• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Chevrolet Cruze HB 1.6 benzyna 124KM 2012r

MasterMaximus

Użytkownik
Samochód
-Hyundai i40 1.7 CRDI
Marka samochodu
Chevrolet Cruze
Budżet/ile litrów
do 300 zł 5 litrów
Styl jazdy
Silnik
1.6 benzyna 124KM
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem samochód świeżo kupiony
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 dexos 2
Jaki olej masz obecnie
nie wiem samochód świażo kupiony
Witam Wszystkich Serdecznie

Jako, że przyszła zmiana samochodu dla żony to mam nowy nabytek.
Bardzo proszę o sugestie czym go zalać.
Czy warto robić płukankę przed wymianą i czy dodać jakieś dodatki.
Przebieg auta 100k.

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam.
 
Last edited:
Orlen Xd 5w30, Lotos 5w30 c2c3 lub np Texaco pro ds 5w30 i inne w normach dexos2 w aprobacie czy opisie producenta , że spelnia jej wymagania. Olejów multum. Shell 5w30 ect c3. Najlepszy moim zdaniem jest Mobil 1 esp 5w30. Ale serio, Nasz Orlen i Lotos to są takze pewniaki.
 
Biorąc pod uwagę rocznik oraz silnik pakowanie się w drogie oleje nie ma sensu. Polecone wyżej będą zupełnie wystarczające, może jeszcze Gulf ULE 5W-30 bo nie jest przesadnie drogi.

W drogie oleje do tego silnika nie ma co się pakować. Nic nie dadzą poza ubytkiem kasy.
 
Witam, ja ze swojej strony mogę polecić w tej kolejności:

1. Liqui Moly Molygen New Generation 5W-30

2. Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30

Wiem, że fanatyczni wyznawcy płukanek zaraz zaczną budować dla mnie stos, ale jeśli znasz historię auta i był zalewany dobrymi olejami,
i przestrzegany interwał wymiany to nie ma konieczności wydawać pieniędzy na trochę nafty.
Jeśli chcesz przepłukać porządnie silnik to na pewno nie wystarczy jedna puszka preparatu. Poza tym, po porządnym płukaniu, wypadało by przepłukać magistralę z resztek nafty i dopiero zalać olej docelowy. Nie dajmy się zwariować marketingowcom.
Jeśli bardzo chcesz dać ponieść się nowym trendom na dolewanie nafty do oleju przed każdą zmianą, to lepiej idź do marketu i kup butelkę nafty. Taniej wyjdzie, a efekt ten sam.
Tak wiem, są płukanki długodystansowe i super hiper dodatki do oleju, bez których twój silnik się rozleci (tak jest napisane w broszurkach). Moim zdaniem są dla tych, którzy oszczędzają na oleju i chcą uspokoić swoje sumienie.
Trzymaj się norm i interwału zaleconego przez GM i będzie dobrze. No i oczywiście nie oszczędzaj na oleju.
No i jeszcze jedno. Pewnie zaraz zostaniesz zasypany opiniami o zaj.....stości baz PAO. To prawda są fajne, ale czy dla każdego?
Moim zdaniem PAO nie nadaje się na krótkie odcinki miejskie. Mam na myśli odporność na rozrzedzanie paliwem.
Uważam, że do katowania po mieście najlepszy będzie porządny HC.
 
@Wiktor, nie wiem, czy to prowokacja, czy serio piszesz, ale post zupełnie nic nie wniósł do dyskusji.,

@MasterMaximus, jak pisują na tym forum, Shell zawsze jest dobrym wyborem.
Jednak ja zastanowiłbym się nad Orlenem XD, Mobilem 1 ESP lub którymś z olejów Shell C3.
Dexos2 niekoniecznie jest wymagany. Wystarczy ACEA C3.
 
Nie miałem zamiaru nikogo prowokować. Jeśli jednak ktoś tak się poczuł to przepraszam.
Napisałem jedynie o moich propozycjach. I wyraziłem swoją opinię na temat dodatków i płukanek. O to również pytał MasterMaximus.
 
@Wiktor potafisz Twoją tezę odnośnie IV grupy potwierdzić jakimś badaniem? Bo twierdzenie "moim zdaniem" mnie nie przekonuje.

Odnośnie płukanki to według Ciebie wszystkie płukanki bazują tylko i wyłącznie na nafcie? Są również, które bazują na V grupie, oprócz tego odpowiednie są dodatki np. bezpopiołowe dyspergatory, detergenty czy AW itp.
 
O NIE ! :eek:

Jak to ukochane PAO może być bardziej podatne na rozrzedzanie paliwem niż prymitywne, odrzucające HC ?😂 Dlaczego wciąż mi chodzi po głowie taki olej do silnika, po którym spodziewam się dolewek Pb95...
Ciekawe tylko dlaczego oleje racingowe (jak i te z półki premium) są oparte właśnie o bazy olejowe z grupy IV oraz V. Czy w trakcie katowania silnika (i budowania banana na ustach) nie następuje również zwiększenie podlewania oleju paliwem ? 🥺

Czy to jak olej sobie poradzi z rozrzedzeniem paliwem nie zależy przypadkiem od jego całościowego składu ? Bazy są bardzo ważne, ale pakiet dodatków chyba niemniej, a może nawet bardziej istotny jest...

Dołączę się do zabawy: dzisiaj mechanik mi powiedział czy jestem świadomy ile silników już naprawiali, bo ludziom zachciało się płukać ? Płukanki niszczą uszczelnienia ! o_O Pytanie, czym płukali: może osławioną naftą lub olejem napędowym ?

A mnie tam najbardziej przekonują płukanki detergentowe, najlepiej na bazie estrowej 😀 Z tego co pamiętam powinny wręcz odmłodzić uszczelnienia.
 
Narazie skłaniam się do Mobil 1 esp 5w30.
No ale jak to z Mobilem na potęgę podrabiany. Macie jakieś 100% pewne źródło z którego można go kupić?
Co do Shella jeżeli nie ten o którym pisałem powyżej to który będzie najlepszy?
 
Linków do sklepu nie można wysyłać, ale mogę powiedzieć że Mobipol jest oficjalnym dystrybutorem. Możesz to sprawdzic na stronie Mobila, mają też swój własny sklep i przyjazne ceny

 
Last edited by a moderator:
Narazie skłaniam się do Mobil 1 esp 5w30.
No ale jak to z Mobilem na potęgę podrabiany. Macie jakieś 100% pewne źródło z którego można go kupić?
Co do Shella jeżeli nie ten o którym pisałem powyżej to który będzie najlepszy?
Nie rozstrzygnę który jest najlepszy, jeździłem na ECT C3 i nie powiem złego słowa.
 
Eni i-Sint MS 5W-30 (stary Agip)
Ktoś się wypowie na jego temat
Z tego co wiem mają swoją rafinerie i chyba jest to atut, sami wszystko ogarniają. Ewentualnie gdzie kupić bo to chyba nie jest takie łatwe.
 
Last edited:
I wyraziłem swoją opinię na temat dodatków i płukanek
Zostaw proszę takie opinie dla siebie i nie dziel się nimi tutaj. To, co napisałeś, nie ma kompletnie nic wspólnego z rzeczywistością, a dodatkowo jest bardzo krzywdzące dla wielu produktów. Zacznij na początek od wnikliwego czytania forum, zanim zaczniesz komukolwiek doradzać.

Eni i-Sint MS 5W-30 (stary Agip)
Ktoś się wypowie na jego temat
Eni to marka znana od lat. Bardzo poprawne środki smarne, jednak postawiłbym na Mobila.
 
Back
Top