• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW seria 1 F20 2.0 N47 chip

lantar8

Użytkownik
Samochód
Astra K 1.6 CDTI 110 KM
Cześć, zwracam się z prośbą o pomoc w doborze oleju do mojego nowego nabytku. Auto zalane 4000km temu Castrolem Edge 5W40, ale wydaje mi się że wypadałoby zmienić ten olej jak najszybciej na 5W30.

- BMW 118d 2014r. po chipie na 185KM/420Nm, 163 000 przebiegu, świeżo po wymianie rozrządu, ekologia oczywiście na miejscu
- z tego co wiem samochód do 100k przebiegu serwisowany co 30k, potem co 15k
- wymagania producenta: 0W30, 5W30, 0W40, 5W40 / LL-04 (dla mnie warunek konieczny) / ACEA C3
- chciałbym się zmieścić w 200zł (podobno wchodzi 5.2l więc muszę kupić 6l) chyba, że warto parę zł dołożyć
- auto będzie używane 80% trasa / 20% miasto, jazda raczej z nastawieniem na ekonomię. Zmiana oleju co ok 12k.

Ze swojej strony myślałem o Shellu 5W30 AM-L ale wydaje mi się, że ciężko z jego dostępnością.
 
Dzięki za linki. Na myśl przyszło mi jeszcze Neste Pro+ W LL-III od lejolej. Po naszej forumowej zniżce wyszłoby 200zł za 6l. Olej warty polecenia?
 
Mobil 1 0w40 ESP https://www.oil-club.ru/forum/topic/8302-mobil1-esp-0w-40-svezhee/

jeszcze chyba dostępny w tej wersji. Dobre bazy, nowoczesny pakiet dodatków.
 
A czemu nie Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30?
A czym się on różni od Shella AM-L?

Mobil 1 0w40 ESP https://www.oil-club.ru/forum/topic/8302-mobil1-esp-0w-40-svezhee/
Czy ten olej nie będzie zbyt "gruby" jak dla tego silnika?
 
Po prostu wydaje mi się że do tych silników najlepszy jest olej o specyfikacji SAE 30 i nie wiem jaka jest przewaga 0W40 nad 5W30 w tym wypadku.
 
Podałem link do analizy, jeden z lepszych w tej normie (jest parę innych LL04 w tej lepkości i z podobnymi parametrami ale niedostępne w PL a szkoda). O bazach (swoją drogą wysoka czystość) i pakietach już pisałem, świetne parametry na zimno i dobra odporność na parowanie i ma normę więc dlaczego nie?
 
Prośba aby nie mieszać moich wypowiedzi, pisałem o starszej wersji która ma LL04 i wrzuciłem linka do jej analizy, a która nadal jest dostępna na rynku ok? :)
 
Po czipie i ze względu na rozrząd N47 lałbym tylko w40

Wysłane z mojego HD1913 przy użyciu Tapatalka
 
Zobaczymy co pokaże analiza po 10kkm
Ale rzeczywiście, w planach jest sprawdzenie jak samochód zachowuje się z jakimś 5w40 PAO. Ewentualnie dalej Shell z AR9100.
 
Ar9100 nie pomoże na rozrząd i ciśnienie którego wymaga tenże

Wysłane z mojego HD1913 przy użyciu Tapatalka
 
Czuje się tragicznie :rolleyes: Byłem dzisiaj na badaniu technicznym, olej 50 stopni a diagnosta 3 razy wkręcał samochód od obrotów jałowych do odciny po czym wyłączył samochód. Nie wiem czy to są normalne procedury ale nikt mnie o tym nie poinformował przed badaniem, wtedy mógłbym chociaż dogrzać olej.
Co w przypadku kiedy ktoś przyjeżdża świeżo uruchomionym samochodem z t. oleju -10C? Kto bierze odpowiedzialność za uszkodzenie auta po takim pomiarze?
 
Po takim jednorazowym wkreceniu obrotow nic sie nie stanie.
Post automatically merged:

Po za tym, olej juz mial calkiem przyzwoita temperature.
 
Back
Top