• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

bmw f10 2.0d biturbo 218km

fred03

Użytkownik
Samochód
BMW M5 F10
Marka samochodu
bmw
Budżet/ile litrów
elastyczny max 200zł za 5l
Styl jazdy
Silnik
2.0d biturbo 218km
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
znikoma ilość
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ll-04(ja nie wymagam tej normy jeśli olej będzie pasował)
Jaki olej masz obecnie
nie wiem
Witajcie,szukam oleju do f10 2.0d biturbo 218km, myślę o zalaniu xw40 żeby chronić łańcuch

auto ma ekologię lecz całkowicie się nią nie przejmuje i jak będzie trzeba to wyleci, co możecie polecić w dobrej cenie?
 
Ja leje Shell AM-L oraz dodatek Archoil V2. Obecnie wymieniłem rozrząd przy 200 k km, był idealny i zalałem Shell z Oilsyn nano C5 wersja regeneracyjna bo wedlug mnie to taki dodatek bedzie chronił łańcuch. Oczywiscie wymiana oleju zawsze z płukanką co 10 tyś.
 
Castrol Edge 5w30 LL.
 
Ja to standardowo: Aral Supertronic 0w40 (formalnie aktualnie nie ma LL04, ale jeszcze 2 lata temu na butelce było, jeżdżę na nim w M50D)
 
Nie ma przeciwskazań, łańcuchy dłużej pożyją. Jest trochę olejów 5w40 z normą LL04. Pamiętaj o realnym interwale.
 
@poziom1989 czy w jakiś sposób mogę znaleźć oleje, które przeszły ten konkretny test? Jest wiele różnych testów, ale chyba rzadko są umieszczane konkretne informacje na opakowaniach olei na ten temat.
 
Z przetestowanych przez mnie, które mogę polecić:
BMW TWINPOWER 0w-30
BMW TWINPOWER 5W-30
MOBIL X3 0W-40

Wymiana co 8-10 tyś, lub rok, zależy co nastąpi szybciej.
Testowałem także SHELL AM-L 5W-30 i wbrew obiegowej opinii nie jest to ten sam olej co BMW TWINPOWER. Test zamrażania pokazał różnicę. Te trzy wymienione powyżej były klarowne i bardziej płynne od Shell AM-L, który był mętny i mniej płynny. Zdjęcia w dziale mrożenia olejów.
 
Back
Top