• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW M440xi B58 387 KM

Nexus6

Użytkownik
Samochód
BMW M440xi (G23)
Marka samochodu
BMW M440xi (G23)
Budżet/ile litrów
7
Styl jazdy
Silnik
B58 6R 3 l.
Data produkcji
2021
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
BMW LL-04, LL-12FE, LL-17FE+
Jaki olej masz obecnie
to co fabryka zalała
Nowe auto, kilometry lecą jak wściekłe.
Przy 2000 km planowana wymiana OEM'owego Shella (prawdopodobnie 0W20) na coś bardziej odpowiedniego dla tego silnika i jego parametrów.
Wyżej podałem wymagane normy BMW.
Planowana wymiana co max. 12.000 km.
 
Akurat olej OEM jest odpowiedni. Silnik nie jest niczym nadzwyczajnym, parametry też :p a same oleje Shella są na wysokiej jakości bazach, wymagania BMW co do olejów OEM też są wysokie. Ja bym jeździł na OEM chyba że za drogo i szukasz czegoś tańszego.
 
Akurat Shell 0w20 to nie jest drogi olej (5L mamy za Ok 170-200pln) w stosunku do ravenola RUP. Nexus może powrót do Eurola FS 0w30 ? Tylko ze on nie ma oficjalnej aprobaty BMW.
 
Po 3 kkm zalany Eurol FS 0W30, po kolejnych 12kkm Eurol Ultrance ECO 0W20 z LL-17FE+.

Auto eksploatowane przede wszystkim w trasach 200-300 km dziennie, czasem więcej.

Zauważalnie lepsze oddawanie ciepła na 0W20 i niższa temperatura przy jeździe miejskiej.

 
Na papierze świetnie wygląda Ravenol EFS 0W20. Przy niskich lepkościach i wysokich mocach jestem zwolennikiem jak najmocniejszych bazowo olejów. Ale Eurol też powinien dać radę.
 
Ravenol będzie na pewno miał lepszą marżę :)

Zauważalnie lepsze oddawanie ciepła na 0W20 i niższa temperatura przy jeździe miejskiej.
Mniejsze opory. Tutaj widać, że wcale zwiększanie lepkości w silnikach nie jest do końca dobrą drogą i wyższa lepkość nie musi wcale oznaczać lepszej ochrony.
 
Akurat Shell robi bardzo dobre oleje. 0W-20 też jest odpowiedni dla silnika i jego parametrów więc ja bym po prostu lał olej OE. Dla Twojej informacji był okres, gdy oleje OEM BMW były lepsze niż uwielbiany tutaj super olej czyli Amsoil SS. I nawet sam Amsoil to przyznawał zalecając stosowanie OEM do BMW M.

Więc z tym "coś lepszego od OE" to można się naciąć.

A jak koniecznie chcesz coś innego to może Yacco Lube BM-17FE 0W-20? Yacco chwali się że to 100% syntetyk oparty o PAO.
 
Back
Top