• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw F11 525d (r4) 218km

Killme

Użytkownik
Samochód
F11 525d, Punto Evo 1.4 MAir, Skoda 120 turbo
Marka samochodu
Bmw f11 525d, 218km
Budżet/ile litrów
220zł, 5,2L
Styl jazdy
Silnik
2.0 N47S1, R4, biturbo, 218km
Data produkcji
03'2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
zero
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL04
Jaki olej masz obecnie
Eurol turbo DI 5w40
Cześć,

To mój pierwszy post tutaj, ale czytam od czasu do czasu.

Bardzo intensywnie się zastanawiam co nalać do nowego nabytku . Aktualnie mało jeździ, bo jeśli jest pogoda to przesiadam się na skuter z racji dystansu.

Jak już jedzie, to dwa razy dziennie dystans 30 km w jedną stronę, 80% drogi lokalne, raczej spokojna jazda, reszta to korki. Niektóre dni to tylko 9 km w jedną stronę ślimaczym tempem

Przebieg 238kkm, sprowadzony z NL, tam lane raz na zmiane 5w30 a raz 5w40 z tego co widzę w książce – brak info co to było konkretnie, ale z interwałami long life niestety. Rozrząd fabryczny, nic nie wskazuje aby było trzeba było tam zaglądać w najbliższym czasie, cała ekologii na miejscu i tak zostanie, ewentualnie w przyszłym roku lekki soft na ~250km

Aktualnie, po 5 miesiącach i 4000km po płukance liqui molly, wlany Eurol turbo DI 5w40 – naczytałem się trochę początkowo o problemach z ciśnieniem oleju w tych silnikach(może niby padać małe turbo), więc ten był z racji ceny i dostępności wlany „testowo” na te pierwsze moje 4000-5000km.

Zrobię następną płukankę i pytanie co zalać? Z jednej strony mogę zostać przy tym co jest – znalazłem tutaj info że 5w40 tych silnikach z racji rozrządu sprawdzi się lepiej, z drugiej strony myśle nad Eurol Syntence FS 0w30 – wlewam go do Punta od żony, 1,4 multiair, 105km i tam sprawuje się już rok wyśmienicie. Kwestie różnicy w cenie narazie pomijam w myśl zasady „oleje są tanie, a remonty są drogie”

Wolałbym zostać generalnie przy Eurolu, ponieważ dobrze się sprawdza w pozostałych mocno wysilonych turbobenzynach w rodzinie

Dziękuję za sugestie
 
Gość od którego kupiłem auto lał Shell Helix AM-L 5W30 bo taki mu polecili ze znanego sklepu z częściami do BMW.
Co ciekawe ten olej w Niemczech jest dostępny w większości przypadków tylko w 1L butelkach a u nas można kupić bez problemów w opakowaniu 5L.
Ja nie widziałem 5l - widziałem tylko 1l
 
5l to najprawdopodobniej import indywidualny. Zdarzają się też opakowania 4l ale najczęściej występują w opakowaniu 1l. Niezły olej ale rewelacji bym się nie spodziewał. W tych silnikach lepsza jest generalnie wyższa lepkość i jeśli już coś xW30 to z lepkościa ok 12 albo więcej.
Post automatically merged:

Zrobiona płukanka Archoil, zalany Eurol Syntence FS 0W30 i do tego Archoil 9100. Zrobione 300 km i jestem zawiedziony.
Przy nagrzanym oleju do 90-95 stopni pojawia się "szum" rozrządu, słyszalny najbardziej miedzy 1500-2500 obrotów. Na starym Eurol Turbo DI 5w40 tego nie było, albo na tyle mało że nie do wychwycenia pomiędzy dźwiekiem typowej pracy diesla. Nie jest to typowy dźwięk konczącego się rozrządu, typu grzechotanie, drapanie, ocieranie jakich pełno nagranych na YT, a taki własnie szum.
Czytałem o tym na niemieckim forum gdzieś, i tam własnie zalecali trzymać się 5w40 żeby tego uniknąć/zniwelować.
Zachwalany Ravenol NDT 5w40, typowo dla cieżarówek - na papierze wygląda super, ale u nas w PL widze krucho z dostępnością..
Konkluzja taka że mój silni potrzebuje raczej czegoś o większej lepkości, powyżej 14 przy 100 stopniach.
Co radzicie ? Najchętniej odessałbym 2L i dolał czegoś bardziej lepkiego do próby - najwyżej zleje wszystko i zaleje coś całkiem innego, Koszta będe musiał jakoś przeboleć, nauka kosztuje niestety..
Rozrząd powoli do wymiany. Mam sporo Klientów stosujących ten olej w 2.0D i takie zjawisko u nich nie występuje. Obawiam się, że nieznaczne obniżenie lepkości mogło obnażyć stan rozrządu. Jak zmieniać lepkość to wałsnie na wyższą.
 
5l to najprawdopodobniej import indywidualny. Zdarzają się też opakowania 4l ale najczęściej występują w opakowaniu 1l. Niezły olej ale rewelacji bym się nie spodziewał. W tych silnikach lepsza jest generalnie wyższa lepkość i jeśli już coś xW30 to z lepkościa ok 12 albo więcej.

Butelka 5L aukcja u oficjalnego dystrybutora Shell na alledrogo. Wysłałem zapytanie i są normalnie dostępne na nasz rynek. Świeża dostawa będzie 10 listopada. A że potrzeba do wymiany 6L to wyjdzie odrobinę taniej niż 6x1L. Bo w sklepie stacjonarnym nie ma chyba co liczyć na AM-L i to w korzystnej cenie.
 
Update w temacie - rozrząd wymieniony pod koniec roku - wymieniacze trochę zdziwieni że na to jak hałasował to nie był jakoś bardzo łańcuch rozciągnięty. Silnik za to czysty w środku że wyglądał jak nowy. Wniosek wysunęli taki że mógł być lany jakiś motodoktor żeby to wyciszyć, a ja robiąc dwie wymiany z płukankami w dość krótkim czasie skutecznie cały syf wypłukałem.

Obecnie wlany Ravenol NDT 5w40 i taki chwilo na lato zostanie - normalnym tempem po autostradzie olej ma stałe 105 stopni, chwilowo utrzymywane 180kmh juz podnosi na 108 stopni przy obecnych dość niskich temperaturach. Na mrozie też silnik odpalał bardzo sprawnie i cicho na tym oleju, a małe turbo z tej lepkości też sie będzie raczej cieszyć bo ono i tak pracuje przez 95% czasu pracy silnika przy mojej aktualnej jeździe a duże odpoczywa
 
Back
Top