Auto użytkowane zgodnie z przeznaczeniem ale nie upalana na torze. Jeszcze przed akcją serwisową wymian uszczelki pod głowicą więc silnik nie był otwierany.
Foka jest fabrycznie dobrze podlana i dodatkowo jak przełączysz w inny tryb niż normalny to strzela z wydechu a więc podlewa paliwem co w połączeniu z krótkimi dystansami powoduje przedostawanie się paliwa do oleju...
To RS więc takie rozcieńczenie paliwem nie jest dziwne. Efekty dźwiękowe się znikąd nie wezmą, poza tym silnik pewnie pracuje na bogato bo Foka to nie Mustang - inny kaliber silnika, a moc skądś wziąć trzeba.
Biorąc pod uwagę ilość metali silnik się zużywa, ale raczej nie nadmiernie. Część aluminium pochodzi pewnie z pyłu przedostającego się przez filtr powietrza (patrząc na ilość krzemu), żelaza za dużo nie ma ale jest miedź. No silnik dostaje po tyłku, sam olej też, lepkość w 100 jest już na granicy. Jeżeli wóz jest traktowany jak RS traktowany być powinien to wyniki mnie nie dziwią jakoś specjalnie, wygląda ok. Olej powinien dociągnąć do 4000 kilometrów zapewniając stosowną ochronę, potem bym wymieniał.
Biorąc pod uwagę ilość paliwa i sposób użytkowania w oleju wg mnie olej się sprawdził.
Nie zgodzę się z tym afr że to mało w stocku bo tak nie jest. Zapomniałem też dodać że auto wtedy miało juz stage 1 na 375/580 i afr przy wot w okolicach 11.
Biorąc pod uwagę ilość metali silnik się zużywa, ale raczej nie nadmiernie. Część aluminium pochodzi pewnie z pyłu przedostającego się przez filtr powietrza (patrząc na ilość krzemu)
@murgos - pkt 1 chyba odpada, OP pisał że analiza robiona jeszcze przed otwarciem silnika. Pkt 2 - masz rację, chociaż pozostanę przy opinii że część glinu jest z powietrza. Nie sądzę, żeby 95ppm krzemu było z dodatków czy samego oleju. Ale fakt, to możliwe.
Masz też rację że bez jakiejś analizy wyjściowej, albo serii analiz ciężko gdybać. Fajnie by było gdyby OP mógł zrobić parę takich analiz jedna po drugiej na tym samym oleju, można by wtedy sensownie ocenić co się dzieje.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.