• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E90 330D M57N2

mac1ej

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E90 330D
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
300 zł na 8l
Styl jazdy
Silnik
3.0d M57N2 231KM po programie na 280 KM
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL04 C3
Jaki olej masz obecnie
MOTUL 8100 X-CLEAN+ C3 5W30
Witam,
Trafiłem do Was na forum ponieważ chcę wybrać lepszy olej do mojego auta niż "MOTUL 8100 X-CLEAN+ C3 5W30" który wymieniałem co 13-14 tyś km. Chcę ten interwał skrócić do 10 tyś km.
Odcinki jakie pokonuje to w większości takie po 10-15 km, ale zdarzają się też po 5 km. Trasy również pokonuje zazwyczaj kilka razy w roku, jakieś wyjazdy na urlop.
Mój styl jazdy jest różny, zazwyczaj jeżdżę spokojnie z racji poruszania się w terenie zabudowanym, ale lubię czasami wykorzystać moc swojego auta, gdy jest na to miejsce.
Po lekturze forum wybrałem trzy oleje:
1. Olej Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30,
2. SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL 5W30 AM-L,
3. EUROL FLUENCE 5W40.
Z tego co wyczytałem z karty charakterystyki i z forum to ECT C3 i AM-L to ten sam olej, czy to prawda?
Auto parkuję cały rok pod chmurką więc nie wiem czy ten Eurol 5W40 to dobry pomysł z racji zbliżającej się zimy i krótkich odcinków.
Rozważam również dolanie do każdego z tych olei dodatku ARCHOIL AR9100, ale nie wiem czy to dobry pomysł.
Proszę o pomoc w wyborze.
Pozdrawiam ;)
 
Aktualnie mam zalany Am-l w tym samym silniku, poza zużyciem oleju ~1.2l/7000km nie mam zastrzeżeń. Nie wiem czy to przez olej czy wycięcie Dpf-u( nie dolewa paliwa do oleju).
Wcześniej nie obserwowałem zużycia oleju na lepkości 5w40, dlatego raczej polecam Eurola.
Z kart charakterystyki wynika że ma bardzo dobre właściwości na zimno , także bez obaw
Mój typ to Eurol fluence 5w40.
P.s
Chyba że nie masz obaw przed Polskimi olejami to C3 5w40 Lotosa lub Orlenu.
Obie analizy będą na forum
Sam czekam na analizę Lotosa, lada chwila i się pojawi.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Shell am-L zalany w m47n2, narazie stan stoi dęba po 5 tysiach. dobra płynność na zimno, lepkość raczej w górnych widełkach, tbn no i cena około 110zł za 5L.
 
@Misiek a jest to pierwsza wymiana na Shella?
Podobno jest możliwe zwiększone zużycie po przejściu na gtl, w trakcie kolejnych wymian ma się zmniejszać pobór. U mojej żony w 120d m47n2 również brak poboru na Am-l, ale przejechała dopiero~3tys.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Przy takiej specyfice jazdy i krótkich odcinkach skrócił bym te 10k km ze względu właśnie na DPF, który Ci zdrowo nasmrodzi w życiu przy takiej jeździe. Shell HU to dobry wybór do tego silnika, niemniej jednak miej na uwadze jeszcze większe skrócenie interwalu.
 
Musiałem dzisiaj dokonać wyboru i zakupiłem Shell Helix Ultra ECT C3 5W30, mam nadzieję że mnie nie zawiedzie. O Eurolu też poważnie myślałem, ale może wypróbuje go latem, jeżeli Shell mi nie podpasuje. Planuje do oleju dodać AR9100.
Jeżeli chodzi o DPF to staram się go kontrolować poprzez aplikację Bimmer-Tool. Często też kontroluje poziom oleju i nie zauważyłem od ostatniej wymiany oleju wzrostu jego poziomu, a niestety niewielki pobór. Na 8000 km dolałem 0,5l.
Na początku, gdy nie byłem świadom jak działa DPF w moim aucie, miałem wrażenie, że oleju przybywało. Ale na szczęście sporo się nauczyłem i od ponad półtora roku na bieżąco obserwuje jego działanie.
 
To że ubywa na bagnecie , nie znaczy że go paliwem nie podlewa . Miałem 3.0 d ale wersję 193 km w E39 , bardzo dobrze go wspominam . Wydaje mi się , że biorąc pod uwagę styl jazdy to 5w30 jest lepszym rozwiązaniem , choć z drugiej strony może go rozcieńczać . Ja bym chyba wybrał 5w30 i wymieniał co 8 tys . Ale sam jestem ciekaw co powiedzą na ten temat bardziej obeznani. Ar9100 zawsze spoko
 
@mac1ej ubytek oleju, dość przyspieszony wynika też często z podlania paliwem ;-) jeżdżąc wokół komina wydaje Ci się, że nic nie ubywa, bo i warunki do odparowania z oleju są marne. Jedna trasa, lub przysłowiowe 'przegonienie' i nagle się okazuje, że na idrive ubyło 250ml bo olej się zagrzał i paliwo odparowało = zmniejszenie objętości w skrzyni korbowej .. ;-) przerabiane w kilku BMW benzyna i diesel.

@Wojt 8k km to ABSOLUTNY maks.
 
Back
Top