• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW F36 2.0d B47 190ps

Pozdrowiony

Nowy użytkownik
Samochód
BMW F36 b47 190ps
Marka samochodu
BMW F36
Budżet/ile litrów
250 zł/5.2 litra
Styl jazdy
Silnik
B47 190ps
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
BMW LL-04
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 x-clean+ 5W30
Cześć wszystkim,

Chciałbym poradzić się co do oliwy w mojej BMW. Samochód zakupiony z przebiegiem 97kkm, olej zmieniany co 25kkm wg książki w aucie, więc przy zakupie były to tylko 3 wymiany.
Znajomy mechanik polecił mi Motula 8100 clean+ 5W30 i taki też od razu wlany, wcześniej płukaneczka LM 2662. Aktualny przebieg to 122kkm, więc olej zmieniony już 2 razy i za każdym razem płukanka.

Powoli zbliża się następna wymiana i zastanawiam się nad zmianą ze względu na niezbyt dobre opinie Motula. Silnik przez te ponad 20kkm nie wziął grama oleju. Co byście mi polecili, jaką oliwę ew. dodatek i dlaczego?

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź ;)
 
A sam "jak oceniasz" Motula?
Może warto zrobić analizę oleju przepracowanego i wtedy zweryfikują się te "opinie"?
Przy okazji dowiesz się w jaki faktycznie stanie jest silnik.
 
Co do Motula to mam uczucie nijakie. Olej jak olej, nie mam specjalistycznej wiedzy, żeby jakoś szerzej się na ten temat wypowiedzieć. Z takich subiektywnych doznań to mam wrażenie, że przy po przekroczeniu ok. 8kkm silnik lekko traci na kulturze, jeżeli o jakiejkolwiek możemy mówić w przypadku diesla ;) Mimo płukanek spuszczany jest bardzo czarny.

Z pozytywów to wspomniany brak poboru, ale to w większej mierze pewnie zasługa motoru. Temperatura nigdy nie przekroczyła 100 stopni, nawet po mocnym piłowaniu na autostradzie.

Jeżeli byliby chętni poznać analizę przepracowanego oleju to można coś pomyśleć ;)
 
Poratujesz jakimś linkiem jeśli takowy istnieje jak wygląda taka analiza, jak przygotować do niej olej i ile coś takiego kosztuje? Zaciekawił mnie ten temat, jeśli się zdecyduję na coś takiego to chętnie się podzielę rezultatem
 
Ten Motul to taka klasa średnia, mocno promowana. Jest na forum od metra BMW z LL-04, z najbardziej polecanych:
Oryginalny BMW 5w30/Ow30
Mobil ESP 5w30
Mobil X3 0w-40
Aral Supertronic 0w-40
Ravenol VMP 5w-30
Meguin/Liqui Molly
Polskie Lotosy/Orleny z normą C3
 
Olej w dieslu zawsze będzie czarny, taki urok tego cyklu spalania i samego paliwa. Nic nie poradzisz.

Co do Motula to jest solidna klasa średnia - dobry olej i wg mnie możesz przy nim zostać. Ja do 166 JTD i 156 JTD lałem Motula (X-Cess i 300V) i byłem z tych olejów zadowolonych. Alfy jak Alfy - sprawiały kupę problemów, ale silniki były bezawaryjne więc oleje robił co powinien.

Jeżeli koniecznie chcesz zmienić, to Mobil 1 z odpowiednią normą, albo spróbuj polskich olejów - możesz się przyjemnie zaskoczyć.
 
Po małym przeglądzie forum w tej chwili zastanawiam się na Shell Helix Ultra 5W30 AM—L (który podobno lany jest jako OEM BMW a przynajmniej jest do niego bardzo zbliżony właściwościami) a właśnie PMO 5W30 z serii professional z normą low saps do DPF. Kusi mnie od dłuższego czasu w stronę PMO i przyznam, że miałem go już lać ale doczytałem na forum, że producent robił jakieś wygibasy ze składem i ostatecznie poszedłem w sprawdzonego Motula.

Dodatkowo „beemkowa” grupa na fb niezbyt go polecała, ale jestem w stanie zrozumieć, że dla niektórych pewne marki to świętość i za misję przyjmują szkalowanie każdej innej niż jedyna słuszna, czyli ta wlana przez nich ;)
 
Tutaj pmo również nie jest"wielbiony" i za wiele o tych olejach wiadomości nie ma.
Same oleje wyglądają poprawnie. Producentem jest holenderski deOliberon, więc wiedzą co robią. Teoretycznie nie ma obaw o jakość. Mnie od pmo odrzuca agresywny marketing internetowy ...
Co do samych olejów, to 5w30 jakiś czas temu widniał na liście Erwin (VW). Ostatnio sprawdzałem listę olejów z norma 504507 i pmo tam nie było. Trzeba by sprawdzić, czy olej ma aprobatę BMW.

Jak masz ochotę, zalej pmo. Może się jednak do nich przekonamy 😉
 
Co prawda nie w BMW ale miałem pmo w swoim passacie. Po 3000km zlalem jak zobaczyłem jakie temperatury łapie silnik na tym oleju.
Ogólnie silnik głośniej pracował. Pisałem do PMO to mi odpisali że silniki na olejach full syntetycznych głośniej pracują .
 
Indywidualna kwestia z tym głośniej. Mnie na Meguinie 0W40 chodzi najciszej z olejów, które miałem, ale możliwe, że chodzi po prostu o lepkość, bo przechodziłem z lekkobieżnej 5W30 -> grubą 5W30 A3/B4 -> obecny 0W40 na PAO. Na każdym było zauważalnie ciszej, nawet biorąc poprawkę na efekt świeżego oleju.
 
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Zdecydowałem się na Shell Helix Ultra AM-L 5W30. PMO może kiedyś, narazie wolę coś bardziej sprawdzonego ;)
 
Back
Top