• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol RN17 5w30; silnik 2,0dci bierze olej...

darekpawel

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 2.0 HDI
Mam problem - jak powyżej... Nowy samochód (gwarancja). Przejechane 20 tys. km...
W przyszłym tygodniu przegląd... A silnik bierze olej.
Tzn. dolane było ok. 4,5 litra w ciągu ostatnich 15 tys. km...

Miałem poprzednio 2 samochody z silnikami dci i takich problemów nie było.

No i pytanie - czy ten olej coś z nim nie tak jest?
Bo silnik chodzi normalnie, działa bez problemu...

Zgłoszę ten problem na przeglądzie - nie jestem pewien jak do tego podejdą...
Może ktoś ma podobny problem i może coś doradzić?
 
może wart zgłosić temat przed przeglądem - jako zgłoszenie potencjalnej nieprawidłowości. Jeśli zgłosisz to przy okazji przeglądu, a problem okaże się poważniejszy to mogą odbić piłkę jakoby klient zlekceważył temat i przez swoją opieszałość doprowadził do poważniejszych konsekwencji które nie są objęte gwarancją, ble, ble, ble...
Wg mnie lepiej takich sytuacji unikać i mieć temat na piśmie.
 
to będzie Twoja pierwsza wymiana oleju w tym samochodzie?

co prawda nie znam tego silnika, ale wydaje mi się że albo jakaś wada fabryczna Ci się trafiła, albo jeździsz po mieście krótkie dystanse i olej się bardzo szybko degraduje i poddaje, czego następstwem jest jego zwiększony pobór. Zaobserwuj jak będzie przez np. pierwsze 5 tys. km od wymiany, jaki będzie pobór, kontroluj systematycznie co np. 500 km i zapisuj skrupulatnie jaki jest stan na miarce i ile ew. dolewasz, to wtedy będzie można coś myśleć.
 
Problem znany: linka.
Niektóre 2.0 dci produkowane do czerwca 2021 mogły łykać olej w momencie wyłączania silnika. Podobno jest łatka programowa na to (podobno w Francji, bo w PL to bywa rożnie, kwadratowo lub podłużnie)

Edit: o to: "La solution en après-vente sur le Trafic 3 passe par une reprogrammation du calculateur d’injection, dont la nouvelle calibration modifie la gestion du volet d’admission d’air." Google translate sobie z tym radzi jakby w serwisie nie rozumieli :cool:

Edit2: problem jest z silnikiem a nie z olejem, każdy inny olej też pewnie będzie łykać, może jedynie w różnych ilościach.
 
Last edited:
Dzięki za linka...!!! To będzie to. Mój niestety chyba się łapie na tą wadę...
Jestem ciekawy co mi na to w serwisie powiedzą... Wydrukuję i im pokażę...
Nie za bardzo rozumiem jak poprzez wymianę softu miałby ten problem zniknąć - przynajmniej tak z artykułu wynika...

P.S. Tak to jest pierwsza wymiana oleju...
 
Last edited:
może zmienią wytyczne dla pompa oleju o zmiennym wydatku ? Wiem że niektóre biorące olej 1.2TCE też przestawały brać olej po wgraniu nowego softu.
 
Ale jak? Przecież pompa oleju łańcuchem od silnika jest napędzana... Jak softem mogą zmienić wydatek???
 
@darekpawel powinni szukać po ACTIS 64633. Co prawda tenże numer dotyczy Traffica, ale powinień być też oddzielny do Espace'a, Koloesa i Talismana. Wiem, że niektóre serwisy robią oczy na: ACTIS. Ale też niektóre robią oczy na olej 0W20, tak więc trzeba naciskać i od Annasza do Kajfasza aż się uda. W przypadku problemów z ASO zawsze można pocisnąć przez infolinię Reno.
 
O.K. Spróbuję... Tak czy inaczej zamierzam im zgłosić oficjalną reklamację, a nie jako uwagę przed przeglądem. Podobno to wtedy ma większą rangę...
 
Last edited:
Właśnie odebrałem samochód po 1-my przeglądzie 20tys. km. Uwagi przed przeglądem zgłosiłem, dałem im nawet kopię artykułu, który kolega powyżej zapodał…
Oczywiście nie słyszeli, że są jakieś problemy z tymi silnikami w kwestii zużycia oleju…
Stwierdzili, że wszystko jest ok. A norma zużycia oleju dla tych silników to do 0,5 litra na 1000km.
Zalali świeży olej… Za 1000 km mam przyjechać na kontrolę - wtedy zobaczą czy się zużywa…
A tak w ogóle to podobno przez pierwsze 10tys. km silnik bierze więcej oleju…

No i tyle w temacie…
 
A norma zużycia oleju dla tych silników to do 0,5 litra na 1000km.
Ojoj, czyli faktycznie serwisy potrafią się powołać na ten dupochron z książki...
 
Oczywiście - podstawą poważnej interwencji (remont/wymiana) silnika 1.2TCE była udowodniona konsumpcja oleju na poziomie większym niż 1L/1000km.
Co do poboru oleju w czasie okresu docierania - dla diesla może to być nawet 30-40tyś km, to faktycznie może tak być. Ja spotkałem się w tym w kultowym silniku 1.9D 64KM VW - na początku pobierało olej pomimo delikatnego traktowania, ale po ok. 30tyś przestał i nie brał nawet wtedy kiedy był katowany w sposób niewyobrażalny (pracownicy potrafią sprawdzić ile wytrzyma firmowy samochód) Na obecną chwilę ma ok 300tyś ( i 25lat na karku ;) )i nie bierze pomiędzy wymianami - które robione są co 15tyś zamiast zalecanych fabrycznie 7.5tyś km
 
@darekpawel co to za ASO z dupy szatana? Ja bym pisał do Reno od razu z prośbą o interwencję. Gówno prawda z tym zużyciem oleju, może, ale nie takie ilości. Kogo oni tam zatrudniają? Mam 2.0 dci i nie zużywa oleju (9800km przebiegu obecnie). Fakt, został wyprodukowany po dacie podanej w ACTIS.
 
A jaki olej masz zalany? Też ten Catrol RN17 5-W30 ?

A najśmieszniejsze jest to, że jak stwierdzę ubytek oleju - to mam do ASO podjeżdżać i będą mi uzupełniać na ich koszt... Tacy wspaniałomyślni są... Dobrze, że mi nie zaproponowali, że co tydzień jakiś mechanik będzie do mnie przychodził z bańką oleju i ten olej dolewał.
Niestety, aby jakaś reklamacja nabrała mocy prawnej - to ASO musi stwierdzić, że faktycznie tego oleju ubywa. A nie, że użytkownik przyjdzie i im to powie...
Zastanawiam się czy nie zrobić numeru i tak przed tymi 10-oma tys. odessać z miski ze dwa litry oleju i do nich podjechać... Wtedy to chyba byłby wiarygodny dowód...
 
Last edited:
@darekpawel miałem Castrola przez pierwsze 2600km. Potem miałem Shella AR-L RN17 przez 5200km, teraz mam Yacco Lube RN17FE przez 2000km. W żadnym z powyższych nie ubywało oleju. Sprawdzam leguralnie co ok 1000km. Zawsze jest w 3/4 miedzy max a min.

Oni tak muszą, bo im się nie chce. Generalnie serwis Reno to jest jedno wielkie "nie chce mi się, albo zresetuję Ci komputer, bo nie mam pojecia co się dzieje" (tm). Mówię to z autopsji, choć dotyczy to Daćki żony, bo Espace, odpukać, nic się nie dzieje.

Odessanie to ciekawy pomysł, ale jeżeli już, to ja bym to zrobił po 1000km aby wiedzieć ile faktycznie zniknęło. W/g instrukcji: "(pojemność zbiornika między oznaczeniami „MINI” i „MAXI” na bagnecie 2 oznacza ilość od 1,5 do 2 litrów, zależnie od typu silnika);" zatem najlepiej jakby zniknęło tyle, żeby było motywatorem dla ASO a jednocześnie bezpieczne dla silnika (do 2.0 dCi wchodzi m/w 7.6l oleju).

Które to ASO? Pytam, by omijać szerokim łukiem, a na przegląd po roku szukam ASO które leje GTXa 0W20. Taka turystyka serwisowa :cool:

Edit: zakładam, że miałem Castrola przez pierwsze 2600. Nie sprawdzałem co tam leją na factory fill. Założyłem jedynie. Chyba, że tak jak ASO mają jeszcze zapasy Elfa z 2019-ego roku.
 
@darekpawel tylko usuń post z forum zanim to zrobisz ;) W Internecie nic nie ginie, a możliwe że faktycznie jest to jedyny sposób.
 
Bądźmy dobrej myśli... Może problem po pierwszej wymianie się ustabilizował...
 
@darekpawel chyba wiem które. I tak bym tam nie pojechał, bo mi powiedzieli, że nie naleją mi GTXa 0W20 bo w EasyService jest tylko 5W30. W umowie nic na ten temat, Reno PL też się zdziwiło. "Mam absmak"
 
No, ale EasyService nie ma nic wspólnego z warunkami gwarancji... W warunkach gwarancji masz napisane, że musisz przestrzegać zaleceń producenta... A zalecenia są takie, że ma być 5W30... Chyba, że masz już po gwarancji.
Poza tym w EasyService masz punkt, że naprawa/wymiana części (np. silnika) na koszt producenta nie obejmuje zdarzeń w przypadku nieprzestrzegania zaleceń wynikających z instrukcji obsługi, itd. A zapewne w instrukcji masz podany rodzaj oleju. Ja mam...

Może znajdziesz jakieś ASO, że ci wleją na twoje żądanie jakiś inny olej, ale będzie to już w papierach. I jak coś sie stanie z silnikiem, to będą mieli haka, żeby nie uznać szkody...
 
Last edited:
Back
Top