• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E91 325xi N52 + LPG

Zvenik

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E91 325xi N52B25A
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
260/7
Styl jazdy
Silnik
325xi N52B25A
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Liqui Moly TOPTEC 4200 5w30
Witam,

wielkimi krokami zbliża się wymiana oleju w moim autku. Jako że silnik bierze olej w ilości 400ml/1000km (nie poci się nigdzie, wadliwe uszczelniacze zaworowe) chciałbym zmienić olej na taki o lepkości 5w40, lub nawet 0w40 (dla tego silnika, w obecnej sytuacji co jest lepsze?). Trasy, które codziennie wykonuje to 40km w obie strony do pracy, z czego proporcje to 70% trasa/30% miasto, a kilka razy w miesiącu trasy po 150km.
 
Czytałem ten temat na bmw-klub, razem z Waszymi sugestiami (za, które bardzo dziękuję) i wziąłem sobie to wszystko do serca. Planuje zrobić to w ten sposób:
  • Dolać AR2300 do oleju, który teraz mam i przejeździć 3k km do teoretycznej wymiany oleju.
  • Spuścić olej, zalać jakiś tani i zrobić na nim płukankę.
  • Spuścić olej, wymienić filrt i zalać Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W30 + AR2300 i przejadę... właśnie, ile?
Po trzecim punkcie będę cały czas obserwował spalanie oleju, jeżeli będzie spadać, to będę powtarzał do skutku. Co myślicie?
 
Moim zdaniem lepiej zalać teraz 2300 zrobić tak jak mówisz 3 tys km i potem płukanka , i drugi raz to samo - nowy olej i ar2300 na 3 tys km i potem płukanka . Jeśli po tym procesie konsumpcja zmieni się do jakiegoś rozsądnego poziomu to lać dobry olej razem.z ar9100 i wymieniać max co 8-10 tys. Jeśli nic nie da to niestety zbierać na mechanika albo pogonić auto .
 
Tak też zrobię, tylko jeszcze jedno pytanko - aktualnie mam olej zalany na MAX. Czy muszę spuścić małą ilość oleju, żeby dolać AR2300, czy mogę po prostu dolać z obecnym poziomem oleju? Jeśli musze odessać, to w jaki sposób mogę to zrobić? Ponadto, dziś rano sprawdziłem, czy auto puszcza jakiegoś dymka po postoju w garażu przez pół dnia i całą noc - nic, ani niebieskiego, ani białego, ani czarnego. Czy zatem jest się czego obawiać?
 
Last edited:
Inżynierowie BMW mieli super pomysł żeby nie zrobić bagnetu tylko wymyślić durne skomplikowane obejście problemu który sobie sami stworzyli. Generalnie ludzie na forum pisali aby nie przelewać oleju w tym silniku ponad max . Nie wiem czy ta ilość archoila zrobi znaczącą różnicę u ciebie 🤷. Czy masz się czego bać ? Nie wiem, najlepiej jedz do jakiegoś obeznanego w temacie mechanika niech zdiagnozuje problem. Nic mądrzejszego niż w tym linku z forum ci nie powiem bo nie mam kompetencji . Trzymam kciuki
 
Czytałem ten temat na bmw-klub, razem z Waszymi sugestiami (za, które bardzo dziękuję) i wziąłem sobie to wszystko do serca. Planuje zrobić to w ten sposób:
  • Dolać AR2300 do oleju, który teraz mam i przejeździć 3k km do teoretycznej wymiany oleju.
  • Spuścić olej, zalać jakiś tani i zrobić na nim płukankę.
  • Spuścić olej, wymienić filrt i zalać Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W30 + AR2300 i przejadę... właśnie, ile?
Po trzecim punkcie będę cały czas obserwował spalanie oleju, jeżeli będzie spadać, to będę powtarzał do skutku. Co myślicie?

Tak i to dokładnie nic nie da, poza tym, że zarobić dystrybucji 😎 i producentowi tych magicznych dodatków.

400/1000 jeżeli rozkłada się pomiędzy tłoki równomiernie, nie jest jeszcze tragedią. Silnik to przepali. Zanim cokolwiek zrobisz, to sprawdź, którędy ucieka, bo zmiana lepkości wiele nie pomoże, jeżeli są to uszczelniacze zaworowe.

Ogólnie zasada w silnikach BMW jest taka jak i w innych - pierścienie się obracają na tłoku, a silnik jest stworzony do różnego zakresu obrotów. Stąd, jak chcesz je lepiej ruszyć to czasem warto dodać więcej gazu i hamować silnikiem z większej prędkości obrotowej. Silniki benzynowe w samochodach są stworzone do pracy w zmiennych warunkach jeżeli chodzi o obroty, więc im to nie szkodzi, że dodajesz czy ujmujesz gazu.

Problemem tego silnika BMW nie jest zła konstrukcja, a często import słabych egzemplarzy, cofanie licznika, niewłaściwa obsługa. To samo tyczy się TSI/TFSI i innych, które uważane są za "wadliwe", a wadliwa była ich obsługa. Sam jeździłem Octavią 1.8, która przy 160k nie brała więcej niż 100 ml/1000 km i to tylko dlatego, że zalany był taki którego producent zarabia na dolewkach 1l dosyć dobrze. Pełna historia, wymiany częściej niż LL jak jeżdzone po mieście, olej średniej klasy, nie najtańszy. Wystarczy. To samo w kwestii BMW, z cofanymi nagminnie licznikami, kupowanymi w Tureckim salonie, gdzie sprzedawane przez Niemców za pół ceny, bo z "podwyższonym" spalaniem oleju. Typowe.
 
99% miasto to wymiany co 7-9 tys maks, wiem po sobie, choć co prawda N52 to nieco bardziej wybaczająca konstrukcja, aczkolwiek trzeba mieć na uwadze zwiększone koszty eksploatacji w mieście
 
To wróżenie z fusów, należy zlecić analizę, wtedy mozna wyciągnąć wnioski, czy można olej wymienić. Lecz zgodzę się, że należy skrócić interwał, ale jak wyżej przy pomocy analizy.
 
Back
Top