• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol Castrol Edge Professional A3 0W40 Focus RS Mk3

  • Thread starter Deleted member 52434
  • Start date
wszystko o produkatach Castrol
D

Deleted member 52434

Gość
Auto użytkowane zgodnie z przeznaczeniem ale nie upalana na torze. Jeszcze przed akcją serwisową wymian uszczelki pod głowicą więc silnik nie był otwierany.
 

Attachments

  • thumbnail.jpg
    thumbnail.jpg
    127,8 KB · Odwiedzin: 439
Wszystko ładnie pięknie , tylko brak informacji o przebiegu na oleju ?
 
2193 km jest napisane lube time
 
Faktycznie zwracam honor .
 
Foka jest fabrycznie dobrze podlana i dodatkowo jak przełączysz w inny tryb niż normalny to strzela z wydechu a więc podlewa paliwem co w połączeniu z krótkimi dystansami powoduje przedostawanie się paliwa do oleju...
 
To RS więc takie rozcieńczenie paliwem nie jest dziwne. Efekty dźwiękowe się znikąd nie wezmą, poza tym silnik pewnie pracuje na bogato bo Foka to nie Mustang - inny kaliber silnika, a moc skądś wziąć trzeba.

Biorąc pod uwagę ilość metali silnik się zużywa, ale raczej nie nadmiernie. Część aluminium pochodzi pewnie z pyłu przedostającego się przez filtr powietrza (patrząc na ilość krzemu), żelaza za dużo nie ma ale jest miedź. No silnik dostaje po tyłku, sam olej też, lepkość w 100 jest już na granicy. Jeżeli wóz jest traktowany jak RS traktowany być powinien to wyniki mnie nie dziwią jakoś specjalnie, wygląda ok. Olej powinien dociągnąć do 4000 kilometrów zapewniając stosowną ochronę, potem bym wymieniał.

Biorąc pod uwagę ilość paliwa i sposób użytkowania w oleju wg mnie olej się sprawdził.
 
Strzaly biora sie z wycofanego zaplonu a nie z podlania paliwem i to auto wcale nie jest podlane bo afr ma w okolicah 12+, tak samo jak 2.0 eb.
 
Strzaly biora sie z wycofanego zaplonu a nie z podlania paliwem i to auto wcale nie jest podlane bo afr ma w okolicah 12+, tak samo jak 2.0 eb.
Nie zgodzę się z tym afr że to mało w stocku bo tak nie jest. Zapomniałem też dodać że auto wtedy miało juz stage 1 na 375/580 i afr przy wot w okolicach 11.
 
Last edited by a moderator:
Biorąc pod uwagę ilość metali silnik się zużywa, ale raczej nie nadmiernie. Część aluminium pochodzi pewnie z pyłu przedostającego się przez filtr powietrza (patrząc na ilość krzemu)

Nie jest to wg mnie tak jednoznaczne, patrząc na raport.
Prawdopodobne wydają mi się dwa źródła :

① Przebieg silnika w tamtym momencie to ok. 3'500 km.
Si może być śladem po wciąż swieżych uszczelnieniach.

② Wildcard no.2
Dodany produkt może zawierać :

1609709536581.png


Bez punktu odniesienia poziomu pierwiastków na starcie eksploatacji, ocena w takich warunkach nie jest łatwa.
 
@murgos - pkt 1 chyba odpada, OP pisał że analiza robiona jeszcze przed otwarciem silnika. Pkt 2 - masz rację, chociaż pozostanę przy opinii że część glinu jest z powietrza. Nie sądzę, żeby 95ppm krzemu było z dodatków czy samego oleju. Ale fakt, to możliwe.

Masz też rację że bez jakiejś analizy wyjściowej, albo serii analiz ciężko gdybać. Fajnie by było gdyby OP mógł zrobić parę takich analiz jedna po drugiej na tym samym oleju, można by wtedy sensownie ocenić co się dzieje.
 
Back
Top