• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E91 1.8D (2.0)

Prox

Nowy użytkownik
Samochód
E91 2.0 2007
Marka samochodu
BMW E91
Budżet/ile litrów
250 ( max 300 ) na 6l
Styl jazdy
Silnik
2.0d 122km
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,1l - 0,15l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w-40
Jaki olej masz obecnie
Ravenol vmo 5w-40
Siemka, pisze z zapytaniem odnośnie oleju do mojego M47 122km . Samochód ma na liczniku 300 tys , od ostatniej wymiany oleju wziął 1l oleju ( obecnie zalany jest ravenol vmo 5w40 ) . Z uwagi na ceny które poszły mocno w górę szukam jakiegoś kompromisu między jakością a cena . Na 6l chciałbym wydać najlepiej nie więcej niż 250 zł , do czegoś wartego jestem w stanie niewiele dopłacić . Płukanki nie robiłem bo nie wiem co jest w silniku i nie chce zrobić sobie jeszcze większego kłopotu . Nie mam DPF , kat na miejscu.
 
Jak nie wiesz co masz w silniku to tymbardziej powinieneś zrobić płukankę, i to nie jeden raz ale przy każdej wymianie oleju, może wtedy ten pobór oleju byłby trochę mniejszy. Co do oleju, to nie pomogę niech się wypowiedzą koledzy od beemek.
 
Na jakimś nudnym wykładzie zaklebilem się w temat płukanek i dużo osób twierdzili że jeśli silnik ma już trochę przebiegu , nie wiadomo co w nim jest i jeśli jest dużo nagaru to po zastosowaniu płukanki istnieje duże ryzyko związane z " oderwaniem " się nagaru i zapchania kanałów olejowych . Jak to się odnosi do rzeczywistości - nie wiem . Wracając do oleju zastanawiałem się czy dopłacić i wziąć ravenol vst czy odpuścić temat drogich olejów i wziąć meguin leichtlauf . Moja jazda to głównie odcinki 15km i co tydzień / dwa 150km " trasa " raczej lubię sobie czasem dokręcić do końca 😅 Ravenola vst miałem w poprzednim bravo 1.4 tjet i spisywał się super ale tam idzie 3l oleju a tutaj 5,5... Więc z uwagi na cenę się waham .
 
Jak to się odnosi do rzeczywistości
Tak się ma, że płukanka nie ma możliwości rozpuszczenia twardych nagarów i depozytów. Pomoże Ci tylko co najwyżej zebrać to, co zostawił by obecny olej.
Serio ktoś jeszcze wierzy, że przez te 10-15 minut płukanka rozpuści to, co ciężko jest usunąć mechanicznie? 😅
Do odszczurzania silnika robi się albo płukanki LL, albo stosuje specjalne oleje płuczące, gdzie i tak prawdziwego gruzu tym nie ruszysz zbyt szybko...o ile w ogóle.

Do wyboru masz np. fajnego Shella HU 5W40, 0W40, z górnej półki Mobil1 ESP X3 0W40 i całą masę tańszych olejów, którym daleko będzie do 250zl/6l.
Możesz sobie rzucić okiem na np. Eurola Fluence 5W40.
 
Właśnie też i takie opinie słyszałem i coraz bardziej jestem skłonny zalać płukankę , a co do oleju to warto i czy bezpiecznie szukać czegoś z normą 0w40 ? I jakie są wasze opinie o meguin leichtlauf 5w40 ? Przesledzilem kilka wątków związanych z tym samym silnikiem i kilka razy padł też ten olej jako polecany
 
Postojówkę spokojnie lej co wymianę, może uda Ci się z czasem zredukować pobór oleju, a dodatkowo co każdą wymianę lepiej oczyścisz górę silnika z pozostałości po oleju, wszystkie kanały do sterowania zmiennych faz, napinaczy etc. Silnik napewno się na Ciebie nie obrazi po takim zabiegu.
Powiem nawet, że na Twoim miejscu zalał bym na jeden interwał płukankę długodystansową, właśnie przez wzgląd na pobór oleju. Nie zaszkodzi, a może pomóc.

Meguin to Liqui Moly, a to chyba jeden z nielicznych brandów, który nie zaliczył w historii żadnej plamy wizerunkowej, także możesz odpowiedzieć sobie sam.
A lanie 0W40 w miejsce 5W40? Nie ma żadnych przeciwwskazań, to nadal SAE40, tylko z lepszymi parametrami zimowymi.
 
Płukankę zastosuje , dobra ofertę kupna mam na olej pmo extreme 5w40 . Mogę odkupić od znajomego w dobrych pieniądzach który kupił przez pomyłkę w40 zamiast w30 . W miarę rozsądny olej czy lepiej odpuścić pmo i wziąć jak wyżej np Shell HU ?
 
Wlej vw 0w30, mam u siebie w m47 zrobionym na 200km, dpf na pokładzie, wszystko śmiga i oleju nie bierze. 150zł/5L idealnie na wymiane
 
Skłaniam się ku shellowi , zauważyłem że są jego dwie wersje , zwykła i diesel . Są tam jakieś znaczące różnice czy jedynie marketing ? No i czy Shell będzie dobrym olejem czy jedynie dobrym w swojej cenie która z kolei już nie jest taka niska bo okolice 165zl za 5l . Zastanawiam się nad połączeniem Shella helix ultra z dodatkiem archoila a9200 . Będzie to w miarę dobry setup ? I jak ten Shell ma się do obecnie wlanego oleju ravenol ?
 
Back
Top