• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E90 335D

michaljaneczko

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E90 335D
Marka samochodu
BMW E90
Budżet/ile litrów
8L 450 zł
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
335 D 272km
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL 04 ?
Witam ,jaki olej polecacie do trzy litrowego diesla 272 km chip tuning na 350 km
Zmiana oleju co 10,12 tyś
Obecnie leje liqui moly top tec 4100 5W40 , nie dolewam oleju przebieg 500+

To dobry olej czy przereklamowany ?


Brak EGR, DPF
 
To chyba autor @michaljaneczko źle wpisał moc. W E60 było 35d w wersjach 272 KM na żeliwnym bloku i 286 KM na aluminiowym. Sugerując się podaną tu przez autora mocą, myślałem że w E90 było tak samo.
M57N2 to jest właśnie wersja na aluminiowym bloku. M57N jest na żeliwnym.
 
Faktycznie, jeśli Wikipedia mówi prawdę, to w E90 była tylko wersja 286 KM, czyli M57N2 (na aluminiowym bloku). Tak, czy inaczej wciąż dobra i trwała jednostka, choć już minimalnie mniej "pancerna".
 
e90 nie miały M57n2 na żeliwnym bloku, tylko e60 takie posiadały.
Żadne M57N2 nie jest na żeliwnym bloku. Na żeliwnym bloku jest M57 i M57N natomiast M57N2 to już aluminiowy blok. M57N2 to również bardzo dobry i trwały silnik wcale nie gorszy od żeliwa. Po prostu droższy w utrzymaniu w przypadku awarii podzespołów ponieważ zastosowano w nim już przeważnie wtryskiwacze piezo ale dzięki temu w standardzie w tym silniku masz bardzo wydajne wtryski które bez problemu obsłużą do 400KM. W każdym bądź razie M57N2 na aluminiowym bloku to również dobry i pancerny silnik :)
 
Back
Top