• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E91 325xi N52 + LPG

Zvenik

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E91 325xi N52B25A
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
260/7
Styl jazdy
Silnik
325xi N52B25A
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Liqui Moly TOPTEC 4200 5w30
Witam,

wielkimi krokami zbliża się wymiana oleju w moim autku. Jako że silnik bierze olej w ilości 400ml/1000km (nie poci się nigdzie, wadliwe uszczelniacze zaworowe) chciałbym zmienić olej na taki o lepkości 5w40, lub nawet 0w40 (dla tego silnika, w obecnej sytuacji co jest lepsze?). Trasy, które codziennie wykonuje to 40km w obie strony do pracy, z czego proporcje to 70% trasa/30% miasto, a kilka razy w miesiącu trasy po 150km.
 
To już jest niezdrowe zużycie oleju i radzę prędko zdiagnozować. Niestety te silniki (n52b25) nie należą do najlepszych, z racji wadliwych tłoków z serii KS i potężnego brania oleju. Zmiana lepkości nic nie da, aczkolwiek 5w40 jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Jak z odmą?
 
Ten Top tec 4200 moim zdaniem baz sensu. Zmień lepkośc na 5W40 ale jak pisze Kolega nie sądzę aby zużycie oleju drastycznie spadło bo problem lezy gdzie indziej (piszesz o uszczelniaczach). Porządne wypłukanie silnika też jest wskazane bo może trochę pomóc albo nawet mocno pomoże ale gwarancji niestety nie ma. Na AR2300 chyba jest ostatni moment bo potem będzie za zimno. Ja bym zastosował szybką płukankę +nowy tani olej z AR2300 na 3-4 tys. a potem oilem+olej docelowy. Przy takim zużyciu nie ma sensu iść w drogie oleje i np. już nasz Specol Gold 5W40 bezie całkiem niezłym wyborem. Jak zużycie spadnie to możesz pomyśleć nad czymś lepszym.
 
Taki olej już był zalany, gdy kupiłem samochód (miesiąc temu). Co gdybym dodał AR2300 do oleju, który teraz mam (akurat zostało ok. 3 tysiące do wymiany) i wtedy porządnie wypłukał silnik i zalał nowy olej?
 
Last edited by a moderator:
Te tak można zrobić. Polecam nawet zwiększoną dawkę. Ja kiedyś na podwójnej pojechałem do Włoch więc bym się o silnik nie martwił.
 
Czy silnik wtedy gorzej pracował, czy nie było żadnej różnicy? Jak wyglądała sytuacja po spuszczeniu i zalaniu nowej oliwy? Jak zaleje tą płukankę i przejadę te 3 tys kilometrów, to płukankę robić na tym samym oleju?
 
Super! Więc zaleje jedną, dwie dawki do obecnego oleju, przejadę 2,5-3k km, zleje olej, zaleje jakiś tani olej, zrobię na nim płukankę, zleje i zaleje właściwy olej, a będzie to Ravenol 5w40 VST. Dobrze myśle?
 
Last edited by a moderator:
Mam ten sam silnik. Uszczelniacze to jest optymistyczny wariant . Tak jak napisał Łukaszewski są tam wadliwe tłoki i ratuj sytuację jeśli tylko się jeszcze da . Ja bym.ci proponował ar2300 , potem płukanka oilem , potem wlewać jakieś tanie i dobrze czyszczące oleje na hc razem z ar2300 i robić krótkie interwały . I modlić się żeby pomogło . Myślę że taka operacja może być wymagana kilka razy. Na pewno wstrzymaj się z ravenolem dopóki się jakoś nie urporasz z problemem. W tym tygodniu będę zmieniał u siebie olej to wrzucę fotki z porównania efektów po 8 tys na ar2300
 
U mnie akurat spalanie jest w normie , mam przejechane 8 tys i w dokupionej litrowce zostało mi .ok 200 ml . Naczytałem.sie i robię co mogę żeby go wyczyścić i profilaktyka. Długotrwała jazda na niskich obrotach sprzyja zapiekaniu się pierścieni. Mam nadzieję że uda ci się ogarnąć problem.
 
Długotrwała jazda na niskich obrotach sprzyja zapiekaniu się pierścieni
Serio? Żyłem w przekonaniu, że taka jazda to najlepsze warunki dla silnika. Chyba że to o olej chodziło ;)
 
@poziom1989 więc są najlepsze czy sprzyjają zapiekaniu pierścieni jak pisze @Wojt?

Zależy co rozumiemy przez niskie obroty, ale "długotrwała jazda" kojarzy jazdą w trasie, nie zamulaniem na niskich obrotach w mieście. Jazda w obrębie 2000-3000, np. na tempomacie. Sądziłem, że to relaks dla silnika i oleju, który ma szansę się solidnie, ale nie przesadnie nagrzać, odparować ewentualne paliwo, wszędzie dotrzeć i wszystko przesmarować, przy okazji zaabsorbować trochę zanieczyszczeń. A na pewno nie przyczynić się do zapiekania pierścieni.
 
Sporo Ci bierze tego oleju, raczej to nie uszczelniacze. Przy takich ilościach lej coś taniego do czasu naprawy. Wspomniany Specol na przykład. U mnie w n52 na razie śmiga z ar2300, druga runda czyszczenia.
 
@SmartCheetah Tutaj już nawet nie chodzi o depozyty zbierające się w okolicach pierścieni tłokowych. Lecz o np. uboczne produkty spalania. Dyspergatory są w stanie utrzymać pewną część zanieczyszczeń w zawiesinie czy komponenty polarne (punkt anilinowy) same w sobie rozpuszczają te uboczne produkty. Wiele zanieczyszczeń (depozytów) są w stanie się samoczynnie wypalić/mięknąć lecz potrzebna jest odpowiednia temperatura, aby ten proces miał miejsce. AO (przeciwutleniacze) również odgrywają ważną rolę.
 
bez rozkładania kupy na atomy . Niskei obroty to niskie obroty , jak pyrkasz sobei za ciezarowką przez godzine i masz na blacie 1400obr min.
wraxcając do tematu źródłowego to pod tym linkiem jest bardzo obszerny temat ludzi którzy walczyli z poborem oleju w tym silniku, generalnie użytkownik o nicku Rivasi jest przodownikiem https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=265537
 
Back
Top