• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Chrysler 300C CRD OM642

metalowy

Użytkownik
Samochód
Opel Zafira B Z19DTH
Marka samochodu
Chrysler 300C CRD
Budżet/ile litrów
10
Styl jazdy
Silnik
3.0 V6 OM642
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W40 5W40
Jaki olej masz obecnie
Eurol Fluence 5W30
Cześć.
Chrysler 300C CRD 3.0 V6 DPF (silnik Mercedesa OM642). Przebieg 280 tyś.
Samochód porusza się po trasach, rzadko w mieście.
Auto zalane było Mobilem1 5w30 jak je kupiłem. Przeszedłem na Eurol Fluence 5W30 wg opinii z forum i posiadaczy Merców.
W tej chwili będzie kolejna wymiana - zbliża się 10 tkm.
Producent zaleca 0W40 lub 5W40.
Z racji zdarzających się uszkodzonych panewek (nie znam dokładnej przyczyny) na oleju xW30 chciałbym przejść na 5W40.
Niski budżet to Specol C3, Lotos Aurum z dodatkiem AR9100.
A może szukać czegoś w klasie średniej bez dodatku ?
 
...
Z racji zdarzających się uszkodzonych panewek (nie znam dokładnej przyczyny) na oleju xW30 chciałbym przejść na 5W40.
...
A czy na SAE XXW-40 nie zdarzają się awarie panewek?
Ten temat pasuje zgłębić, bo zmiana lepkości niekoniecznie przełoży się na wyższą trwałość - powodem może być niedomagająca pompa oleju, np.

Co do olejów, to pod poniższym linkiem masz wszystkie, posiadające oficjalną aprobatę:

Proponuję Mobil 1 ESP x3 0W-40:
lub
Aral Super Tronic 0w40.

Mobil to mieszanina olejów bazowych, Aral oparty na PAO.
Obydwa oleje to raczej wysoka półka.

Z tańszych rzeczywiście nasze Orleny/Lotosy mają aprobaty lub spełniają wymagania norm.
4L można kupić za ~70PLN.
 
Last edited by a moderator:
A czy na SAE40 nie zdarzają się awarie panewek?
Ten temat pasuje zgłębić, bo zmiana lepkości niekoniecznie przełoży się na wyższą trwałość - powodem może być niedomagająca pompa oleju, np.

Co do olejów, to pod poniższym linkiem masz wszystkie, posiadające oficjalną aprobatę:

Proponuję Mobil 1 ESP x3 0W-40:
lub
Aral Super Tronic 0w40.

Mobil to mieszanina olejów bazowych, Aral oparty na PAO.
Obydwa oleje to raczej wysoka półka.

Z tańszych rzeczywiście nasze Orleny/Lotosy mają aprobaty lub spełniają wymagania norm.
4L można kupić za ~70PLN.
Podejrzewam, że to wina paliwa które przechodzi do oleju przez opcję DPF, a 9 na 10 użytkowników OM642 zalewa 5W30. Takie rozrzedzone smarowidło szczególnie źle wpływa na smarowanie panewek wału.

Tak czy inaczej, Chrysler zaleca zwiększyć gęstość oleju.

Co do budżetu - niestety ilość 10L do jednorazowego zakupu przy wymianie trochę ogranicza moje poszukiwania.
Poza tym zachęcony efektami AR6900D-max w paliwie chciałbym zaaplikować AR do oleju, co może oznaczać że nie potrzebuję rozglądać się po najwyższych półkach.
I tutaj kolega TKM podniósł temat Lotosa z AR'em. Podobnie znalazłem temat Specola z dodatkiem AR dla poprawy TBN.
 
Oleju jeszcze nie wymieniłem. W międzyczasie doszły prace mechaniczne więc teraz czas na olej.
Jak wypada Titan GT1 5W40 na tle Lotosa czy Specola ?
 
Mam Mercedesa z tym silnikiem i z DPF. Mocno interesowałem się tym tematem zacierania (zazwyczaj 5/6 cylinder). Jedno jest pewne, rozrzedzony olej przez paliwo i za długie interwały wymiany oleju. Dodatkowo brak kontrolki dopalania DPF. Od kilku miesięcy stosuje dodatek od Kleen Flo i muszę przyznać, że wydłużyły mi się dystanse pomiędzy dopalaniem (średnio 1200km), a robię krótkie odcinki dzienne. Procesu dopalania pilnuję przez złącze obd.
 
Back
Top