• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ceramizery, rewitalizanty

Nie wiem co w tym dziwnego ze auto było odpalone. W deszcz nikt nigdy nie jeździł czy co ? Uważam ze znacznie więcej wody napiera i dostaje się do pojazdu podczas przemieszczania się niż statycznego postoju z myjką ręczną. Silnik N20 BMW tj 2.0 T benzyna. Silnik nie stracił mocy i jeździ normalnie. Jedynym defektem jest ten dźwięk który trochę się już wyciszył ale dalej pozostał.
 
Pytanie z innej beczki - do kolegi @wlyszkow pewnie. Czy mogę zmieszać w jednym oleju CERATEC od LM oraz Oilem LL, czy lepiej poczekać do następnego interwału?
 
No nie wiem czy to dokładnie tak samo. Auto było projektowane do jazdy w deszczu tylko w czasie takiej jazdy jest pęd powietrza, struga wody jest odpowiednio kierowana aby nie narobić szkody. Natomiast mycie myjką może spowodować dostanie się wody w takiej miejsce, gdzie podczas deszczu normalnie nie ma prawa się dostać ponieważ możesz pokierować strumieniem wody dowolnie od spodu, z boku pod mocnym kątem. Dla mnie bezpieczniej gasić i nie wyobrażam sobie mycia z włączonym silnikiem.
 
No nie wiem czy to dokładnie tak samo. Auto było projektowane do jazdy w deszczu tylko w czasie takiej jazdy jest pęd powietrza, struga wody jest odpowiednio kierowana aby nie narobić szkody. Natomiast mycie myjką może spowodować dostanie się wody w takiej miejsce, gdzie podczas deszczu normalnie nie ma prawa się dostać ponieważ możesz pokierować strumieniem wody dowolnie od spodu, z boku pod mocnym kątem. Dla mnie bezpieczniej gasić i nie wyobrażam sobie mycia z włączonym silnikiem.
Na pewno jest bezpieczniej gasić ale tez nie powinno mieć wpływu płukanie auta wodą które pracuje. Wiele razy widziałem taką sytuacje i szczerze nigdy nie słyszałem o jakimś uszkodzeniu auta przez myjkę. To tyle ze by nie odbiegać od tematu Ceramizerow itp. Ja mam złe doświadczenie z tym środkiem i nie użyłbym drugi raz.
 
Aplikacje zrobiłem zgodnie z instrukcją. Dodałem na rozgrzanym silniku i później pracował nawet dłużej niż 15 minut bo myłem auto na myjni. Pierwsze 200 km tez zrobiłem bez wkręcania na wyższe obroty, wręcz bardzo spokojnie. Dźwięk pojawił się praktycznie po wyjeździe z myjni. Spróbuje jeszcze powalczyć płucząc silnik może coś się poprawi.
Też mam N20. Też po wymianie kompletu rozrządu i napędu pompy oleju i też mam ten dźwięk. Nasila się przy dużej wilgotności. Ponoć ten typ tak ma. Znany wątek na bimmerpost i rodzimych forach, nawet w polskich aso o tym wiedza - pokawienie się tego dźwięku nie kwalifikowało auta do reklamacji ani naprawy.

Miałem to zarówno przed aplikacja cerateca jak i po - wiec IMHO to czysty zbieg okoliczności bo ja akurat w N20 niczego nie zauważyłem po zalaniu ceratę a- ani na plus, ani na minus.
 
U mnie dźwięk się pojawił bezpośrednio po aplikacji CS. Wcześniej nic takiego nie było. Być może jest to zbieg okoliczności i dźwięk się pojawił sam z siebie bo ten typ tak ma. Czytalem już ze te silniki wydobywają z siebie takie wycie ale jak mówiłem wcześniej tego nie było. Kilka razy zdażyło mi się szybko przemyć auto z kurzu nie gasząc i nigdy nie miałem żadnych niepokojących sytuacji czy błędów po podpięciu kompa. Plusów żadnych nie zauważyłem po aplikacji CS z minusów to tylko ten dźwięk który być może jest spowodowany tym środkiem.
 
Do tej pory miałem dobre doświadczenia z rewitalizantami, głównie XADO (choc "nasze" ceramizery też kiedyś próbowałem w kilku benzyniakach - szału nie było, ale coś tam, coś tam, jako tako nawet zadziałało - chyba - w każdym razie nic złego się nie działo).
Dziś eksperyment na wanklu z xado stage 1 dodanym do oleju i pierwszy zonk. Do tej pory silnik odpalał na ciepłym bez problemu. Dziś po dodaniu dodatku i przejechaniu ok. 15 km, zgaszeniu i odpalaniu było tak, że silnik zakręcił, ale efekt taki, jakby iskra nie łapała i silnik nie chciał odpalić od razu, dopiero po krótkim kręceniu i lekkim pulsowym podaniu paliwa "pedałem gazu" dopiero był zapłon i dalej działanie już ok. Sprawdziłem efekt jeszcze dwukrotnie po przejechaniu kolejnych kilku km i niestety, na razie jest to efekt powtarzalny. Poczekam trochę i zobaczę jak to na chłodniejszym silniku będzie. Potem pod koniec tygodnia mam dłuższą traskę, to sprawdzę, jak będzie po niej. W razie "W" płukanie i zmiana oleju i powrót do Archoila - zarówno 9400, jak i miks 9100 z 9200v2 nic złego rotorom nie wyrządziły, wręcz przeciwnie, a xado tu się nie popisał. Na razie eksperyment trwa nadal.
 
Ja stosuję ceramizer co wymianę oleju i napewno zmniejsza on spalanie, u mnie jest mniejsze o 10-15% wychodzi ok litr mniej zamiast w trasie 11l przy 120 to jest 10l ale nie trwa to długo max 10 tyś km. Ale u mnie znowu silnik bierze olej więc może przez to że zanim się dobrze rozprowadzi to już jest przepalony. Żadnych innych rzeczy nie zauważyłem, aczkolwiek zastanawiam się czy nie zastosować teraz cerateka, może pomógłby na uszczelniacze zaworowe.
 
Last edited:
Tak zrobię natomiast ty nie stosuj żadnych środków bo ci już nie pomogą
 
Ja zastosowałem cerateka w 1.6 mjet i co i nic.
Ani ciszej nie pracowal ,ani lżej się nie kręcił,spalanie też nie było mniejsze,dpf tak samo cyklicznie się wypalał.
A dolałem go do nowego totala LL 5w30.
 
Chciałbym zastosować LM Ceratec w Skodzie Fabii 1, 1.4 MPI, ale w instrukcji Cerateka jest informacja, że pełen proces trwa 7000km a w/w pojazd przejeżdża 2500-3000km na rok. Co zrobić w takim wypadku: zadowolić się krótszym okresem ceramizacji i wymienić olej po roku (jak robię obecnie) czy przetrzymać olej przez 3 lata, aż minie 7000km i Ceratec się w pełni "wchłonie"? Opcja zalewania Cerateca przez 3 kolejne wymiany oleju odpada ze względów finansowych.
 
Troche bez sensu ceratec ma takie przebiegi. Szkoda kasy wg mnie.
 
@jerseyAdmin: Ten silnik OHV ma kiepską kulturę pracy: mimo poprawnej regulacji zaworów chodzi jak sieczkarnia i chciałem temu zaradzić przy pomocy Cerateka. Koszt nie jest wielki, bo można kupić za 57zł a to mniej niż jedna wymiana oleju.
 
Ceratek raczej nie pomoże. Możesz spróbować, ale wg mnie nic nie da. Wejdź na rok, coś tam zawsze może dać.
 
Ohv tak pracuje, to jego urok.
Ile był dał by nim pojeździć...
 
504 507 powinien wytrzymać taki przebieg i 2 lata
 
Back
Top