jooohnyyyyy
Nowy użytkownik
- Samochód
- BMW F20 2.0d 184km
- Marka samochodu
- BMW F20
- Budżet/ile litrów
- 250/6l
- Styl jazdy
- Silnik
- N47T 184km
- Data produkcji
- 2012
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- 0ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- LL-04 5W30
- Jaki olej masz obecnie
- LM Toptec 4100 5w40
Cześć, jestem tu nowy a autko z tytułu jest świeżym nabytkiem. Silnik o przebiegu 280tys, realny, zostało to sprawdzone. Rozrząd został zrobiony przez poprzedniego właściciela przy przebiegu 250tys oraz rewizja panewek, nic niepokojącego tam nie było. Auto ma hybrydowe turbo, dpf oraz egr na miejscu. Zastanawiam się nad przejściem z 5w40 na 5w30. Auto głównie służy mi na dojazd do pracy, w jedną stronę 60km i za dwa dni powrót, dwa kółka w tygodniu czyli 240km plus w weekend krótkie odcinki. Jeżdżę w miarę spokojnie, bez szaleństw. Przebieg jest już dość duży i tu moje pytanie, zostać przy 5w40 czy przejść na 5w30 ? Miałem już N47 177km i lałem do niego Motul X-clean 8100 5w30, żadnych poborów nie było, interwały max 9-10tyś. Oleje które mnie zainteresowały:
Shell AM-L 5w30
Również jak w poprzedniku Motul
RAVENOL HLS 5W-30
oraz VALVOLINE SynPower MST C3 5W40
Najbardziej chodzi mi o przejście, czy taka zmiana z 5w40 na 5w30 nie zaszkodzi
Shell AM-L 5w30
Również jak w poprzedniku Motul
RAVENOL HLS 5W-30
oraz VALVOLINE SynPower MST C3 5W40
Najbardziej chodzi mi o przejście, czy taka zmiana z 5w40 na 5w30 nie zaszkodzi