• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW x5 e70 4.8 2008 N62B48

rybex

Nowy użytkownik
Samochód
BMW X5 4.8 2008 n62b48
Marka samochodu
BMW x5 e70
Budżet/ile litrów
8 litrów , nie zastanawiałem się ile chcę wydać, chce mieć bardzo dobry olej
Styl jazdy
Silnik
4.8 n62b48
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL-01 SAE 5w40 SAE 5w30
Jaki olej masz obecnie
nie wiem
Szukałem ale jeszcze o tym silniku tematu nie było

Poproszę o informację jakiego najlepiej oleju użyć

Jeśli chodzi o spalanie oleju to jest mi nieznane .
Poprzedni właściciel wspominał że niby 1 L na 5 tys km

samochód nie dymi , chodzi bardzo ładnie

Póki co nie ma LPG ale chcę założyć
 
Niby dlaczego nie? Poszperałem i na całym świecie BMW zaleca 5W-30 do tej jednostki.
Myślę że wpływ na to ma wysoka temperatura pracy tej V8. Termostat otwiera obieg przy 105 stopniach... szczególnie w mieście bardzo mocno się nagrzewa. Popularną modyfikacją jest zmiana termostatu na 95 stopni. Niestety bez korekty w sofcie świeci check engin na zegarach w związku z nieprawidłową temperaturą.
Przez wysoką temperaturę i ciśnienie w układzie chłodzenia słynna rurka miedzy głowicami traci szczelności i pojawiają się wycieki w układzie chłodzenia.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Możliwe, dlatego na pierwszym miejscu zaleciłem oryginał BMW, a w kolejnych oleje "wyczynowe dla cywili". Na tyle, na ile się orientuje, oleje OEM BMW są dostosowane do silników i ich wysokiej temperatury pracy bez względu na to, kto te oleje produkuje.
 
@jerseyAdmin oczywiście, tylko zobacz jak takie 5w30 przy temp oleju rzędu 120st będzie miał lepkość, skoro na papierze przy 100st ma przykładowo 11mm2/s
 
Zbyt ogólnikowo to napisałeś. Producenci mają świadomość, że dochodzi do różnego rodzaju smarowania w silniku i tutaj większą rolę odgrywają dodatki typu EP, czy modyfikatory tarcia, które potrafią się z reguły szybciej aktywować. Na tlokach może już dochodzić w obszarze pierścieni do ca. 300°C.
 
Nie ma to jak wszystko zwalic na olej, a nie na to ze bmw nie potrafi zrobic silnika w ktorym nie obracalo by panewki. Do wszystkich M-ek zalecali 10w60 a jednak panewki w nich trzeba wymieniac razem z olejem.
 
Cześć

Od 3 lat leje tego Ravenola i nie widzę jego wad,

Miałem jakieś wycieki i chyba nadal mam na silniku więc też nie chce się wypowiadać na temat konsumpcji tego oleju.

Ale czy po 3 latach nic się w informacjach i wiedzy nie zmieniło ? Lać go nadal czy może jednak któryś jest lepszy ? :)
 
Możesz lać. To jest bdb olej. Ja go stosuję od prawie 100 tys km w jednym aucie. Jak jesteś zadowolony to nie ma sensu kombinować. Na forum teraz polecają oleje Orlenu :)
 
Spoko ale w ramach przypomnienia , bo gdzieś to wtedy czytałem a teraz nie mogę znaleźć

LL-04 czy LL-01 byłby lepszy do tego silnika, nie pytam tylko o to co zaleca BMW , a co lejecie z własnego doświadczenia i wiedzy ;)

Myślę że zostane przy nim , skoro jest dobrze to po co kombinować.

EDIT:

Znalazłem odpowiedź ale proszę o potwierdzenie

pod silnik N62B48, lepiej lać olej LL-01 w skrócie " lepsze smarowanie " :)
 
Last edited:
Back
Top