• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ceramizery, rewitalizanty

pawelus

Użytkownik
Cześć,
Chciałem poruszyć temat tzw ceramizerów m.in od polskiej firmy http://www.ceramizer.pl/ i rewitalizantów od marki XADO Stage 1. Niestety AR9300 od firmy Archoil już nie jest w sprzedaży.
Duża ilość osób całkowicie myli te produkty z Motodoktorami gdzie działanie jest zupełnie inne.
Czy ktoś z Was testował?

Czy dobrze rozumiem działanie że mając samochód gdzie silnik jest np po przebiegu w okolicach 200tys km, gdzie napewno sa już mikro rysy na cylindrach czy innych częściach te środki wypełniają je i dzięki temu silnik się odbudowuje? Wraca m.in. ciśnienie sprężania a produkty dodatkowo na każdym smarowanym metalu dodają powłokę dzięki czemu silnik pracując bez oleju nie zaciera się do czasu wytarcia powłoki.

Na forum Alfy również znalazłem informację od [mention]wlyszkow[/mention] że AR9200v2 również ma bardzo dobre właściwości wypełniania rys ale tylko wtedy kiedy jest w oleju. Ciekawe czy przy tym dodatku również wzrasta cisnienie sprezania jak w powyższych ceramizerach.


http://xado.info/download/XADO-catalogue_2015_PL_web.pdf
 
To zależy co rozumiesz przez testowanie. Ja miałem Xado we wspomaganiu i skrzyni biegów. Różnicy subiektywnej nie było, no a układów nie rozbierałem więc nie wiadomo czy coś się tam zadziała czy nie. Przejezdzilem z tym z 15000? Gorzej nie było więc nawet jak nie pomaga, to nie szkodzi.
 
Ja mam od około 1,5 roku dodany do skrzyni biegów Xado maximium transmission 30 ml skrzynia wcześniej lekko haczyła na jednym biegu i dziwnie chodziła.
Problemy zniknęły i tak już 1.5 roku w moim przypadku jest ogromna poprawa ,ale co ten dodatek naprawdę zrobił w skrzyni i dlaczego jest lepiej nie mam pojęcia.
Kiedyś Xado dodałem też z ciekawości do sprawnego silnika i żadnej zmiany bo silnik był sprawny ;)
 
Wymieniłem olej w skrzyni bo tak doradzali na forach ,ale nic to nie pomogło więc zdecydowałem się na Xado i po dwóch tygodniach dodałem dodatek i jest więcej niż ok i efekt utrzymuje się już 1.5 roku
 
Ja do każdego nowozakupionego auta przy pierwszej wymianie oleju w skrzyni dodawałem Ceramizer. W obecnym tego nie zrobiłem, ponieważ mam dyferencjał typu Torsen, ale w poprzednich były "zwykłe".
W pierwszym aucie ze skrzynią M32 dodałem Ceramizer dopiero przy 2 lub 3 wymianie, ponieważ wcześniej tego typu środki nie leżały w kręgu moich zainteresowań. I spodobało mi się, ponieważ skrzynia, znana ze swojej nienajlepszej renomy, zaczęła pracować bardziej gładko i precyzyjnie.
Do silników też dodawałem Ceramizer, ale nie wykonywałem pomiarów ciśnienia sprężania, ani na ucho też nic się nie zmieniało.
 
Nie chciałem zakładać nowego tematu, a sprawa dotyczy podobnego produktu - Ceramizator (tak nazywa się ten produkt).

Ojciec to ostatnio zalewa do swojego Volvo S60 2.4d. Szukałem w internecie opinii na temat tego produktu i nic - bo nie liczę opinii w stylu "ja zalałem, ale nie widzę poprawy" albo "nie zalałem, ale jest spoko"...
Wklejam zdjęcia, dajcie znać czy coś o tym wiecie czy to jakiś kit. Cena takiego kartonika ze strzykawką to 24 zł.
 

Attachments

  • IMG_20190408_151450.jpg
    IMG_20190408_151450.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 1310
  • IMG_20190408_151504.jpg
    IMG_20190408_151504.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 1342
Wszelkiego rodzaju znane mi popularne ceramizery/ceramika działa, zwiększaja ciśnienie na cylindrach jeżeli jest ubytek gładzi cylindra z płaszczem tłoka nadbudowywuje warstwę ceramiki. Jeżeli silnik jest zdrowy i nie bierze oleju daleki jestem od stosowania ceramiki, w skrzyni biegów jak wymiana oleju nie pomoże na synchronizatory to ceramika raczej nic nie da, chyba że do nowej zapobiegawczo... jedyny minus ceramiki to że silnik się dłużej nagrzewa.
 
Last edited:
Ceratec vs Xado stage 1? Stoję przed zakupem. Chcę dać szansę tym 'cudom' bo generalnie jestem mocno sceptycznie nastawiony.
 
Zastosowałem xado maximum transmision (w kazdym razie to strzykawce) do m32 w oplu. Nastąpiła zauważalna poprawa we wkladaniu drugiego biegu.
 
Pytanie co tam siedzi w składzie i czy to nie jest marketingowy bełkot.. głównie chciałem zerknąć, czy delikatnie można u mnie zmniejszyć pobór oleju.
 
Odnoście ceramizerów ciekawy tekst jest na stronie Bishop Original:



Środek jest deklarowany jako smar mikroceramiczny i jest polecany jako dodatek do olejów silnikowych, przekładniowych i innych, które mają chronić trące pary materiałów przed zużyciem.
Na podstawie własnych doświadczeń nie polecam stosować dany produkt do silników spalinowych z tego powodu, że podczas dużych temperatur, powstałych w obszarze spalania powstaje na bazie degradacji termicznej dwutlenek krzemu z wysokimi właściwościami trącymi na trące się powierzchnie metalu. Środek zrobiony w stabilizowanej formie żelu tylko w temperaturach niższych od 100oC. Przy wyższych temperaturach dochodzi do degradacji żelowej fazy i na koniec dochodzi do powstawania piasku z własnościami silnie trącymi.


Oczywiście najlepiej było by sprawdzić rzeczoną publikację.
 
O ile w ceramizery wszelkiego rodzaju nie wierzę, o tyle modyfikatory tarcia już tak. Z jednej strony gość stawia pod ścianę wszelkie ceramizery i podważa ich działanie - odważnie, z drugiej nie podaje konkretnych nazw i producentów więc też mogą go cmoknac 🤔 z kolei ja jestem idealnym przykładem, że chociażby Ceratec wykazuje pozytywne działanie, nie jest to placebo, gdyż podałem mierzalne dane - temperatury oleju oraz spadek zużycia oleju (w jednostce, która bądź co bądź ten olej konsumuje) o ponad połowę.

I jeszcze jedno, np w przypadku takiego Archoil 9200 jest jasno napisane, że ws2 obecny w tym dodatku WYGŁADZA strukturę cylindra, oraz Pomaga regenerować zużyte powierzchnie i chroni przed zużyciem. Więc ktoś tu leci w kule, co Ty na to @wlyszkow ?

+ dorwałem Cię na innym forum 🙈 co Ty na wypowiedź tego gościa? Z filmiku wynika jasno, że to wciskanie kitu 🤔 9200 nie stosowałem więc nie wiem, natomiast 9100 już tak i pozytywne efekty jak znacznie cichsza praca popychaczy, szybsze zimne rozruchy oraz niższa temp oleju była odczuwalna.
 

Attachments

  • IMG_20200913_150452.jpg
    IMG_20200913_150452.jpg
    48,2 KB · Odwiedzin: 547
Last edited by a moderator:
9200v2 to nie ceramika i nie zawiera SiO2 jak w przypadku ceramiki. Obecnie ceramika to już szerszy katalog i nie musi zawierać SiO2. Różne cząstki mają też różną rozszerzalność cieplną vs metale silnika i to też ma znaczenie dla trwałości dodatku i jego działania.
Nawet 9100 jest w silniku po kilku wymianach oleju i to nawet z płukanką. Zależy czy dane cząstki tworzą wiązania i jak trwałe. 9100 i 9200 tworzą ale zarówno grubość filmu/wypełnienia w przypadku 9200v2 jest większa niż w przypadku 9100. Przykładowo, w nowych Mazdach, zaraz po dotarciu 9100 sprawdza się idealnie.
 
Dobra fajnie, trochę wymijająco. Jak odniesiesz się do jego zarzutów? Sio2 to chyba nie ta ceramika typowa jak na powłokę na auto? 🙈 Wiem, że proces ceramizacji np w ceratecu rzekomo przeprowadza hbn?
Post automatically merged:

Generalnie zauważyłem, że wiele powłok nazywa się 'ceramiką' a w rzeczywistości nią nie są. Czy tutaj nie jest aby podobnie?
 
O ile w ceramizery wszelkiego rodzaju nie wierzę, o tyle modyfikatory tarcia już tak. Z jednej strony gość stawia pod ścianę wszelkie ceramizery i podważa ich działanie - odważnie, z drugiej nie podaje konkretnych nazw i producentów więc też mogą go cmoknac 🤔 z kolei ja jestem idealnym przykładem, że chociażby Ceratec wykazuje pozytywne działanie, nie jest to placebo, gdyż podałem mierzalne dane - temperatury oleju oraz spadek zużycia oleju (w jednostce, która bądź co bądź ten olej konsumuje) o ponad połowę.

I jeszcze jedno, np w przypadku takiego Archoil 9200 jest jasno napisane, że ws2 obecny w tym dodatku WYGŁADZA strukturę cylindra, oraz Pomaga regenerować zużyte powierzchnie i chroni przed zużyciem. Więc ktoś tu leci w kule, co Ty na to @wlyszkow ?

+ dorwałem Cię na innym forum 🙈 co Ty na wypowiedź tego gościa? Z filmiku wynika jasno, że to wciskanie kitu 🤔 9200 nie stosowałem więc nie wiem, natomiast 9100 już tak i pozytywne efekty jak znacznie cichsza praca popychaczy, szybsze zimne rozruchy oraz niższa temp oleju była odczuwalna.


To wygładzanie to chyba przesada. Albo ja czegoś nie rozumiem albo kogoś wyorbraźnia poniosła. Natomiast IF-WS2 jakoś tam niby wnika w strukture metalu i go utwardza czy jakos tak (co nie musi znaczyć że wypełnia mikrozarysowania). Odnośnie WS2 jest sporo badań dotępnych w internecie i ze wszystkich jasno wynika że znacznie zmniejsza zużycie i tarcie. I to nie ulega wątpliwości.
 
Są firmy, które nadal stosują SiO2 w połączeniu z metalem i halogenkami i widziałem kiedyś takie zmywanie SiO2 przez 2300 w analizie...

hBN to nie SiO2
 
@wlyszkow ja wiem, że hbn to nie sio2, natomiast nawet nazwa produktu 'Ceratec' sugeruje wiadomy związek i proces jakich zachodzi po jego zastosowaniu, stąd moje zapytanie.
 
To już pytanie do konkurencji. Archoil hBN sobie dawno odpuścił nawet w wersji nano.
 
Back
Top