Litrów
Styl jazdy
Silnik
2.0 320i N46
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Castrol 5W30
Witam,
W styczniu kupiłem moje e90 320i, wymieniłem olej oraz filtry (nie wiem jaki był wczesniej olej - ja zalałem Castrolem 5W30 bo taki niby BMW rekomenduje).
Po przejechaniu 1000km wywaliło żeby dolać oleju. Byłem u mechanika, nie ma żadnych wycieków, żre olej poprostu. Tyle że 1L na 1000 to troche dużo.
Mechanik polecił mi żebym sobie zalał jakimś gęstszym olejem bo sam miał kilka takich przypadków że to pomogło. Zasugerował Valvoline 10W40. Na BMW-klub.pl bardzo odradzają tego castrola i z tego co widziałem sporo ludzi poleca Valvoline 0W40 czy Motul 5W40. Przeczytałem tam wiele stron tego tematu ale sporo tam kłótni i zamiast odpisać normalnie to każą przeglądać te kłótnie co zrobiłem ale gdybym miał odpowiedź to bym nie dopytywał... Zdaje sobie sprawę że najprawdopodobniej czeka mnie remont jednak na ten moment nie wchodzi w grę i chciałbym narazie z tym olejem podziałać.
Moje BMW:
E90 320i benzyna 150km
Silnik N46
Rocznik 2006
Przebieg 237.600 (na 99,9% faktycznie tyle ma)

Moje pytanie do Was:
Valvoline Synpower 0W40, 5W40, 10W40? różne można znaleźć, w różnych cenach
Motul 8100 X-Cess 5W40?
Jeszcze jakiś inny?

Patrzyłem tylko na pełen syntetyk,
Na allegro Valvoline 10W40 są tylko motocyklowe więc nie wiem czy one są tak cięzko dostępne?
Co do Valvoline 0W40 to one już są: taki byłby w porządku?
https://allegro.pl/oferta/valvoline-synpower-0w40-5l-sn-a3-b4-bmw-ll-01-8067818039
Ten jest: Valvoline 0W40 Synpower LL-01
W razie gdyby jeszcze była jakaś alternatywa to prosiłbym o pełną nazwę. Czytałem też że Ravenol są polecane ale czekam na Wasze rady co do mojego przypadku.
Jeśli potrzebne są jeszcze jakieś informację które mógłbym podać to prosze napisać, uzupełnie post.
Pozdrawiam
 
Przy takim spalaniu oleju to remont Cie czeka, ewentualnie mozesz sprobowac solidne plukanie silnika np. nowa plukanka Oilem, do godziny przetrzymac lub nawet dlugodystansowa.

Uwielbiam te porady mechanikow odnosnie "gestego" oleju, a dokladnie bardziej lepkiego. Oleje w pelni syntetyczne (PAO), ich pozostalo malo na rynku z oczywistych przyczyn, to w duzej mierze oleje dla entuzjastow. I tutaj nie widze potrzeby takiego szukac, ewentualnie jak spalanie oleju spadnie do zaakceptowanego poziomu.

Na poczatku jakis tani HC o lepkosci 5W-40 i przeprowadzic proces plukania, pewnie tez istnieja depozyty w okolicach pierscieni olejowych.
 
Litr na 1000 to jak pisze kolega - raczej zbierać na remont niż szukać cudownego oleju.

Na początek faktycznie spróbuj wypłukać. Oilem albo AR2820 i potrzymać dłużej w silniku. Potem sensowny, ale nie za drogi olej spełniający wymagania silnika (BMW LL-01 pewnie czyli np. Lotos Synthetic Plus 5W-40) i do tego AR2300 - może coś wyczyści zanim się cały spali razem z olejem. Jak pomoże to wtedy można myśleć nad lepszym olejem, chociaż mam wrażenie, że ktoś sprzedał ci już podupadający wóz przypudrowany jakimś motodoktorem czy czymś podobnym.
 
Szkoda inwestować w specyfiki i szkoda katalizatorów i środowiska. W tym silniku trzeba po prostu wymienić uszczelniacze zaworowe.
 
Witam,
Mam identyczny problem ze spalanym olejem i ten sam silnik.
Mógłbyś opisać w jaki sposób pozbyłeś się problemu ? I w końcu jaki olej wlałeś ?
Pozdrawiam

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Nie zalewaj tylko S H Ultra 5w40, ja popełniłem ten błąd i jest masakra, wcześniej Motul 0w40 potem Ravenol vst 5w40 i było ok, z tym że moje auto wiele nie pobiera po wymianie odmy. Ta masakra to wysokie CO i okropnie śmierdzące dymienie.
 
To że u ciebie coś się zadziało (co wcale nie musiało być spowodowane tym konkretnym olejem), nie znaczy że u innych też tak będzie. Jeden przypadek na ileś tysięcy czyni ten olej złym? Nie wprowadzaj zamętu
 
Back
Top