• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Chwilowy spadek lepkości oleju

screamaster

Użytkownik
Samochód
Audi A6 C5 2.5TDI BAU
Nie wiem czy temat był poruszany ale znalazłem taki film
Czy to prawda ?
W skrócie chodzi o chwilowy spadek lepkości olei 0w podczas intensywnego użytkowania.
Względem 5w olej 0w ponoć jest dużo gorszy? Jakie jest wasze zdanie w tym temacie?
 
@kaller kolego po co tu zaglądasz? jak cię nie interesuje tematyka olejowa.
 
Last edited by a moderator:
To nie tak że 5w bedzie zawsze lepsze od 0w. Poza tym wazna jest też druga cyfra. Im ona większa tym bardziej rozciągnięty jest zakres lepkości. Naturalnie 5w20 bedzie w tym zestawienou lepsze od 0w40 bo ma po prostu mniej wiskozatora który to właśnie ulega degradacji przy wysokich prędkościach ścinania. Z drugiej strony oleje 0w z reguły mają lepszą bazę i lepszej jakości wiskozator niż 5w ponieważ producenci rozwijają takie oleje na bierząco. Dajmy na to taki 0w40 a 5w40.
5w40 to juz robo się dinozaur i raczej nikt już za specjalnie nie rozwija takich olejów bo nie mają one przyszłości.
 
@screamaster
Może na forum Civic znajdziesz autora tej teorii, ja nie rozumiem metodologii użytej do stworzenia tego zestawienia.
Albo pytaj twórcę tego filmu na yt, czyli użytkownika @kaliope
Jak ktoś chce dobierać olej na podstawie takich tabel, to lepiej niech zapyta wróżbity/-ki ;)

Zagadnienie pt. "Shear Stability"
Podstawowe informacje znajdziesz na tym forum
 
Ja tego "filozofa" z forum Civic kojarzę, bo ktoś ze znajomych mi screeny wysyłał. Najpierw było śmiesznie, później już strasznie...:confused:
 
Przeniosłem ten wątek do OT. Bo ma małą wartość merytoryczną, nawet mi się nie chce komentować niektórych wpisów a w szczególności tego filmiku.
 
Z takich filmów zawsze coś ciekawego można się dowiedzieć: olej A3 jest odporny na wysokie obroty" . Szkoda, że nie wymienił klas które są nieodporne.
 
"Ciekawy" filmik, który mimo, że oglądałem z 10x, dalej go nie rozumiem.
Pod filmem natomiast jest jeden fajny komentarz:
1657348172180.png


:)
 
Widać autor tabeli za dużo kresek się... 😆
 
5w40 to juz robo się dinozaur i raczej nikt już za specjalnie nie rozwija takich olejów bo nie mają one przyszłości.
Ale nadal jeździ sporo aut na drogach, które taki olej mają zalecany i ta lepkość będzie się sprzedawać jeszcze długo.
 
Oczywiście że tak sprzedawać sie będzie ale udoskonalania tych olejów bym już się nie spodziewał.
 
Cena niska ;) Wielu nawet nie ma pojęcia, że oleje się czymś różnią. Moim rodzice zalewają do auta 10w40, ale nie zamierzam ich wyprowadzać z błędu. Auto jeździ i jeździć będzie. Tak jak tu ktoś chce specola do mustanga lać, cena czyni cuda.
 
Nawet mozesz wlac do hydrydy, ale co zyskasz ?
Nie mówię gdzie je można wlać, tylko gdzie jeżdżą. Wiem, że jesteś wielkim fanem niskich lepkości, ale ja do Pandy, Almery, 406, czy Saaba z B207 nie wleję "trzydziestki".
 
Przeciez teraz nawiazalem do 5W-40 ? :O Jak dla mnie to mozesz nawet lac SAE 20W-60, przeciez to nie ma moja sprawa jakie oleje stosujesz...
 
Nawiązałeś do 5w40 w hybrydzie, co nie ma najmniejszego sensu i tam z kolei nie miałbym żadnych oporów przed 0w20 czy 0w16. Nie wiem skąd w ogóle taki pomysł. Mówię, że na drogach jeździ sporo aut które zalecany olej mają 5w40 - tak, dinozaur, ale mamy teraz na siłę przechodzić na niższe lepkości? Nie idź ze skrajności w skrajność mówiąc o 5w40 w hybrydach.
 
A dlaczego nie? Mozesz tez zastosowac, ale uzyskasz wiecej wad. Zalecane 5W-40 do aut ? Zaden seryjny silnik nie jest projektowany pod dana lepkosc, to glupota, nikt tego nie robi. Ale pomysl wsypac proszek z Chin w postaci MoS2 juz ma sens :D Nigdzie nie napisalem, zeby ktos przechodzil na nizsza lepkosc, czytaj dokladnie. W ogole do tego teraz nie nawiazalem.
 
Back
Top