• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW Seria 1 118d E81/E87 Lift 2008

pwmatys

Użytkownik
Lokalizacja
WWL
Samochód
Fiat Grande Punto 1.2 2008
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
150/5,5
Styl jazdy
Silnik
118d
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Witam,

Panowie jaki olej wlać do tego diesela? Nie wiem co było lane wcześniej, ale na bank jeździli na LL.

Motor to 118d 143km.

Przy okazji wymieniłbym olej w skrzyni automatycznej i też proszę o poradę.
 
Dowiedz się czy masz dpf'a.
No i instrukcje obsługi przewertuj.
Tam zwykle producent podaje normy jakościowe odnośnie zalecanego oleju.
 
No to olej z normą BMW LL -04 5w30 lub 5w40 . Co do lepkości to zdania są podzielone ; jedni leją dedykowane 5w30 , a drudzy uważają ,że dla tego silnika (problemy z rozrządem) jedynym słusznym wyborem jest 5w40. W Twoim budżecie to wybierz coś z ;Orlen ,Lotos, Shell, Texaco.
 
Z tego co widzę to ostatnio w DE zalany był Fuchs 5w30, taka jest etykietka.

Mogę zalać i coś droższego tylko pytanie czy warto? Może Ravenol VMP 5w30?

Czy do skrzyni też zalać Ravenola czy może oryginalny ZF z intercarsu?
 
Last edited:
Panowie, może podpowiecie co będzie najlepszym wyborem ? Zawęziłem wybór do poniższej czwórki:

1. Orlen 5W30 XD
2. Orlen 5W30 V
3. Lotos Aurum 5W30
4. Mobil 1 ESP 5W30

Jakieś istotne różnice między nimi?

Będzie również płukanie AR2820 i po wymianie oleju wlewam AR9100.

Dodatkowo będę wymieniał płyn wspomagania. Potrzebuję czerwony ATF. Czy warto dopłacać np. do Mobil ATF 220 czy wystarczy Orlen Hipol ATF II D?
 
Nie będzie najlepszego wyboru, z twojej listy wybrałbym Mobila że względu na zaawansowana formulacje olejów bazowych, ale dodam że każdy z listy będzie ok w interwale 7-10 kkm
 
@pwmatys

Orlen Platinum MaxExpert 5W30 XD, ma oficjalną aprobatę MB 229.52 (wymagająca norma) i deklaracje BMW LL-04 więc będzie optymalny pod względem jakości i przy okazji kosztów.

Mobil ESP jest świetnym olejem ale z pewnego źródła niestety swoje kosztuje :/

Jeśli brałbyś pod uwagę 5w40 to Castrol ma Magnateca 5w40 C3 z oficjalną aprobatą BMW LL-04 i można go kupić z oficjalnego sklepu Castrol na pewnym dużym portalu sprzedażowo-aukcyjnym.
 
Dziękuję Wam bardzo za rzeczowe odpowiedzi. Postawię prawdopodobnie na Mobila. Nigdy go jeszcze nie używałem, więc będzie okazja do testów.

A co do wspomagania to czy warto dopłacać do DEX III ? Zaznaczam, że nie ma żadnych problemów ze wspomaganiem, nie ma również żadnych wycieków. Chcę po prostu wymienić profilaktycznie i wlać coś o dobrym stosunku ceny do jakości.
 
I Mobil i Hipol to mineralne ATF.
Wiec moim zdaniem nie ma sensu dopłaty.
I tu właśnie mam ciekawe spostrzeżenia bo u mnie w volvo atf z orlenu nie sprawdził się. Sytuacja była taka że po wymianie pompy i płynu właśnie na hipol okolice korka wlewu były wiecznie zapocone i w zbiorniczku zawsze było ciśnienie zawsze po otwarciu korka było mocne syknięcie. Po zmianie na atf z shella zapocenie nie występuje jak i nie ma tak wysokiego ciśnienia w zbiorniczku. Kierownica na obu płynach obracało sie tak samo.
 
Panowie, może podpowiecie co będzie najlepszym wyborem ? Zawęziłem wybór do poniższej czwórki:

1. Orlen 5W30 XD
2. Orlen 5W30 V
3. Lotos Aurum 5W30
4. Mobil 1 ESP 5W30

Jakieś istotne różnice między nimi?

Będzie również płukanie AR2820 i po wymianie oleju wlewam AR9100.

Dodatkowo będę wymieniał płyn wspomagania. Potrzebuję czerwony ATF. Czy warto dopłacać np. do Mobil ATF 220 czy wystarczy Orlen Hipol ATF II D?
Mobil
 
Back
Top