• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bravo 2 2.0 Multijet bez DPF

Aras74

Nowy użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 2.0 MultiJet
Marka samochodu
Bravo 2 2.0 Multijet 165KM
Budżet/ile litrów
220
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 Multijet 165KM
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Fiat 9.55535-s1 / C2
Jaki olej masz obecnie
Liqui Moly 4300 5w30
Przede mna wymiana oleju, obecnie zalany olejem zgodnym z zaleceniem producenta C2 5w30. Wymiana zawsze co 12 miesiący czyli jakies 8 tyś km, poprzedzona plukanką Eksploatacja głównie w mieście, 12km do pracy i 12km z powrotem. Rano przelatuję w 20 minut, powrót czasami zajmuje w korkach do 50 minut. Parkuję na ulicy. W największe mrozy odpalał bez problemu. Silnik czysty, nie zanotowałem poboru, przebieg 260 tyś km. Auto nie posiada DPF w związku z tym myślę aby zalać jakimś fajnym A3B4 , na tym C2 wydaje mi się, że głośno klekocze i spalanie wzrosło w porownaniu do poprzedniego oleju, czyli C3. Chętnie również spróbuję ar9100. Czy bardziej iść w stronę np. Specol+archoil, czy Penerite solo, a może gdzieś po środku np. Eurol SL. Proszę o sugestie dotyczące lepkości, a także specyfikacji oleju. Dzięki
 
Koniecznie Penrite Enviro+ 5W40 🤗

Tak na serio to wróć do 5W30 C3 jeśli już coś chcesz zmieniać. Może być coś z VW504/507 lub MB229.51/52
 
Nie masz DPF, nie robisz dużych interwałów, nie robisz chyba też dłuższych odcinków, 12 km to tak średnio, mam nadzieję, że olej łapie temperaturę roboczą na tym dystansie. W takim razie bez sensu lać wykastrowane ekooleje C2. Bez sensu lać też drogie oleje wymyślnych marek. Jak najbardziej olej A3/B4, moja propozycja to w pierwszej kolejności ma być niedrogo i dobrze to Shell Helix Ultra 5W30 SP A3/B4, olej kompletny. Taniej Specol Spec Gold 5W30 A3/B4, może być też Orlen Platinum Max Expert 5W30 A3/B4, dobry i też da radę, Valvoline SynPower 5W30 A3/B4, Castrol Magnatec Stop-Start 5W30 A3/B4, NESTE PRO 5W30 A3/B4.
 
Bez sensu jest pisanie, że oleje ACEA Cx są wykastrowane

Dobrym przykładem na obalenie mitu, że full saps chroni lepiej jest norma VW505.01 która powstała na bazie ACEA C3, a nie B4 jak VW505. Zdaje się, że ją zastąpiła w silnikach PD, a powodem tej zmiany był wycierajacy się wałek rozrządu 🙂
 
Czyli zostać przy 5w30 czy może przez częste i dosyć długie stanie w korkach wbić się w 5w40, czy w ogóle to nie ma znaczenia? Jezeli C3, to taki Eurol Fluence będzie ok?
 
Napisałem o C2, nie o C3, C2 to nie C3... C3 to chociaż HTHS >3,5 i wątek nie dotyczy TDI na pompowtryskach... W tym silniku dobrze sprawdzi się Shell Helix Ultra 5W30 A3/B4.
 
Z tą wyższością A3/B4 nad C2 czy C3 to bym się nie rozpędzał. Była tu na forum informacja że te poczciwe ZnDDP jest skuteczne dopiero powyżej pewnej temperatury. Wg mnie, olej Cx niby "wykastrowany" ale za to dopakowany np. molibdenem powinien lepiej chronić silnik przy niedogrzanym oleju, czyli właśnie w korkach i krótkich przejazdach.
 
Właśnie, dopakowany... Niewiele takich, Total Ineo First 0W30? I ZDDP na skrajnym poziomie. Masa C2 to trochę PAO, ciut albo wcale Mo i Bor.
 
Castrol magnatec C2, ewentualnie nieśmiertelny orlen XD :) (C2/C3)
 
Ponieważ olej nie służy do smarowania ekologii tylko silnika. I nie ma jakiś przesłanek aby po wyrzuceniu ekologii trzeba było stosować full saps. W czym ma to pomóc?

@Aras74 masz ochotę zastosować ar9100 to z Orlenem ME XD byłby wg mie optymalny wybór. Jak koniecznie chcesz 5W40 to nikt Ci nie broni choć do miasta takiej lepkości bym nie wybrał. Większość zużycia silnika dokonuje się na zimmo
 
Ponieważ olej służy do smarowania silnika nie ekologii, nie ma przesłanek by stosować ekologiczne oleje. W czym ma to pomóc?

@Aras74 Orlen Platinum Max Expert XD 5W30 jest ok, fajny pakiet, ale ja bym optował za Shell Helix Ultra 5W30 A3/B4. Jak chcesz AR9100 to będzie miód malina z tym olejem, tylko czy ma to sens przy takich interwałach i przebiegach? Sam olej wymieniany raz w roku bdb sobie poradzi.
 
Dziękuję za odpowiedzi. Wybór padł na Shell 5w30,choć wcześniej mocno myślałem nad Eurol Super Lite 5w30.
 
Eurol też ok, cenowo wychodzi podobnie, typowy SL A3/B4. Pakiet chyba ten sam klasyczny co w 5W40 Super Lite. Shell ma nowszy pod SP.
 
Tego Shella 5w30 A3/B4 w specyfikacji SP to nigdzie nie ma. Brać jaki jest, czy koniecznie szukać czegoś innego pod SP? Z jakim olejem ten motor najlepiej się dogaduje?
 
Back
Top