• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw F30 320d 2012 olej do manuala

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
Witam

Czy jest ktoś w stanie pomóc mi przy wyborze oleju do skrzyni biegów w moim samochodzie?

Z informacji jakich się dowiedziałem do tego modelu powinien być olej MTF LT5 i nie mogę znaleźć innego zamienika niż oryginał OEM który jest dość drogi 110zl/litr.

Jak komuś to pomoże i sprawdzi czy to dobry olej (norma?)
załączam win:WBA3D31050J304353
 
@bcdrm odpuść temat.. sam się zastanawiałem i dobry znajomy, który ma niezależny serwis BMW odradził. Jeśli nic się nie dzieje to nie tykać - to jego słowa, a generalnie chłop jest zwolennikiem wymieniania wszystkiego kilka razy częściej niż radzi ASO.
Post automatically merged:

Mnóstwo przypadków w e46 i E90 (nie wiem jak seria f, musiałbym dopytać) gdzie dyfry po wymianie oleju czy Ori czy zamiennik zaczynały wyć
 
Też tak myślałem ale wolałem się upewnić nigdzie nie ma informacji jaki dokładnie olej tam ma być nawet w newtis.info jest nie wiele informacji...
 
Rozgrzebuje temat, i natknąłem się na olej który też mogę zastąpić normę mtf-lt5, jest to
Ravenol PDK fluid co dziwne na polskiej stronie ravenola nie ma informacji o kompatybilności oleju z podaną normą natomiast na stronie niemieckiej podają że można zastosować w danej skrzyni manualnej.


Co lepsze zrobili test porównawczy oraz analizę do Fuchs pentosin ffl3


Może się komuś przyda przy wyborze oleju.
 
Ja już mam zrobione 3 tys. km na Titanie Sintofluid. Zero różnic względem pracy przez zmianą oleju. Przy obecnych temperaturach ciężko wbić jedynkę przez pierwszy kilometr, ale tak już było wcześniej.
 
Jakieś pół roku temu wlałem febi o którym wspomniałem na początku tematu, wszystko działa ok nawet mam odczucie że lepiej niż na oryginale ale mam plan znów zmienić i dolać ar9100.
 
Trochę odgrzeje temat, chciałbym wymienić olej dyferencjału w moim BMW ale za nic nie mogę znaleźć jaki olej powinien się tam znajdować,może ktoś kiedyś taki wymieniał i podzieli się wiedzą?

Może komuś przyda się info:
Ja akurat u siebie wymieniłem na Castrol Syntrax Limited Slip 75W140 GL5 LS.
Mam F30 328i z USA. Zrobione już 10 tysięcy, żadnej różnicy, nic nie wyje. Pomimo braku korka spustowego idzie to zrobić. Wchodzi 0.7 litra.
 
Jakieś pół roku temu wlałem febi o którym wspomniałem na początku tematu, wszystko działa ok

Prawidłowy numer 83222156969 i prawidłowe LT-5. Tylko ciekawe, że SAE i API tego oleju są nieokreślone.
 
nic się nie dzieje to nie tykać - to jego słowa,
... A gdy już się dzieje, to co? Zmieniamy olej w skrzyni przywracając w ten sposób jej sprawność?
Przyznasz że dziwny fachowiec. Zaleca spokojnie czekać na objawy zużycia oleju.
Olej jest środkiem prewencyjnym, nie interwencyjnym - że się tak mundurowo wyrażę i kiedy pojawiają się jakieś odgłosy lub inne anomalia, jest już za późno na prozaiczną wymianę oleju, nic to nie pomoże.

Zastanawiam się, czy właściwie zinterpretowałeś jego słowa. Co według niego ma nas skłonić do wymiany? Zgrzyty, stuki, piski? Nowy olej ma to naprawić?
 
Back
Top