• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw F750GS

wuwok

Użytkownik
Samochód
Opel Corsa E 1.3CDTI Vw PoIo1.0 Tsi Bmw f750 GS
Marka motocykla
BMW F750GS
Budżet/ile litrów
3L 250 zł litr
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2 cylindry
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40 4T
Jaki olej masz obecnie
BMW ADVANTEC Ultimate 5w40 4T
Szukam "ciekawego" oleju. Z racji że potrafię wymienić olej 2 razy w roku to szukam coś dobrego. Wymieniam olej co 7 tyś km gdzie producent dopuszcza do 10 tyś lub rok. Zalecany tylko 5w40 i szukam czegoś sensownego. Myślałem nad zalaniem 10w40 4T ale skoro producent nie zaleca to jakoś nie jestem przekonany do tego zabiegu. [ zabieg na celu miałby wyciszyć łańcuch przy rozruchu- hydrauliczny popychacz stąd stosowanie dodatku AR9100]
Przebieg mam już 36 tyś i zbliża się dalszy trip. Więc muszę wymienić olej przed wyjazdem.
 
Skrzynia "tępo" działa. Nie ma problemu z luzem itd ale to nie jest to.
A weź no "podsyp" MoS2 od LM. Nie musisz teraz, w połowie interwału czy na ok. 2000km przed wymianą oleju. Ja w poprzednim sezonie zaaplikowałem ok. 60% zalecanej dawki do Shella AU i była odczuwalna poprawa przy jeździe w mieście w korkach, na rondach dlatego że chamowanie silnikiem jest mniej uciążliwe i wachlowanie biegami było łatwiejsze. Tyle że ja mam 2 cylindry.
I jeszcze o MoS2: spalania nie zmniejsa mocy nie zwiększa 😉, Ja to wiem i Wy to wiecie, ale autosugestia na niektórych działa cuda.
 
Last edited:
Używam Ar 9100 przy każdej wymianie oleju. Może problemem jest ten wynalazek do zmiany biegów. Bez sprzęgła bardzo wygodnie się biegi zmienia, rozleniwia. Ogólnie to jestem z silnika, motocykla zadowolony. Największą wadą jest brzmienie silnika. Kosz sprzęgłowy, rozrząd 🤣 Do tego to twarde stuknięcie gdy załączam jedynkę.
 
Największą wadą jest brzmienie silnika. Kosz sprzęgłowy, rozrząd 🤣 Do tego to twarde stuknięcie gdy załączam jedynkę.
To podobnie jak u mnie, z tyłu gra piękna symfonia z trzech cylindrów, z przodu grzechocze antyhopping i silnik pracujący jak wiadro z gwoździami, jedynka raz wchodzi kompletnie bezszelestnie, innym razem słuchać na drugim osiedlu, że Triumph będzie ruszał 😁. Ale, to i tak nic w porównaniu z tym, jaki efekt towarzyszy wrzucaniu pierwszego biegu w kamertonach, tam jest dopiero walnięcie, jakby młotkiem w kowadło przywalić, tak na przełomie wieków, kiedy Yamachy słynęły z awarii drugiego biegu, to dupnięcie pierwszego biegu stało się tak charakterystyczne dla marki, że jakoś przy premierze Nikena chyba, CEO w wywiadzie dla jakiegoś pisma odpowiadając na pytanie, stwierdził, ze stało się to takim znakiem firmowym, że obecnie skrzynie projektują tak, żeby zamierzenie wywoływać taki efekt 😁...Japonia 😆
 
Ale, to i tak nic w porównaniu z tym, jaki efekt towarzyszy wrzucaniu pierwszego biegu w kamertonach, tam jest dopiero walnięcie, jakby młotkiem w kowadło przywalić
Potwierdzam 😅 chociaż ja to określam uderzeniem młotkiem w metalowe wiadro pełne gwoździ :D jak jedziemy w trzy Yamahy z podobnych lat i stoimy na światłach to się śmiejemy że ludzie pomyślą że ktoś strzela.
@wuwok jak i tak często zmieniasz olej to spróbuj tego Repsol'a Racing. A nuż podpasuje skrzyni.
 
Aktualizacja, a więc po przejechaniu około 1tyś km na Millers i regulacji sprzęgła+ mapa Road lepiej działa zmiana biegów przy użyciu quickshifter. Bardziej miękko, chociaż nie idealnie. Widzę że zmiana mapy ma wpływ na gładkość/płynność zmiany biegów.

Co najlepsze, hamerykanie na forum Bmw też zwrócili uwagę że najlepiej skrzynia działa na oleju Bmw Advantec. Czyli moje odczucia są co najmniej tak samo trafne jak przeciętnego zjadacza hamburgerów w Stanach. Wagowo też się zaczynam do nich zbliżać :D :D

Dzisiaj wyjazd do Albanii, więc po powrocie zobaczę czy w moim odczuciu jakość pracy, zmiany biegów zacznie tak spadać jak w Fuchs czy utrzyma się, będzie na tym samym poziomie. Jak też z ubytkiem oleju będzie. Advantec miał tendencje do niewielkich ubytków.
 
Miałem Yacco i średnio. Na Millers zrobiłem około 4800km i jak na razie bardzo pozytywne wrażenie. Jak klepała skrzynia na początku tak teraz. Czyli nie spada w moim odczuciu jakość oleju. Co do ubytków to miałem trochę ostrej jazdy autostradami gdzie jechałem około 150-170km/h. Dolałem około 4 setki oleju po podanym przebiegu. Pewnie na jesieni zmiana oleju i coś innego wpadnie. Ale ten olej mogę polecić względem cena-jakość.
Powoli się zastanawiam nad 10w40. Chińczycy wypuścili klona małego Gs i tam w tym samym silniku podają olej 10w40.
 
Dzisiaj zakupiłem Elf Moto 4 Pro Tech 5E40 4T. Z Millersa byłem bardzo zadowolony. Przeciągnąłem swój interwał wymiany i mam zrobione 8tyś a nie 6 tyś. Cena, jakość pracy skrzyni rewelacja. Czemu więc zakupiłem inny olej? Dla testów, ciekawości.

 
Back
Top