• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Chevrolet Camaro 5gen 6,2

Bartas

Nowy użytkownik
Samochód
Chevrolet Camaro SS
Marka samochodu
Chevrolet Camaro 5gen
Budżet/ile litrów
7,6l
Styl jazdy
Silnik
6,2
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Dexos
Jaki olej masz obecnie
Amsoil SS 5w30
Witam, chętnie poznałbym jakieś ciekawe opcje oleju do Camaro 6,2. Obecnie leję Amsoila signature series 5w30, jednak zważywszy na roczne przebiegi rzędu 3500-5000km myślę że jest to trochę przerost formy nad treścią i pewnie jest wiele ciekawych opcji godnych polecenia na roczne wymiany w tak krótkich interwałach. Myślałem np nad Mobilem 1 ESP formula 5w30?
 
@Bartas, nie podałeś numer tego deksosa i nie wiem, co Ci proponować.
Podejrzewam, że Dexos2 jest wymagany, to wtedy popieram propozycję @poziom1989 i w sumie Twoją.
Jak Dexos1, to Amsoil jest najlepszym olejem, jaki możesz wlać z tą normą, ale jest faktycznie, "odrobinę" drogo.
 
Prawdopodobnie Dexos2, więc rozsądną opcją na moje przebiegi wydaje się ten Mobil, na forum troszeczkę poszperałem i zbiera raczej dobre opinie.
 
Jezeli 2010 to musialo byc ILSAC GF4 API SM. Ale teraz nie ma szukac czegos bez Dexos1 Gen2, który przekracza znacznie te normy.

Pozdrawiam,
 
Ja nie wiem czy bym w tym przypadku w ogóle się przejmował normą producenta. Proponuje przede wszystkim trzymać się wymaganej klasy lepkości. Jeśli nie występuje tam LSPI to nie ma co patrzeć na normę Dexos 1 Gen 2 bo zawęźlimy sobie bardzo wybór ze wzgledu na specyfikę tej normy. Mobil 1 ESP 5W30 jak najbardziej ok. ale nie wiem czy nie szedł bym w klasyczny Full saps.
 
L99 (2010) >> GM4718M >> Dexos1...

Mobil x1 5W30 słabo dostępny.

A może PetroCanada Supreme Synthetic 5W30?
 
Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30
 
Silniki u nas nieznane, ale wychodzi na to, że jednak trzeba szukać oleju z normą API/ILSAC.
Dexos2 to typowy olej midsaps wg europejskich norm C3.
Nie szukałbym też żadnego fullsapsa, chyba, że silniki na SAE xW40 "lepiej pracują".

Odnośnie Dexos1 - Dexos1 gen2 jest następcą tej normy.
Oleje mają pakiet dodatków, który nie wywołuje samozapłonów (LSPI).
Pod poniższym linkiem znajdziesz listę 461 olejów 5w30, które mają aprobatę GM na ww normę:

W znacznej większości to oleje oparte o III grupę, czyli VHVI/HC.
Z grubsza można wyróżnić 2 grupy olejów:
1. oparte o pakiet Mo i Ti.
To OEM GM Dexos1 gen2 (analiza przepracowanego na forum), proponowany przez @murgos Total oraz Valvoline DX1
Jest ich pewnie więcej, ale ja wszystkich nie znam.
2. Oleje oparte o Mo w ilości około 200ppm.
Ze znanych produktów to Motul Eco Lite oraz przede wszystkim Yacco GDI (analiza na forum) i Orlen DEX1 (analiza na forum), które są wg naszych analiz bliźniaczo podobne do Motula.

Spośród całej masy oliw wyróżniają się 2:
1. Ravenol DXG (analiza na forum), oparty o PAO i Estry.
Osobiście na tym oleju się zawiodłem, ale w wolnossącej benzynie może się bdb spisywać.
2. Amsoil SS (analiza przepracowanego na forum), który używasz, a więc wiesz, jak się spisuje.


Ceny:
GM i Orlen to najniższy koszt.
Ja za Orlena płaciłem 77PLN/4L, GM w hurtowni/allegro jest dostępny za 87 PLN/5L.
Motul/Yacco/Total/Valvo to koszt rzędu 130-150 PLN.
Millers LSPI - 160, Penrite Envoro+ ... 180 PLN (analiza przepracowanego na forum).
 
Last edited by a moderator:
Amsoil sprawdza się rewelacyjnie, jednak wymiana jak teraz mi wypada po 3800km trochę go szkoda :) Po małej lekturze forum mam wielką chęć wlać tego Orlena DEX1 i chyba tak zrobię, tani jak barszcz, więc jak mi nie przypasuje zawsze można go zmienić.
 
Silniki u nas nieznane, ale wychodzi na to, że jednak trzeba szukać oleju z normą API/ILSAC.
Dexos2 to typowy olej midsaps wg europejskich norm C3.
Nie szukałbym też żadnego fullsapsa, chyba, że silniki na SAE xW40 "lepiej pracują".

Odnośnie Dexos1 - Dexos1 gen2 jest następcą tej normy.
Oleje mają pakiet dodatków, który nie wywołuje samozapłonów (LSPI).
Pod poniższym linkiem znajdziesz listę 461 olejów 5w30, które mają aprobatę GM na ww normę:

W znacznej większości to oleje oparte o III grupę, czyli VHVI/HC.
Z grubsza można wyróżnić 2 grupy olejów:
1. oparte o pakiet Mo i Ti.
To OEM GM Dexos1 gen2 (analiza przepracowanego na forum), proponowany przez @murgos Total oraz Valvoline DX1
Jest ich pewnie więcej, ale ja wszystkich nie znam.
2. Oleje oparte o Mo w ilości około 200ppm.
Ze znanych produktów to Motul Eco Lite oraz przede wszystkim Yacco GDI (analiza na forum) i Orlen DEX1 (analiza na forum), które są wg naszych analiz bliźniaczo podobne do Motula.

Spośród całej masy oliw wyróżniają się 2:
1. Ravenol DXG (analiza na forum), oparty o PAO i Estry.
Osobiście na tym oleju się zawiodłem, ale w wolnossącej benzynie może się bdb spisywać.
2. Amsoil SS (analiza przepracowanego na forum), który używasz, a więc wiesz, jak się spisuje.


Ceny:
GM i Orlen to najniższy koszt.
Ja za Orlena płaciłem 77PLN/4L, GM w hurtowni/allegro jest dostępny za 87 PLN/5L.
Motul/Yacco/Total/Valvo to koszt rzędu 130-150 PLN.
Millers LSPI - 160, Penrite Envoro+ ... 180 PLN (analiza przepracowanego na forum).
Czemu nie full saps?
 
Back
Top