• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Chevrolet Epica 2.5 156KM LPG 2006

Arbi89

Użytkownik
Samochód
Chevrolet Epica 2.5 Benz. + LPG
Marka samochodu
Chevrolet Epica
Budżet/ile litrów
300zł/6.4l
Styl jazdy
Silnik
2.5 156KM
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 API SL lub 10W40 API SJ
Jaki olej masz obecnie
Millers EE 5W30
Co polecacie do mojego auta? Przebieg 265 tys. km. Myślałem o Ravenol VST 5W40. Może jakieś dodatki? Wymieniałem niedawno uszczelkę pokrywy zaworów i miałem trochę czarnego nagaru pod deklem. Auto w moich rękach od kilku miesięcy więc nie jestem pewien co było wcześniej lane. Posiada instalację gazową V generacji.
 
@Zielony34
Czy 0w40 nie będzie zbyt "rzadki" do tego silnika,
Ja bym zastosował 5w40, taki jaki wymaga instrukcja obsługi.
A co to jest "rzadki" olej? Nie ma czegoś takiego. Jest lepkość oleju.

Nie, nic mu nie będzie. Ja również mam starszej generacji silnik i latam na 0W40.

Ważny jest parametr CCS i jak jest niski, to silnikowi wyjdzie to tylko na dobre.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
To jeśli producent zaleca 5w40, a zalejemy silnik 0w40, to jego lepkość nie będzie za mała i nie wystąpią problemy z ciśnieniem oleju?
 
@Michalos12 aby Ci zobrazowac tak w skrocie, musisz uwzglednic z jakich olejow bazowych skladaja sie oleje. Tutaj byla mowa o olejach PAO, wiec przy SAE 0W-40 zazwyczaj wykorzystuje sie PAO 4 cSt ca. 40 % oraz PAO 6 ca 30 % cSt i tutaj uzyskujemy olej bazujacy tylko i wylacznie na PAO, natomiast przy SAE 5W-40 potrzebujesz PAO 6 cSt oraz 8 cSt w podobnych proporcjach, roznica polega na tym, ze przy 0W-40 musisz dodac wiecej wiskozatora (zageszczacza polimerowego) aby uzyskac wymagana lepkosc, przy 0W-40 jest to ca. 12 %, a przy 5W-40 ca. 8,5 %. Ogolnie daje nam to ok. 70 % samej mieszaniny olejow bazowych. Dane podane przeze mnie sa ogolnikowe, lecz bazuja na ogolno przyjetych formulacjach, moga sie roznic w zaleznosci od producenta. Takze jak widzisz roznice pomiedzy tymi dwoma lepkosciami sa bardzo male, nie wystapia problemy z cisnieniem oleju itp. Ogolnie to ten temat jest zbyt zlozony.
 
Ciekawie się wątek rozwija, dziękuję wszystkim za wszystkie dobre rady. Oleje to jednak temat rzeka i ile osób tyle opinii. Sam jeszcze nie wiem na co się zdecyduję. Do wymiany mam jeszcze trochę km, więc będę czytał i śledził ten wątek. Może ktoś jeszcze coś dorzuci od siebie. Chciałbym tylko, aby ktoś mi jeszcze wytłumaczył czy dobrze myślę, że olej 5w40 sprawdzi się lepiej niż 5W30. Nie zależy mi szczególnie na ekonomii, gaz i tak jest tani, a jego spalanie jest nieco inne niż benzyny, dlatego ubzdurałem sobie, że 5W40 będzie lepsze. Klimat też mamy coraz cieplejszy. Ogólnie zależy mi aby dobrze czyścił silnik, nawet kosztem częstszej wymiany, oraz na jak najlepszej kulturze pracy. O ochronie nie pisze, bo pewnie każdy się sprawdzi z polecanych.
 
To tak, od siebie polecam specol gold 5w40, bardzo dobra oliwa, cenowo nie droga-66zł/5L wiec można wymieniać częściej,silnik ładnie wypłucze z nagaru, to za sprawą wysokiego TBN>10.
Sam jeżdżę za specolu i polecam. Dobry olej do mniej wymagających silników.
 
Ciekawie się wątek rozwija, dziękuję wszystkim za wszystkie dobre rady. Oleje to jednak temat rzeka i ile osób tyle opinii. Sam jeszcze nie wiem na co się zdecyduję. Do wymiany mam jeszcze trochę km, więc będę czytał i śledził ten wątek. Może ktoś jeszcze coś dorzuci od siebie. Chciałbym tylko, aby ktoś mi jeszcze wytłumaczył czy dobrze myślę, że olej 5w40 sprawdzi się lepiej niż 5W30. Nie zależy mi szczególnie na ekonomii, gaz i tak jest tani, a jego spalanie jest nieco inne niż benzyny, dlatego ubzdurałem sobie, że 5W40 będzie lepsze. Klimat też mamy coraz cieplejszy. Ogólnie zależy mi aby dobrze czyścił silnik, nawet kosztem częstszej wymiany, oraz na jak najlepszej kulturze pracy. O ochronie nie pisze, bo pewnie każdy się sprawdzi z polecanych.
Klimat, ani LPG nie mają tutaj nic do rzeczy. Jeśli manual dopuszcza stosowanie lepkości 5W30, to również możesz zastosować.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
To co powinno decydować o wyborze pomiędzy tymi dwoma, jeśli instrukcja dopuszcza obie lepkości?
 
Klimat pomoże ci co najwyżej zagotować płyn chłodniczy, na temperaturę oleju w czasie pracy silnika te parę stopni różnicy nie mają wpływu.

Co powinno decydować? Co jest główną lepkością (producenci często podają), a potem jakość oleju. Jeżeli możesz kupić lepsze 5W-40 to lepiej zalać 5W-40 i na odwrót.
 
To tak, od siebie polecam specol gold 5w40, bardzo dobra oliwa, cenowo nie droga-66zł/5L wiec można wymieniać częściej,silnik ładnie wypłucze z nagaru, to za sprawą wysokiego TBN>10.
Sam jeżdżę za specolu i polecam. Dobry olej do mniej wymagających silników.
A wiesz, że ten TBN się niczym nie wyróżnia względem innych 5W40? Co tam jest wyjątkowego, poza ceną? Nic. Zwykły HC. Zamiast Specola już bym wybrał Lotosa, albo dołożył do Eurola Super Lite 5W40.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Wymyśliłem sobie na następną wymianę Eurola Super Lite 5W30 + AR9200v2. Aktualnie mam Shell Helix Ultra 5W40 + AR2300. W instrukcji jako pierwszy zalecany mam 5W30. Dobry wybór? Czy ktoś ma lepszy pomysł? Jazda raczej poza miastem i raczej krótkie odcinki.
 
Shell Helix Ultra A3/B4 5W30
 
Ten Gulf na papierze wygląda nieźle, ktoś wie na jakich bazach jest ten olej? Na pewno spróbuję AR9200v2, pytanie tylko z jakim olejem będzie najlepiej współpracował.
 
Co myślicie o Repsol Carrera 5W50 do mojego silnika? Z dodatków do oleju już wyrosłem 😉 wolę częściej zmieniać i kupić lepszy olej. Wiem, że mojej auto może nie wymaga, aż takiego oleju, ale chciałbym go wypróbować. Wiem, że nie jest to olej stricte sportowy i nadaje się do cywilnej jazdy. Czy mogę go zalać do tego silnika?
 
Panie bierz pan Specola, ja zalewam do 2.0 dCi i co pół roku zmieniam, i zostaje na witaminy w postaci Archoila 9100 lub aktualnie cerateca i jest dobrze pozdro
 
Back
Top