• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol RN17 5w30; silnik 2,0dci bierze olej...

Ja mam w zaleceniach RN17FE 0W20 jako alternatywę.
edit: skan z ASO
 

Attachments

  • ZALECENIA OLEJ.pdf
    432 KB · Odwiedzin: 112
Last edited:
Ja będę zgłaszał że samochód będzie używany w dużej mierze za kołem podbiegunowym i musi mieć 0w20. Wprawdzie warunki gwarancji przewidują w takich warunkach 0w40, ale takiego oleju spełniającego RN17 albo RN17fe nie ma, więc musi być 0w20. A na 90% nie chcą lać 0w20 bo:
1. jakiś mądry pan który zatwierdza komponenty do ES w PL powie: "bo nie" i koniec argumentacji ( w Niemczech i we Francji można wybierać)
2. nie mają na stanie żadnego RN17fe ponieważ jest za mało popularny - przecież wszystkim wkłada się do głowy w każdym serwisie że 5e30, a najlepiej 5w40 dla naszego klimatu. No więc takie gęstości mają.
Sprawdzałem u Nawrota- cenowo 0w20 rn17fe wychodzi tyle samo co 5w30 rn17 - oczywiście dla klienta. Różnice sięgają 1-2zł na litrze w cenie 60-65zł - w zależności elf-castrol
 
No, ale dlaczego upierasz się przy tym 0W-20? Faktycznie przy takich niskich temp. będziesz jeździł?
 
No, ale dlaczego upierasz się przy tym 0W-20? Faktycznie przy takich niskich temp. będziesz jeździł?
Bo jeśli producent dostosował silnik do takiego lepkości to ten olej jest dla niego lepszy - zwłaszcza w warunkach w których eksploatuje samochód :) a jeśli za to nie muszę wiele dopłacać , to dlaczego nie? Sam zalewam 0w20 więc chcę żeby ASO w ramach umowy też takie zalewało skoro jest to pierwszy wybór dla mojego silnika.
 

Attachments

  • Screenshot_2022-09-29-15-15-16-059_com.dacia.mydacia.one.fr.jpg
    Screenshot_2022-09-29-15-15-16-059_com.dacia.mydacia.one.fr.jpg
    307 KB · Odwiedzin: 90
Last edited:
Czy to będzie 0w20 czy 5w30 przecież tobie jako użytkownikowi różnicy nie zrobi.
 
No mi nie, ale silnikowi zrobi :D
A poza tym że mniej się będzie zużywał, to w związku z minimalną różnicą w spalaniu - na poziomie 0,3L/100km na dystansie 15tyś km, które pokonam w 6-8miesięcy, 0w20 zarobi na olej do kolejnej wymiany :)
A mogę obecnie stwierdzić, że na oleju 0w20 minimum o tyle spadło spalanie.
 
W warunkach gwarancji masz napisane, że musisz przestrzegać zaleceń producenta... A zalecenia są takie, że ma być 5W30...

Ja nie mam takich zaleceń w warunkach gwarancji. Przy zakupie dostałem wydruk bez polskich liter, że RN17/RN17FE ale ASO zaleca RN17. Gwarancja jak i EasyService są mega ogólnikowe, więc tam nie ma nic. Mam natomiast email od Renault Polska gdzie na moją prośbę napisali, że i 5W30 i 0W20 mogą być stosowane do mojego silnika (po VIN). Zatem po lekturze wątka na temat stosowania olejów niskolepokościowych, stosuje obecnie takie oleje do auta rodzinnego jak i auta żony. Moje ASO nie robi zagadnienia i naleją mi 0W20, ale mają Elfa RN Tech który nie jest produkowany odkąd Renault zrobił sobie deal z Castrolem.
 
z minimalną różnicą w spalaniu - na poziomie 0,3L/100km
Heh, różnica w spalaniu będzie na poziomie błędu pomiarowego nie do uchwycenia, na pewno nie 0,3l.
 
Ale ja jeżdżę na tym oleju - po 15tyś na 5w30 od 6 tyś silnik smaruje RN17fe - średnia spalania od momentu zmiany oleju zaczęła spadać z 7.01 LPG - obecnie jest 6.87 LPG. Czyli przez ostatnie 6 tyś km, spalanie na tyle spadło że potrafiło obniżyć całkowity wynik z łącznie 20tyś.
To nie jest błąd pomiarowy, tylko realia. Poczytaj sobie w jakich zakresach obrotów i jakich obciążeń silnika, jak redukuje sięspalanie stosując olej o niskiej lepkości a zrozumiesz, że podawana średnia 3% od wzorca może się mieć nijak do tego co uzyskasz, ponieważ możesz wykorzystywać tylko niektóre z zakresów wchodzących w skład procedury testowej. Albo spalanie może spaść więcej, albo mniej.
 
Back
Top