• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW F20 N47T 184km

jooohnyyyyy

Nowy użytkownik
Samochód
BMW F20 2.0d 184km
Marka samochodu
BMW F20
Budżet/ile litrów
250/6l
Styl jazdy
Silnik
N47T 184km
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL-04 5W30
Jaki olej masz obecnie
LM Toptec 4100 5w40
Cześć, jestem tu nowy a autko z tytułu jest świeżym nabytkiem. Silnik o przebiegu 280tys, realny, zostało to sprawdzone. Rozrząd został zrobiony przez poprzedniego właściciela przy przebiegu 250tys oraz rewizja panewek, nic niepokojącego tam nie było. Auto ma hybrydowe turbo, dpf oraz egr na miejscu. Zastanawiam się nad przejściem z 5w40 na 5w30. Auto głównie służy mi na dojazd do pracy, w jedną stronę 60km i za dwa dni powrót, dwa kółka w tygodniu czyli 240km plus w weekend krótkie odcinki. Jeżdżę w miarę spokojnie, bez szaleństw. Przebieg jest już dość duży i tu moje pytanie, zostać przy 5w40 czy przejść na 5w30 ? Miałem już N47 177km i lałem do niego Motul X-clean 8100 5w30, żadnych poborów nie było, interwały max 9-10tyś. Oleje które mnie zainteresowały:
Shell AM-L 5w30
Również jak w poprzedniku Motul
RAVENOL HLS 5W-30
oraz VALVOLINE SynPower MST C3 5W40
Najbardziej chodzi mi o przejście, czy taka zmiana z 5w40 na 5w30 nie zaszkodzi :)
 
Czołem!
Co do zasady jeśli instrukcja mówi Ci 5W30 to ciężko wskazać argument, że coś złego się stanie :) bardziej można zastanawiać się czy 5W40 mu nie zaszkodzi ;)
Nie znam Shella AM-L ale ECT C3 używałem i byłem zadowolony. Shell ogólnie ma dobrą opinie (choć niektórym ubywa go z silnika) więc AM-L na pewno będzie dobrym wyborem.
Jeśli natomiast masz zamiar często zmieniać olej to może nasz Orlen XD cię zainteresuje ?
 
Nie zaszkodzi 5w30. na pierwszy interwał jakiś w miarę tańszy olej żeby zobaczyć czy będzie pobór, czy wszystko gra, potem już można zalać coś lepszego, albo zarzucić jakąś witaminkę. Przy każdej zmianie oleju warto zastosować płukanke postojową i w sumie to tyle.
 
Rozumiem, najważniejsze, że nie zaszkodzi (mam taką nadzieje). Z 5w30 ten Shell ECT C3 wychodzi korzystnie cenowo oraz AM-L bardzo podobnie. Nad naszym rodzimym Orlenem się nie zastanawiałem ale sprawdzę.
 
Last edited by a moderator:
AM-L jest niby typowo pod silniki BMW i MB. Na takim też jeżdżę i temperatury oleju rzadko przekraczają 80*C chyba, że wypala się DPF lub cisnę po autostradzie. Shell ECT C3 jest droższy bo zwróć uwagę, że sprzedają go w bańkach 4L więc musisz dokupić 2x1L.
 
Więc wybór padnie na AM-L, interwałów pilnuje akurat mocno bo auto musi być sprawne na trasę do pracy. Jeszcze płukanka, widziałem, że dużo osób poleca Archoil AR2820 i taką też zamówiłem :)
 
Back
Top