• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW F30 320i

nieznamjs

Nowy użytkownik
Samochód
BMW F30 320i
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
500zł, 4.5L
Styl jazdy
Silnik
320i n20 po programie na okolice 260-280KM
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30/5w40 + LL-04
Jaki olej masz obecnie
Millers EE 5W40
Za niedługo zbliża mi się wymiana oleju, więc zacząłem czytać na ich temat i mam kilka wniosków, ale jeszcze więcej dylematów
😃


Zrobiłem sobie tabelkę z wybranymi olejami, wszystkie to 5W40 (w pełni świadomie), natomiast nie wiem, który wybrać. Po przeczytaniu kilku artykułów wychodzi na to, że chciałbym olej z jak najmniejszą lepkością kinetyczną na zimnym, i jak największą na ciepłym, żeby chronić silnik. Z tabelki wychodzi na to, że najlepszy byłby PMO Professional series, ale jest tylko częściowo na bazach PAO - gdzie PMO Extreme ze 100% PAO ma gorsze parametry i tylko LL-01, co jest dziwne jak dla mnie. Na początku myślałem o ravenolu, bo też chwalą się bazami PAO, no ale jak widać z danych nie wynika z tego nic szczególnego. Obecnie głowię się między millersem (na którym teraz jeżdżę), a tymi dwoma PMO.

P.S. dodam, że na zimnym zawsze jeżdżę bardzo delikatnie w sumie nie przekraczając 2k obrotów, ale jak się rozgrzeje to lubię sobie depnąć
😃
 

Attachments

  • obraz_2020-12-02_125634.png
    obraz_2020-12-02_125634.png
    20,3 KB · Odwiedzin: 165
Tradycyjnie, takie porownywanie opierajac sie o TDS mozesz sobie darowac, te dane w wielu przypadkach nie odpowiedaja rzeczywistemu stanowi, kazda patria oleju jest inna. Nie musisz sie obowiazkowo trzymac olejow, ktore bazuja wylacznie na PAO, procent takich olejow jest stosunkowo maly na rynku.

Jaka jest pojemnosc ukladu smarowania?
 
Motul 8100 X-clean C3 5W40, ma dopuszczenie LL-04 i nie jest jakoś szczególnie drogi. Oczywiście unikać dziwnie tanich ofert.

EDIT:
Alternatywa to np nasz Lotos Aurum C3 5w40 + AR9100, to by był mocny zestaw.
 
@nieznamjs n20 nie ma gpf ani nic z tych pierdół, spokojnie ll01 lej bez stresu. Silnik dość mocno termicznie w serii obciążony, do tego dochodzi fakt, że one są po prostu słabo trwale... Shell helix ultra 5w40 razem z ar9100 albo Ravenol VST solo ;-) a w budżecie, który zakładasz wymianę po prostu przeprowadzać częściej.
 
Wymiana tak czy inaczej po max 10k :D Dobrze, że rozrząd był wymieniany ok 50k temu, ale w przyszłym roku i tak go zrobię dla świętego spokoju, bo ten dźwięk nie daje mi spać :D
 
Jeśli chodzi Ci o taki specyficzny wyjący dźwięk, a nie grzechotanie, to nie zdziw się, jeśli on pozostanie. Jest mnóstwo postów na innych forach, że ten dźwięk jest związany z czym innym, a nie z rozrządem.
U siebie robiłem w lipcu kompletny rozrząd, wszystko oczywiście na poprawionych częściach i mam dalej ten specyficzny dźwięk. Rozrząd miałem rozciągnięty tak, że mogłem go swobodnie podnieść śrubokrętem przez wlew oleju.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top