jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza oleju została ufundowana ze zrzutki, dziękujemy użytkownikom: @stixman, @Hubert1, @tomikin, @soszo oraz paru anonimowym osobom. Hojnym ofiarodwacom serdecznie dziękujemy.
Castrol Magnatec 5W-30 A5
Normy: ACEA A5/B5, ILSAC GF-5, API SN
Rekomendacje: Ford WSS-M2C913-C / WSS-M2C913-D
Baza: w naszej opinii olej ten bazuje na VHVI. Sugerują to wpisy w MSDS produktu: hydrokrakowana ropa naftowa stanowiąca większość objętości. Nośnikiem dla dodatków są najprawdopodobniej oleje z grupy I lub II: destylaty ropy naftowej odparowane rozpuszczalnikiem.
Podsumowanie: Olej Castrol Magnatec SS 5W-30 A5 ewidentnie ukierunkowany jest na zapewnienie wysokiej ochrony w momencie startu (dodatki antyzużyciowe) oraz długotrwałe i skuteczne neutralizowanie zanieczyszczeń powstałych w czasie jazdy miejskiej. TBN wyda się niski, ale związki boru mogą poprawiać utrzymanie jego poziomu - to można by ocenić po analizie oleju zużytego.
Wg nas olej niezły, ciekawy w porównaniu do konkurencji w tym zakresie lepkości i normie ACEA.
Castrol Magnatec 5W-30 A5
Normy: ACEA A5/B5, ILSAC GF-5, API SN
Rekomendacje: Ford WSS-M2C913-C / WSS-M2C913-D
- Lepkość znajduje się w środkowym zakresie dla klasy SAE 30 (9.3-12.5). Jest typowa dla normy ACEA A5/B5 (lekkobieżny olej o obniżonym HTHS) jakie spełnia.
- Indeks lepkości VI – 168, niezła wartość chociaż zdecydowanie nie nastawiona na stabilność w dużym zakresie temperatury. Nie powinno to dziwić biorąc pod uwagę fakt, że olej jest raczej przeznaczony do ruchu miejskiego i wg mnie postawiono na mniejszą ilość dodatków aby zapewnić dłuższe życie obciążonego taką eksploatacją oleju.
- Pakiet dodatków zawiera niewielką, jednak nadal działającą dawkę molibdenu. Uzupełniona jest ona przez bor, który również jest dodatkiem przeciwzużyciowym, zwiększa także TBN i poprawia jego utrzymanie. Spora ilość wapnia jako detergentu, chociaż niekoniecznie tylko jako detergentu.
- TBN – prawie 10, dobra wartość jak na olej z grupy lekkobieżnych. Poziomy wapnia sugerowały by więcej, ale możliwe że bierze się ono ze związków boru.
Baza: w naszej opinii olej ten bazuje na VHVI. Sugerują to wpisy w MSDS produktu: hydrokrakowana ropa naftowa stanowiąca większość objętości. Nośnikiem dla dodatków są najprawdopodobniej oleje z grupy I lub II: destylaty ropy naftowej odparowane rozpuszczalnikiem.
Podsumowanie: Olej Castrol Magnatec SS 5W-30 A5 ewidentnie ukierunkowany jest na zapewnienie wysokiej ochrony w momencie startu (dodatki antyzużyciowe) oraz długotrwałe i skuteczne neutralizowanie zanieczyszczeń powstałych w czasie jazdy miejskiej. TBN wyda się niski, ale związki boru mogą poprawiać utrzymanie jego poziomu - to można by ocenić po analizie oleju zużytego.
Wg nas olej niezły, ciekawy w porównaniu do konkurencji w tym zakresie lepkości i normie ACEA.
Attachments
Last edited: