• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw F10 550i 4.4 jaki olej?

lukasz123

Nowy użytkownik
Samochód
F10 550i
Marka samochodu
Bmw F10 550i
Budżet/ile litrów
300/8,5 litra
Styl jazdy
Silnik
4.4 408KM N63B44
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bmw LL-04 z dopuszczeniem LL-01
Jaki olej masz obecnie
ASO BMW więc chyba Castrol 5w30
Witam, poszukuje oleju do tego mitycznego silnika. Potrzeba coś odpornego na rozrzedzanie paliwem - bolączka tych aut. Raczej jeździ krótkie odcinki, często dostaje mocniej po garach. Temperatura oleju obecnie oscyluje w okolicy 110-115 stopni niezależnie od tego jak jest użytkowany. Pozdrawiam
 
Z tymi mitami to nie przesadzaj. Mityczne to jest R6 Alfy Romeo :D bo nikt już tego nie widuje, chyba że w muzeum a i o to ciężko.

Co do tematu, to nie ma czegoś takiego jak olej odporny na rozcieńczenie paliwem. Rozcieńczenie mierzy się procentowo i parametry oleju nie mają znaczenia. Normą dla silników benzynowych jest 2,5% a dla diesli 3,5%. Powyżej tych punktów jest paliwa za dużo i tyle. Olej, bez względu na to jaki będzie zacznie tracić swoje właściwości.

Przyjmuje się, że wyższa lepkość albo "zapas TBN" pomagają, ale to błędne podejście, chociaż sam jestem winny i zdarzało mi się tak do doradzania oleju podejść.

Wg mnie możesz zostać przy oleju OEM, to nigdy nie były złe oleje, często nawet lepsze niż to co oferowali nawet najlepsi producenci z wolnego rynku, ale to nie jest reguła. Zawsze to są porządne oleje.

Przy założonym budżecie łatwo nie będzie, większość olejów z "wyższej półki" zahaczy o 400 złotych. Z lepszych w założonym budżecie: Eneos Hyper 5W-30 albo 5W-40, o piczy włos w założonym budżecie będzie Millers XF Premium C2/C3 5W-30 albo 5W-40. Jeszcze Valvoline Synpower XL-III 5W-30.

W budżecie będzie jeszcze "klasyka" czyli Orlen Max Expert XD albo V, ale XD wydaje się "bogatszy" patrząc na forumowe analizy. Wg mnie ta opcja plus skrócenie interwałów wymian byłaby najlepszym wyjściem jeżeli twój silnik lubi podlewać paliwem. Orlen (wbrew pozorom i opiniom) robi dobre oleje, w niczym nie ustępujące zagranicznej konkurencji, a są tańsze i mógłbyś skrócić interwał wymian o parę tysięcy kilometrów. W ten sposób bardziej ulżyłbyś silnikowi, niż lejąc droższy, a wcale nie lepszy olej z zagranicy i dopuszczając do większego rozcieńczenia.
 
Z tymi mitami to nie przesadzaj. Mityczne to jest R6 Alfy Romeo :D bo nikt już tego nie widuje, chyba że w muzeum a i o to ciężko.

Co do tematu, to nie ma czegoś takiego jak olej odporny na rozcieńczenie paliwem. Rozcieńczenie mierzy się procentowo i parametry oleju nie mają znaczenia. Normą dla silników benzynowych jest 2,5% a dla diesli 3,5%. Powyżej tych punktów jest paliwa za dużo i tyle. Olej, bez względu na to jaki będzie zacznie tracić swoje właściwości.
To chyba w niektórych typach silnikow i użytkowaniu na krótkich dystansach, olej powinno się wymieniać co 2kkm
 
Co 2 tysiące to może nie, ale generalnie tak, powinno się interwał skracać. Książki serwisowe i instrukcje obsługi zazwyczaj zalecają skrócenie w takich wypadkach interwałów do połowy czyli 5-7 tysięcy kilometrów zależenie od podstawowego. To, że nikt tego nie przestrzega bo przecież można wymienić co 10-15 tysięcy, a jak w ASO pytają to każdy jeździ w idealnych warunkach.

Jeżeli po 2 tysiącach kilometrów rozcieńczenie paliwem faktycznie przekracza 2,5/3,5 procenta, właściciel o tym wie a mimo to nie wymienia to sam sobie szkodzi.
 
Te silniki generuja potworne ilosci ciepla, dodatkowo problemy ze wtryskiwaczami benzynowymi. Na forum serii 7 jest caly dzial poświęcony ogloszeniom z tym silnikiem gdzie silniki byly wymieniane na gwarncji nieraz ponizej 100 tys. Generalnie użyłbym 5w40 ll01 i ar9200v2 do tego silnika
 
Dzięki za odpowiedzi. Co do budżetu to jeżeli uważacie ze warto to można go podnieść ale tak jak pisałem to auto raczej do zabawy więc przebiegów dużych nie narobi, co za tym idzie wolałbym częściej wymienić olej na tańszy niż wlać drogi a potem trzymać go rok. Jakie macie zdanie o PMO 5W40 professional lub extreme? Cenowo wychodzi niby aż za dobrze jak na swoje parametry. Przeczytałem też na forum że nowe oleje shell są bardzo dobre a cena ich jest wręcz śmieszna. Wychodzę też z założenia że olej typu long life z założenia musi być jakimś kompromisem, więc trgo typu olejów się wystrzegam.
 
Shell dostarcza olej dla BMW od 6 lat. Z dużym prawdopodobieństwem w ich butelkach jest to samo, co w butelkach OEM BMW (analizy się zgadzają 1:1) np Shell AM-L i Shell ECT 5w30 = BMW Twin Power Turbo LL04. Tańszy i równie dobry będzie Shell Helix Ultra 5w40 z normą LL01.
 
W takim razie zaleje mu tego Shella Helix Ultra 5w40. Polecasz do niego jakiś dodatek typu archoil czy odpuścić i po prostu wymienić go prędzej? Pozdrawiam
 
Można, ale spróbowałbym olej solo. Shell HU zawiera w składzie związki molibdenu działające, jako dodatek zmniejszający tarcie.
 
Inny skład, inny pakiet dodatków. Eurol niby jest "grubszy" co czyni go bardziej odpornym na rozcieńczanie paliwem (większy zapas lepkości), jednak ciężko mi powiedzieć, czy faktycznie się tutaj sprawdzi, musiałby się ktoś mądrzejszy wypowiedzieć
 
Z tych dwóch osobiście wybrałbym Shella do silnika BMW. Chodzi głównie o valvertonic i vanosy. Tam "grubych" olejów nie potrzeba.
 
Lej Shell, utrzyma silnik w czystości co będzie służyło vanosom.
Dodatkowo jak jeździsz po mieście to skróć interwały wymiany oleju do 7-8tyś km i ciesz się silnikiem.
 
Wiem, czytuję czasami. Tam większość do nowych wózków leje taki olej, jakby mieli na tor jechać ;)
 
Back
Top