• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E90 330i 2006r n52b30

Dawid4418

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E90 330i 2006r
Marka samochodu
BMW E90 330i
Budżet/ile litrów
300-400/6.5
Styl jazdy
Silnik
3.0 n52b30
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL-01 , LL-04
Jaki olej masz obecnie
PMO extreme 5w30
Witam. Szukam porządnego oleju do mojego e90. do tej pory lałem pmo extreme 5w30 przez 2 wymiany ( wymiany co 10 tys km ). poprzednio wlasciciel lał motul xclean+ 5w30.
W poprzedniej wymianie oleju niemal starczyło i pod koniec musialem niestety litr dolac. Ty razem jest troche gorzej. Samochód po około 7 tys zawołał o dolewke litra, a teraz gdy zbliza sie termin wymiany zostały 3 kreski, czyli tak jakby od wymiany do wymiany spalił prawie 1.5l na 10 tys. Wycieków 0, niedługo biore sie za odme, ale tak czy tak, wyczytałem ze to nie jest najlepszy olej jaki moge wlac.
Na innym forum polecili mi Valvoline SynPower 0W-40 , Ravenol SSL 0W-40 , Motul 8100 X-max 0W-40 , Millers XF Longlife 0W-40, oraz PMO extreme 5w40

Przebieg mojej furki to prawdziwe 160 tys

Styl jazdy to zazwyczaj 12 km do pracy w jedna strone, z czego 10km trasa 2km miasto, oraz okazyjne przejażdżki rekreacyjne wokół komina.
 
Sprawdź silnik mechanicznie. O PAO Extreme niektórzy się śmieją że to tajna mieszanka prezesa, ale to generalnie nie są złe oleje. Produkcje zlecają dużej blendowni która byle czego nie firmuje.

Z tych olejów które ci polecono to poziom podobny. Na plus w teorii wyróżni się Ravenol bazami i autorskę recepturą bo oni wszystko mieszają po swojemu. PMO Extreme 5W-40 mamy przeanalizowane:


Wygląda na bardzo dobry olej, syntetyczne bazy (bo to dla niektórych ważne, dobry pakiet dodatków. Czy lepszy niż Ravenol - trudno powiedzieć.

Interwały są ok, styl jazdy także spoko. Ja bym najpierw sprawdził czy branie oleju nie jest powodem problemów w mechanice. Tego PMO Extreme 5W-30 też mamy przeanalizowanego i też wyglądał bardzo fajnie, dziwne jest że nagle zaczął znikać.
 
Chyba nie bede sie bawic w żadne testy i postawie na ravenol. A co do ubytku to mam nadzieje ze to odma i po wymianie wroci do normy. Dam troche wiecej pieniedzy i bede mogl spac z czystym sumieniem.

A tak przy okazji,
Leży u mnie w szafce taki specyfik https://sklep.pmo-oils.com/pl_PL/products/pmo-engine-flush-plukankna , mialem go dodac do poprzedniej wymiany oleju ale ktos znajimy mi odradzil bo moga sie odlepic jakies syfy z silnika i osadzic na sciankach, a po wlaniu nowego oleju silnik sie zatrze. Jako ze juz jestem u ekspertów, jaka opinia jest na ten temat u was? Warto wlac? Czy jednak poszukac czegos innego?


@@
Ravenola nie polecam, nie mam zaufania do tej firmy.
gdzies znalazlem taka wypowiedz, cos z ravenolem bylo nie tak?
 
Last edited:
Ravenol lubi zmieniać formulację swojego oleju bez informowania o tym. Olej nic nie traci na jakości, ale tak prawdę mówiąc nigdy w 100% nie można być pewnym co tam w środku siedzi. Podobnie mam względem np. Amsoila który też stosuje własne formulacje i też lubi zamieszać.

Jakościowo te oleje są bardzo dobre, to po prostu moja osobista opinia.

Płukankę może bez problemu zalać. Stosowałem w silnikach które miały po 300-400 tysięcy przelotu, w dieslach w wiejskich wozach do wożenia nawozu i ziemniaków (czyli takich gdzie olej się zmienia jak się przypomni i tyra się je jak traktor) i nigdy z płukankami nie było problemów, nawet znacznie bardziej agresywnymi niż to PMO.
 
Chyba postawie na ravenol i bede obserwowac co sie dzieje, chociaz z tym pomiarem elektronicznym to mozna sobie mierzyc.
 
A co do ubytku to mam nadzieje ze to odma i po wymianie wroci do normy. Dam troche wiecej pieniedzy i bede mogl spac z czystym sumieniem.

Posprawdzaj odmę, bo wcale nie jest powiedziane, że na innym oleju pobór nie będzie taki sam. To może być wina po stronie silnika, nie oleju.

mialem go dodac do poprzedniej wymiany oleju ale ktos znajimy mi odradzil bo moga sie odlepic jakies syfy z silnika i osadzic na sciankach, a po wlaniu nowego oleju silnik sie zatrze

Nie słuchaj kogoś znajomego, bo ewidentnie nie ma pojęcia, o czym się wypowiada. Płukanka obowiązkowo przy każdej zmianie oleju.

cos z ravenolem bylo nie tak?

to, co @jerseyAdmin napisał. Dla mnie oleje typu Jajko Niespodzianka.

Chyba postawie na ravenol i bede obserwowac co sie dzieje, chociaz z tym pomiarem elektronicznym to mozna sobie mierzyc.

Czyli wersja silnika bez bagnetu? No to tak, trzeba 2x bardziej pilnować, bo elektronika bywa zawodna.

Proponuję Arala Supertronic 0W40, lub Meguina Super Leichtlauf 5W40. Płukanka, jak wspominałem, co wymianę oleju.
 
Back
Top