• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW seria 1 F20 2.0 N47 chip

lantar8

Użytkownik
Samochód
Astra K 1.6 CDTI 110 KM
Cześć, zwracam się z prośbą o pomoc w doborze oleju do mojego nowego nabytku. Auto zalane 4000km temu Castrolem Edge 5W40, ale wydaje mi się że wypadałoby zmienić ten olej jak najszybciej na 5W30.

- BMW 118d 2014r. po chipie na 185KM/420Nm, 163 000 przebiegu, świeżo po wymianie rozrządu, ekologia oczywiście na miejscu
- z tego co wiem samochód do 100k przebiegu serwisowany co 30k, potem co 15k
- wymagania producenta: 0W30, 5W30, 0W40, 5W40 / LL-04 (dla mnie warunek konieczny) / ACEA C3
- chciałbym się zmieścić w 200zł (podobno wchodzi 5.2l więc muszę kupić 6l) chyba, że warto parę zł dołożyć
- auto będzie używane 80% trasa / 20% miasto, jazda raczej z nastawieniem na ekonomię. Zmiana oleju co ok 12k.

Ze swojej strony myślałem o Shellu 5W30 AM-L ale wydaje mi się, że ciężko z jego dostępnością.
 
Piszę, żeby zdać relacje z mixu Eurola Syntence FS i Archoila 9200. Jestem mega pozytywnie zaskoczony tym duetem. Auto w sumie jeździ tylko trasy więc czasami stoi nawet tydzień, w tym czasie spora część oleju z góry silnika ląduje w misce i przede wszystkim różnica jest w odpalaniu zimnego auta. Dzisiejszą noc spędził na dworze i odpalanie przy -6C aż wywołuje banana na twarzy :D rozrusznik kręci bez najmniejszego oporu, jak ciepłym silnikiem, po odpaleniu czuć że olej zostaje szybko rozprowadzony bo nie słychać rozrządu ani żadnej hydrauliki. Kultura pracy zimnego silnika nieporównywalnie lepsza niż na poprzednim Castrolu Edge 5W40, czy Shellu AM-L 5W30. Do tej pory przejechane na oleju 5000 km.
 
Back
Top