• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ceramizery, rewitalizanty

Kupiłem do jazdy na codzień Carisma 1.8 GDI. Jak to standardowo w tym modelu było słychać w stukające popychacze. Wymieniłem olej pojeździłem trochę ale niewiele pomogło izakupiłem takie cudo jak ceramizer. Możecie mi wierzyć bądź nie ale po 15 minutach na biegu jałowym po dodaniu zgodnie z instrukcją samochód przestał cykać. Dzisiaj jeździłem drugi dzień zrobiłem 50 km i auto chodzi jak pszczółeczka. Aż sam nie wierzę. Byłem sceptyczny bo dałem 75 zł za dodatek a za olej 68 zł. Dałem się namówić bo kumpel zrobił podobnie w Mondeo i też u niego był dobry efekt. Także jak najbardziej polecam z pełnym przekonaniem.
 

Attachments

  • IMG_20210413_114436_268.jpg
    IMG_20210413_114436_268.jpg
    4,5 MB · Odwiedzin: 301
Ja również użyłem tego specyfiku w zeszłym roku, jakieś 20 tys km temu.
Pacjent to renault laguna 1.6 16v silnik k4m 107kM. W tym silniku jadąc około 110 zaczyna się takie buczenie warczenie, coś jakby rezonans. Ogólnie głośny silnik. Miałem nadzieję że tym go trochę wyciszę ale niestety wyciszył się tylko na wolnych obrotach. Natomiast zauważyłem inną rzecz. Już po obróbce czyli jeżdżeniu tak jak zaleca producent, silnik jakby przestał hamować silnikiem. Wcześniej hamowanie było zauważalne a teraz po zdjęciu nogi z gazu to tak jakbym wrzucił na luz. Bardzo odczuwalny efekt. Spalanie pewnie też cos tam spadło ale nie mam komputera w tym samochodzie dlatego nie pochwalę się.
Mam jeszcze Renault Espace 2.0t który bierze olej w ilości około 1litr na 4tys. km tam będę się starał wlać cerateka od LM i spostrzeżeniach powiadomię. Na razie płukam silnik płukankami i wcześniejszymi zmianami oleju. Podzielę sie tym w innym wątku.
 
Czy dodałeś już ceratec/ ceramizer do Reanulta ? Ciekawy jestem Twoich spostrzeżeń bo to silnik z turbo.
 
Tak z ciekawości zakupiłem lm ceratec na test lepiej go dolać do zwykłego hc? Czy pao+ester+gtl? Czy bez różnicy?
Czy później po plukance usunę to z silnika bez problemu?
 
Bez różnicy.
Dobra płukanka usunie to, co nie związało się z podłożem.
Oczywiście spust oleju na gorąco.
 
Co do oleju to bez znaczenia, po kilku tysiącach kilometrów w silniku osadza się warstwa ceramiki która według producenta jest odporna na płukanki, tak się dowiedziałem dzwoniąc dwa lata temu do LM.
 
A co w przypadku gdy po ceratec będziemy chcieli przejść np na archoil 9100 lub 9200v2? Jak to na siebie zareaguje?
 
Nie zareaguje.

Zrobisz płukanie, zmianę oleju i używasz w pełni bezpiecznie nowego dodatku.

Przerobiłem na Almerze GTI ceramizer w oleju solo, potem panther p52 grafen w oleju solo, potem XADO Maximum Stage 1 solo i potem w mieszańcu z Verylube Turbo i Stop Leak Engine, potem panther p52 zwykły + grafen i po czasie dodany koreański "grafenowy" gLay i potem AR9400, teraz poleci mieszaniec płukanki Oilsyn Cleaner LL + AR9400, potem mieszaniec AR9400 z miksem 9100+9200v2 albo to nowe nano C5, którego jeszcze nie ma, ale ponoć będzie - najważniejsze to między zmianami płukanka (najlepiej estrowa, ale "zwykła" może też być) i sensowny interwał zmiany smarowidła (8-10 kkm).

W Maździe RX-8 z wysokoobrotowym wanklem przerabiam aktualnie mieszańca Oilsyn Cleaner LL + AR9400 + miks AR9100-9200v2 i wszystko działa bez zarzutu, silnik się kręci (i to nieco chętniej, niż przed aplikacją tej - będącej wynikiem moich aberracji umysłowych i niepohamowanej ciekawości, czy i jak to zadziała - mieszaniny, a może to ja nogą ostrzej operuję na pedale gazu???) i - jak na razie - nic się nie psuje, nie dymi, nie stuka, nie rzęzi, nie strzela i ogólnie nie daje żadnych niepokojących objawów... po prostu działa i już...

W tych w/w przypadkach nic się nigdy nie pogryzło ze sobą - ergo najważniejsze jest oleum smarujące silnik, im lepsze... tym lepiej dla silnika, a dodatki mają jedynie i aż mu w tym w różnych aspektach pomóc, a przynajmniej nie przeszkadzać.
 
Last edited:
A co sądzicie o tym ceramizerze one shot? 40 zł kosztuje, niby ludzie chwalą i twierdzą, że coś tam pomaga.
 
Czy dodałeś już ceratec/ ceramizer do Reanulta ? Ciekawy jestem Twoich spostrzeżeń bo to silnik z turbo.
Kolega ma większe ała w silniku, z tego co pisał w innym temacie...
Zresztą, LM deklaruje, że Turbo, DPF czy katalizator to nie problem przy zastosowaniu Cera Tec.
 
Ja stosowałem Ceratec w moim Fordzie z turbo i było ok, nic się nie stało. Wlałem całą butelkę na 3,8 litra oleju.
 
Ja stosowałem Ceratec w moim Fordzie z turbo i było ok, nic się nie stało. Wlałem całą butelkę na 3,8 litra oleju.
Żadnych dodatkowych depozytów nie było po zastosowaniu cerateca?
Post automatically merged:

Ogólnie zamieżam go wlać do 1.8t troche pomodzonego razem z orlen 0w40.
 
Nie wiem, od nowości mam ten samochód, przez pierwsze 40 tys. nie stosowałem ani płukanek ani żadnych dodatków, potem poszła płukanka postojowa LM ta większa na 15 min na wolnych obrotach i do nowego oleju Ceratec, potem kolejna wymiana płukanka Oilem - godzinka spokojnego jeżdżenia i do nowego oleju miks AR 9400 i 9200v2. Nie stwierdziłem żadnych negatywnych skutków działania Cerateca, trochę poprawiła się kultura pracy silnika na wolnych obrotach, natomiast po przejsciu na dotaki AR już czuć znaczącą różnicę zarówno w kulturze pracy silnika, w odczuciach słuchowych i w samej jeździe też. Odnośnie ewentualnych depozytów to Ci nie powiem bo nie zaglądałem do silnika a przez korek wlewu oleju nic nie widać. Olej dotychczas zmieniałem średnio co 9 - 11 tys.
 
Osobiście nie jestem zadowolony z pracy silnika po ceramizerze CS. Po aplikacji wg instrukcji zaczęło coś głośniej pracować, jakby wyć i to dosłownie 30 minut po aplikacji. Niestety zostało tak do dzisiaj i dopóki nie pojeżdżę dłużej i porządnie nie nagrzeje silnika to słychać ten dźwięk. Zrobiłem z tym cudem coś koło 2000 km i zmieniłem olej na 0w30 od shella razem z płukanka LM. Dźwięk delikatnie się zmniejszył ale dalej został. Planuje jeszcze jedną szybką wymianę oleju z płukaniem AR ale dłuższym + ar9200 może coś się poprawi. Większość mechaników obstawia pompę oleju…
Film nie mój ale dźwięk identyczny, silnik tez


Dodam ze to nie żaden alternator czy sprężarka klimy. Rozrząd tez był robiony. Ewidentnie dźwięk pojawił się po aplikacji ceramizera chyba ze to zbieg okoliczności i coś innego zaczęło wyć czego wcześniej nie było.
 
Może przytkało smoka.
Dolewłeś na rozgrzanym oleju i silnik popracował po aplikacji z 30 min?
 
Aplikacje zrobiłem zgodnie z instrukcją. Dodałem na rozgrzanym silniku i później pracował nawet dłużej niż 15 minut bo myłem auto na myjni. Pierwsze 200 km tez zrobiłem bez wkręcania na wyższe obroty, wręcz bardzo spokojnie. Dźwięk pojawił się praktycznie po wyjeździe z myjni. Spróbuje jeszcze powalczyć płucząc silnik może coś się poprawi.
 
Aplikacje zrobiłem zgodnie z instrukcją. Dodałem na rozgrzanym silniku i później pracował nawet dłużej niż 15 minut bo myłem auto na myjni. Pierwsze 200 km tez zrobiłem bez wkręcania na wyższe obroty, wręcz bardzo spokojnie. Dźwięk pojawił się praktycznie po wyjeździe z myjni. Spróbuje jeszcze powalczyć płucząc silnik może coś się poprawi.

Obstawiam podlane wodą wtryski/cewki (nie wiem o jakim aucie i z jakim motorem mowa), bo w sumie jakby zaciągnął wodę do dolotu, to pewnie czytalibyśmy o zatarciu silnika przez ceramizer…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Mycie auta na myjni z pracującym silnikiem, to jak jazda 130km/h w deszczu na autostradzie.
 
Back
Top