• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol Magnatec Start-Stop 5W-30 A5

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza oleju została ufundowana ze zrzutki, dziękujemy użytkownikom: @stixman, @Hubert1, @tomikin, @soszo oraz paru anonimowym osobom. Hojnym ofiarodwacom serdecznie dziękujemy.

castrol_magnatec_ss_a5_5w30.jpg


Castrol Magnatec 5W-30 A5

Normy:
ACEA A5/B5, ILSAC GF-5, API SN
Rekomendacje: Ford WSS-M2C913-C / WSS-M2C913-D


  1. Lepkość znajduje się w środkowym zakresie dla klasy SAE 30 (9.3-12.5). Jest typowa dla normy ACEA A5/B5 (lekkobieżny olej o obniżonym HTHS) jakie spełnia.
  2. Indeks lepkości VI – 168, niezła wartość chociaż zdecydowanie nie nastawiona na stabilność w dużym zakresie temperatury. Nie powinno to dziwić biorąc pod uwagę fakt, że olej jest raczej przeznaczony do ruchu miejskiego i wg mnie postawiono na mniejszą ilość dodatków aby zapewnić dłuższe życie obciążonego taką eksploatacją oleju.
  3. Pakiet dodatków zawiera niewielką, jednak nadal działającą dawkę molibdenu. Uzupełniona jest ona przez bor, który również jest dodatkiem przeciwzużyciowym, zwiększa także TBN i poprawia jego utrzymanie. Spora ilość wapnia jako detergentu, chociaż niekoniecznie tylko jako detergentu.
  4. TBN – prawie 10, dobra wartość jak na olej z grupy lekkobieżnych. Poziomy wapnia sugerowały by więcej, ale możliwe że bierze się ono ze związków boru.

Baza: w naszej opinii olej ten bazuje na VHVI. Sugerują to wpisy w MSDS produktu: hydrokrakowana ropa naftowa stanowiąca większość objętości. Nośnikiem dla dodatków są najprawdopodobniej oleje z grupy I lub II: destylaty ropy naftowej odparowane rozpuszczalnikiem.

Podsumowanie: Olej Castrol Magnatec SS 5W-30 A5 ewidentnie ukierunkowany jest na zapewnienie wysokiej ochrony w momencie startu (dodatki antyzużyciowe) oraz długotrwałe i skuteczne neutralizowanie zanieczyszczeń powstałych w czasie jazdy miejskiej. TBN wyda się niski, ale związki boru mogą poprawiać utrzymanie jego poziomu - to można by ocenić po analizie oleju zużytego.

Wg nas olej niezły, ciekawy w porównaniu do konkurencji w tym zakresie lepkości i normie ACEA.
 

Attachments

  • IMG_20200828_083406.jpg
    IMG_20200828_083406.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 845
  • IMG_20200828_083414.jpg
    IMG_20200828_083414.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 779
Last edited:
Że tak głupio się wyrażę co miało być to jest ? Chodzi głównie o zgodność z kartą charakterystyki ?
 
Last edited:
Ta górna linia to oczywiście Magnatec 5w30 C2 S/S...
W porównaniu do wcześniejszej wersji 5w30 A5 widać że
1) bazę ujednolicono z wersją C2. Wcześniej A5 był "chudszy"
2) TBN spadł o dobre 1,5. Jest o 15% mniej wapnia, 20% mniej cynku. Za to trochę więcej boru.

Pozdrawiam,
 
Last edited:
Mało fosfor/cynk jak na fullsaps :rolleyes: Chyba castrol wie co robi tzn wie , że we fordzie czy moim hyundai są płaskie popychacze. Chciałem próbować oleju D1G2 to prawie mam. Chyba jest podobny do Magnatec DX. Po za ilością wapna.
 
Last edited:
@rob_roy - faktycznie, masz rację. Coś się Polarisowi pomerdało, poprawiłem opis. Dzięki, niezły szpion z ciebie 👍
 
Z obnizaniem ZDTP to juz taki trend, malo kto o tym pisze, ale dziala rowniez jako inhibitor korozji oraz AO. Mo i B uzupelniaja szklista warste. Jako ciekawostka w MSDS jest widoczny rowniez fenolowy AO.
 
Last edited by a moderator:
Nie, AO to Antioxidant. Reszta raczej zrozumiala.
 
No dobra, może sobie coś wygooglam żebym nie odstawał od reszty ;) Ale dzięki za zabranie głosu, rozumiem, że nie mam się czego obawiać. W piątek magnatec trafi do hyundai :)
 
Nie, kazda kompozycja musi byc zrownowazona. Moge dodac, ze dodatki typu AW itp. konturuja o powierzchnie z detergentami, srodkami dyspergujacymi.
 
Bierzcie też proszę pod uwagę ze te opisy to takie gdybanie. Znamy mniej więcej możliwości kombinacji, do czego jakie zwiazki i pierwiastki sa wykorzystywane i na tej podstawie wnioskujemy co może w danym oleju siedzieć.
 
Wygląda na ciekawy zamiennik Forda Formuła F do silników MPI. Szkoda że o średnio 50zł droższy na 5 litrach.
 
Ja tam się nie znam ale patrząc tępym wzrokiem w te cyferki to bliżej mu do oem honda hfs-e. Może odziedziczył pakiet po castrol edge honda 5W30
 
Nieźle, widzę że hurtownie aktualizują ceny do poziomu 180zł/5l za tego Castrola... 😲
 
Ale ja właśnie kupiłem jeszcze po starej cenie poniżej 170zł/5l. Zaleje, to się pochwalę, czy są jakieś plusy "dodatnie". :)
 
Stara cena to było ok 150zł/5L. tzn taka z przed roku. Na dzień dobry plus ujemny to cena.
 
135 to kosztowały 4l. Mam na myśli duże hurtownie, nie sprzedawców na allegro, choć właśnie tam kupiłem od dużej hurtowni. Jak rok temu zdecydowałem się na Formułę F, to kupowałem ją za 120zł, teraz Motorcraft A5 (następca Formuły) kosztuje ok. 140zł, a Castrol kosztował rok temu 155-160, a teraz widzę już po 180 w kilku miejscach.
 
Ja widzę w "moim" miejscu zakupu cenę 133.80zł za 4L. Był poniżej 120zł przed rokiem. Total też zdrożał tak ok 12% czyli podobnie jak castrol.
 
Back
Top