• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw E91 2005 m57d30 po remoncie jaki olej?

baatt

Nowy użytkownik
Samochód
Bmw E91 m57d30 306d3
Marka samochodu
BMW E91
Budżet/ile litrów
Niekoniecznie najważniejszy ale bez przesady;) 7.5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
M57D30 306d3 m57n2
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ll04
Jaki olej masz obecnie
Amsoil 5w30 sae break in
Witam wszystkich forumowiczów.

Wiem że podobnych tematów jest sporo, ale nie znalazłem tematu o podobnym aucie po generalnym remoncie.
Proszę o pomoc w doborze oleju

E91 2005r m57d30 306d3 (m57n2?)
Brak DPF.
Przy przebiegu 307tys zatarło panewkę korby, najdalej od pompy. Na pełnym stanie i spadku ciśnienia czujnik nie pokazał.
Zrobiłem remont generalny, obróbka głowicy, tulejowanie bloku. Nowe pierścienie, nowe wszystkie panewki, inny oryginalny wał trzymający nominalne wymiary. Nowa pompa oleju OE.
Wlałem specola na 20 min na pierwsze odpalenie, teraz mam zalany AmsOil break-in i na nim zamierzam zrobić 1000km.

I zastanawiam się jaki olej najlepszy na użytkowanie późniejsze samochodu. Trasa i miasto w proporcjach 50/50. Mało kiedy pałowany, jak już to po dogrzaniu, tym bardziej że w automacie.
Zmienolej polecili mi millersa 5w30 ee performance. Chciałbym poznać Wasze zdanie. Pozdrawiam
 
Zależy jak bardzo ci zależy. Jak budżet nie jest ograniczeniem to Redline 5W-30. Jak to przesada, to Millers będzie spoko, to nie są złe oleje. Orlena nie będę polecał, bo i tak nie wybierzesz.

Aletrnatywnie Castrol Edge 5W-30 LL, głównie dlatego że lubie oleje tej firmy. Jak chcesz zaszaleć to Midland Crypto3 5W-30, na dość nowoczesnym pakiecie, z poszukiwanym tutaj borem jako dodatkiem metalicznym. Fajny olej, cena - to już sam musisz zdecydować.
 
Zależy zależy bo w remont wpakowałem sporo pieniędzy i auto chcę, żeby mi trochę posłużyło. Jednak pewnie przy normalnym oleju, bez wodotrysków przejedzie u mnie 100 tysięcy bez zająknięcia i pewnie to już będzie dożywocie dla tego auta (względem jego wartości). Więc z jednej strony chcę dobry olej, a z drugiej może taki Redline to trochę przesada ;)
Jakiejś większej wiedzy odnośnie olejów nie posiadam, więc nie wiem czy dodatek boru tutaj jest czymś potrzebnym, wymaganym przy mnie.
Dlatego wstępnie patrząc na cenę i znając markę millers uznałem, że to taki fajny kompromis cena/jakość. Może nie najlepszy ale nie mobil 1.

Takich jak midland nawet nie znałem. Castrol to gdzieś słyszałem, nie wiem czy prawdziwe informacje, o tym, że jego jakość na rynek polski nie jest taka sama jak za granicą.
Teraz wiem jezcze mniej :D
 
Skoro nie masz ekologii to z własnych doświadczeń z 306D3 i 306D5 polecam 0W40 / 5W40.
Bardzo dobrze w tych silnikach sprawdzają się:
- Mobil 1 FS 0W40
- Meguin Super 0W40 / 5W40
- Eurol Fluence 5W40
- Ravenol VST 5W40

Wybierz ten, który lepiej wychodzi cenowo i gwarantuję, że będziesz zadowolony.
 
E91 2005r m57d30 306d3 (m57n2?)
Brak DPF.
Przy przebiegu 307tys zatarło panewkę korby, najdalej od pompy. Na pełnym stanie i spadku ciśnienia czujnik nie pokazał.
W mojej od razu po zakupie, przy 214kkm (teraz 270kkm) wymieniłem panewy korbowodowe i dałem nową pompę oleju (podobno z czasem potrafi się cośtam w środku "łuszczyć").

Na jakim oleju jeździłeś jak się zatarło?
 
Castrol 5w30 nie pamiętam który dokładnie model.
Podejrzewam że już kiedyś ktoś nie dopilnował odpowiedniego smarowania i tylko dokończyłem dzieło...
 
Jeszcze 400km zostało docierania i muszę zakupić olej.
Według wyżej podanych przez Was informacji skłaniam się ku Meguin Super 5w40 - chociaż trochę martwi mnie, że spełnia on starszą normę LL-98. Nie mam DPF, więc rozumiem, że tym się nie sugerować i będzie okej?

Ravenol VST często jest polecany i cenowo również wychodzi podobnie, więc też jest na celowniku.
Midland Crypto3 5W-30 ciekawa opcja, nie byłoby mi szkoda parę zł więcej, ale pewnie będę pierwsze wymiany robić po 6-8-10 tysiącach i wtedy chciałbym jechać na jednym oleju bez zmian.
Ogólnie mam zagwózdkę czy 5w30 czy 5w40. Dużo informacji było, że przy 5w30 były ubytki. Mam wszelkie uszczelnienia nowe itd. A z drugiej strony mamy raczej krótkie trasy z weekendowymi wycieczkami i myślę, czy w jeździe na krótszych odcinkach będzie lepszy 5w30 od 5w40.

Na forach bmw często powtarzał się : valvoline synpower mst c3 5w30/40 - ma ktoś wiedzę czy ten olej warto, czy są po prostu lepsze w podobnych pieniądzach?

Pozdrawiam
 
Back
Top